Velkou cenu Belgie absolvovali s jednou zastávkou tři piloti, všichni ostatní zamířili ke svým mechanikům dvakrát. Kdo se u nich jak dlouho zdržel? Který tým zvládl zastávky nejlépe?
Nejkratší čas - 24,2 vteřiny - v boxech strávil jezdec Williamsu Kazuki Nakajima, jenž do závodu nastupoval s nejtěžším vozem - v nádrži měl na startu přes 101 kg paliva. S těžkým vozem se mu však příliš nedařilo. I když zajel 11. nejrychlejší kolo, byl klasifikován až na 13. místě. Druhým nejrychleji odbaveným pilotem byl Heikki Kovalainen, který na rozdíl od Japonce jel i s těžkým vozem velmi dobrý závod. Inženýrem byl přes rádio dokonce pochválen, že po korekci času o hmotnost paliva zajíždí stejné časy jako vedoucí jezdci. Z pilotů jedoucích jen na jednu zastávku byl jediným, jemuž tato strategie v závodě výrazně pomohla k posunu na body. Luca Badoer se v boxech objevil také pouze jednou, jeho zastávka se ale příliš nevyvedla. Stavěl o dvě kola dříve než Kovalainen, ale zdržel se o více než 7 vteřin déle, což nelze ospravedlnit pouze větším množstvím paliva, které musel natankovat, vzhledem k tomu, že do vozu proudí palivo rychlostí 12 litrů za sekundu. I při žravějším motoru Ferrari by zdržení nemělo představovat delší čas než 1 vteřinu. Ze záběrů jsem si nevšiml, že by nastal nějaký problém. Luca najížděl a vyjížděl z boxů zřejmě velmi pomalu, stejně tak možná pracovali i jeho mechanici. Jediným pilotem, jenž se v boxech objevil (neplánovaně) třikrát, byl Mark Webber s Red Bullem. Musel si odpykat totiž trest v podobě průjezdu pitlane za předčasné vypuštění, kdy ohrozil Roberta Kubicu. Tato chyba jej stále mnohem lepší umístění a solidní počet bodů.
Nejrychlejším z jezdců jedoucích na 2 zastávky byl muž, jenž nakonec překvapivě vybojoval stříbro - Giancarlo Fisichella. Mechanici v jeho případě byli celkově o půl vteřiny rychlejší, což v případě zcela shodné strategie na předjetí ale stačit nemohlo. Jedničku si za svou práci včera zaslouží u BMW, kteří dokázali rychle odbavit oba své piloty. Vůbec nejrychlejší zastávku předvedlo Toro Rosso ve 30 kole, kdy podruhé stavěl Buemi.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.