3. TRÉNINK - BMW Sauber díky Nicku Heidfeldovi zvítězilo v posledním měřeném tréninku před kvalifikací na okruhu Spa Franchorchamps. Favorité na vítězství v závodě dnes zůstali ve druhé polovině pořadí, což ale pro kvalifikaci není příliš podstatné.
Hodinku před tréninkem se nad okruhem přelévali těžké mraky, před jeho začátkem se však vyjasnilo a jezdci tak vyráželi do boje s časomírou za sucha, ale za chladných podmínek, teploměr ukazoval pouze 13 stupňů. Pneumatiky zde letos Bridgestone přivezl o stupeň měkčí a objevují se obavy o jejich dostatečnou výdrž. Pojďme ale k průběhu dopolední měřené části: po několika minutách, kdy všichni vyjeli po jedné zastávce po instalačních kolech zpět na trať, vedl Lewis Hamilton na McLarenu. Rádiem byl informován o tom, že je rychlý v prvním a třetím sektoru díky KERSu, ale že je pomalý ve druhém sektoru, jenž obsahuje rychlejší pasáže, kde hraje klíčovou úlohu aerodynamika. V tomto sektoru byl dlouho nejrychlejší Jaime Alguersuari s vozem Toro Rosso - aerodynamika převzatá od velkého bratra Red Bull se Neweymu holt opravdu vydařila. V polovině všechny překvapil Adrian Sutil, když byl v tu dobu téměř o sekundu rychlejší než zbytek pilotů. Od té chvíle jezdci začali jezdit pekelně rychlá kola. Force India oznámila, že Fisichella trefil na trati nějaké zvíře, což naštěstí krom zvířete, jež umřelo, odnesl pouze přední spoiler. Tým ale již neměl k dispozici další nové složitě tvarované křídlo upravené pro Belgii, a tak musel použít starší typ z Valencie. Do kvalifikace by jej měli dát mechanici ale dohromady. Sutila někonec krom Heidfelda, jehož monopostu výrazně pomohly poslední úpravy aerodynamiky, překonal také Jarno Trulli na Toyotě. Japonská stáj zde podávala ve všech třech trénincích výborné výkony, umísťovala se konzistentně vi nejlepší pěticí. Smolařem dnešního dne byl Mark Webber, jenž nezajel ani jeden čas. Z jeho vozu se během jízdy linul příšerný zvuk a po zajetí do garáže se k jeho motoru hned seběhli technici od Renaultu, před kvalifikací jej budou muset vyměnit. Red Bull má poslední dobou na francouzské agregáty smůlu - Vettelovi odešli ve Valencii hned dva. Mírně se zlepšil i pozorně sledovaný Luca Badoer na Ferrari - za svým týmovým kolegou zaostal o necelých 0,6 vteřiny. Smedley mu v průběhu tréninku do rádia dokonce hlásil, že kdyby poskládal dohromady své nejlepší časy ze tří sektorů, pak by za ním zaostal pouze o dvě či tři desetinky. Luca si stěžoval na stabilitu vozu při brzdění do pomalý zatáček. Ani dnes se nevyvaroval chyb, jednou dokonce si při nájezdu do boxů dokonce zkrátil trať, za což bude možná ještě pokutován. Při jeho pomalém průjezdu Eau Rouge se hodně usmíval Anthony Davidson v záběru kamery. Davidson mimo jiné prohlásil: "Štve mě, jak jednoduše zde vypadá řízení z kamery umístěné nad hlavou." Badoer mimochodem projel Eau Rouge poprvé naplno až 20 min před koncem. Co říci k výkonům největších adeptů na titul - Red Bullu a BrawnGP? Buď jezdili s plnou nádrží a nechtěli odhalit záměrně svůj potenciál před kvalifikací anebo se zde oba ve tomto tréninku trápili. Spíše to žel vypadá na tu druhou možnost. Chytřejší budeme ve 14 hodin, kdy budou muset všichni vyložit své karty na stůl.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.