3. TRÉNINK - BMW Sauber díky Nicku Heidfeldovi zvítězilo v posledním měřeném tréninku před kvalifikací na okruhu Spa Franchorchamps. Favorité na vítězství v závodě dnes zůstali ve druhé polovině pořadí, což ale pro kvalifikaci není příliš podstatné.
Hodinku před tréninkem se nad okruhem přelévali těžké mraky, před jeho začátkem se však vyjasnilo a jezdci tak vyráželi do boje s časomírou za sucha, ale za chladných podmínek, teploměr ukazoval pouze 13 stupňů. Pneumatiky zde letos Bridgestone přivezl o stupeň měkčí a objevují se obavy o jejich dostatečnou výdrž. Pojďme ale k průběhu dopolední měřené části: po několika minutách, kdy všichni vyjeli po jedné zastávce po instalačních kolech zpět na trať, vedl Lewis Hamilton na McLarenu. Rádiem byl informován o tom, že je rychlý v prvním a třetím sektoru díky KERSu, ale že je pomalý ve druhém sektoru, jenž obsahuje rychlejší pasáže, kde hraje klíčovou úlohu aerodynamika. V tomto sektoru byl dlouho nejrychlejší Jaime Alguersuari s vozem Toro Rosso - aerodynamika převzatá od velkého bratra Red Bull se Neweymu holt opravdu vydařila. V polovině všechny překvapil Adrian Sutil, když byl v tu dobu téměř o sekundu rychlejší než zbytek pilotů. Od té chvíle jezdci začali jezdit pekelně rychlá kola. Force India oznámila, že Fisichella trefil na trati nějaké zvíře, což naštěstí krom zvířete, jež umřelo, odnesl pouze přední spoiler. Tým ale již neměl k dispozici další nové složitě tvarované křídlo upravené pro Belgii, a tak musel použít starší typ z Valencie. Do kvalifikace by jej měli dát mechanici ale dohromady. Sutila někonec krom Heidfelda, jehož monopostu výrazně pomohly poslední úpravy aerodynamiky, překonal také Jarno Trulli na Toyotě. Japonská stáj zde podávala ve všech třech trénincích výborné výkony, umísťovala se konzistentně vi nejlepší pěticí. Smolařem dnešního dne byl Mark Webber, jenž nezajel ani jeden čas. Z jeho vozu se během jízdy linul příšerný zvuk a po zajetí do garáže se k jeho motoru hned seběhli technici od Renaultu, před kvalifikací jej budou muset vyměnit. Red Bull má poslední dobou na francouzské agregáty smůlu - Vettelovi odešli ve Valencii hned dva. Mírně se zlepšil i pozorně sledovaný Luca Badoer na Ferrari - za svým týmovým kolegou zaostal o necelých 0,6 vteřiny. Smedley mu v průběhu tréninku do rádia dokonce hlásil, že kdyby poskládal dohromady své nejlepší časy ze tří sektorů, pak by za ním zaostal pouze o dvě či tři desetinky. Luca si stěžoval na stabilitu vozu při brzdění do pomalý zatáček. Ani dnes se nevyvaroval chyb, jednou dokonce si při nájezdu do boxů dokonce zkrátil trať, za což bude možná ještě pokutován. Při jeho pomalém průjezdu Eau Rouge se hodně usmíval Anthony Davidson v záběru kamery. Davidson mimo jiné prohlásil: "Štve mě, jak jednoduše zde vypadá řízení z kamery umístěné nad hlavou." Badoer mimochodem projel Eau Rouge poprvé naplno až 20 min před koncem. Co říci k výkonům největších adeptů na titul - Red Bullu a BrawnGP? Buď jezdili s plnou nádrží a nechtěli odhalit záměrně svůj potenciál před kvalifikací anebo se zde oba ve tomto tréninku trápili. Spíše to žel vypadá na tu druhou možnost. Chytřejší budeme ve 14 hodin, kdy budou muset všichni vyložit své karty na stůl.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.