Velkou cenu Belgie absolvovali s jednou zastávkou tři piloti, všichni ostatní zamířili ke svým mechanikům dvakrát. Kdo se u nich jak dlouho zdržel? Který tým zvládl zastávky nejlépe?
Nejkratší čas - 24,2 vteřiny - v boxech strávil jezdec Williamsu Kazuki Nakajima, jenž do závodu nastupoval s nejtěžším vozem - v nádrži měl na startu přes 101 kg paliva. S těžkým vozem se mu však příliš nedařilo. I když zajel 11. nejrychlejší kolo, byl klasifikován až na 13. místě. Druhým nejrychleji odbaveným pilotem byl Heikki Kovalainen, který na rozdíl od Japonce jel i s těžkým vozem velmi dobrý závod. Inženýrem byl přes rádio dokonce pochválen, že po korekci času o hmotnost paliva zajíždí stejné časy jako vedoucí jezdci. Z pilotů jedoucích jen na jednu zastávku byl jediným, jemuž tato strategie v závodě výrazně pomohla k posunu na body. Luca Badoer se v boxech objevil také pouze jednou, jeho zastávka se ale příliš nevyvedla. Stavěl o dvě kola dříve než Kovalainen, ale zdržel se o více než 7 vteřin déle, což nelze ospravedlnit pouze větším množstvím paliva, které musel natankovat, vzhledem k tomu, že do vozu proudí palivo rychlostí 12 litrů za sekundu. I při žravějším motoru Ferrari by zdržení nemělo představovat delší čas než 1 vteřinu. Ze záběrů jsem si nevšiml, že by nastal nějaký problém. Luca najížděl a vyjížděl z boxů zřejmě velmi pomalu, stejně tak možná pracovali i jeho mechanici. Jediným pilotem, jenž se v boxech objevil (neplánovaně) třikrát, byl Mark Webber s Red Bullem. Musel si odpykat totiž trest v podobě průjezdu pitlane za předčasné vypuštění, kdy ohrozil Roberta Kubicu. Tato chyba jej stále mnohem lepší umístění a solidní počet bodů.
Nejrychlejším z jezdců jedoucích na 2 zastávky byl muž, jenž nakonec překvapivě vybojoval stříbro - Giancarlo Fisichella. Mechanici v jeho případě byli celkově o půl vteřiny rychlejší, což v případě zcela shodné strategie na předjetí ale stačit nemohlo. Jedničku si za svou práci včera zaslouží u BMW, kteří dokázali rychle odbavit oba své piloty. Vůbec nejrychlejší zastávku předvedlo Toro Rosso ve 30 kole, kdy podruhé stavěl Buemi.Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.