Velkou cenu Belgie absolvovali s jednou zastávkou tři piloti, všichni ostatní zamířili ke svým mechanikům dvakrát. Kdo se u nich jak dlouho zdržel? Který tým zvládl zastávky nejlépe?
Nejkratší čas - 24,2 vteřiny - v boxech strávil jezdec Williamsu Kazuki Nakajima, jenž do závodu nastupoval s nejtěžším vozem - v nádrži měl na startu přes 101 kg paliva. S těžkým vozem se mu však příliš nedařilo. I když zajel 11. nejrychlejší kolo, byl klasifikován až na 13. místě. Druhým nejrychleji odbaveným pilotem byl Heikki Kovalainen, který na rozdíl od Japonce jel i s těžkým vozem velmi dobrý závod. Inženýrem byl přes rádio dokonce pochválen, že po korekci času o hmotnost paliva zajíždí stejné časy jako vedoucí jezdci. Z pilotů jedoucích jen na jednu zastávku byl jediným, jemuž tato strategie v závodě výrazně pomohla k posunu na body. Luca Badoer se v boxech objevil také pouze jednou, jeho zastávka se ale příliš nevyvedla. Stavěl o dvě kola dříve než Kovalainen, ale zdržel se o více než 7 vteřin déle, což nelze ospravedlnit pouze větším množstvím paliva, které musel natankovat, vzhledem k tomu, že do vozu proudí palivo rychlostí 12 litrů za sekundu. I při žravějším motoru Ferrari by zdržení nemělo představovat delší čas než 1 vteřinu. Ze záběrů jsem si nevšiml, že by nastal nějaký problém. Luca najížděl a vyjížděl z boxů zřejmě velmi pomalu, stejně tak možná pracovali i jeho mechanici. Jediným pilotem, jenž se v boxech objevil (neplánovaně) třikrát, byl Mark Webber s Red Bullem. Musel si odpykat totiž trest v podobě průjezdu pitlane za předčasné vypuštění, kdy ohrozil Roberta Kubicu. Tato chyba jej stále mnohem lepší umístění a solidní počet bodů.
Nejrychlejším z jezdců jedoucích na 2 zastávky byl muž, jenž nakonec překvapivě vybojoval stříbro - Giancarlo Fisichella. Mechanici v jeho případě byli celkově o půl vteřiny rychlejší, což v případě zcela shodné strategie na předjetí ale stačit nemohlo. Jedničku si za svou práci včera zaslouží u BMW, kteří dokázali rychle odbavit oba své piloty. Vůbec nejrychlejší zastávku předvedlo Toro Rosso ve 30 kole, kdy podruhé stavěl Buemi.Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.