3. TRÉNINK - BMW Sauber díky Nicku Heidfeldovi zvítězilo v posledním měřeném tréninku před kvalifikací na okruhu Spa Franchorchamps. Favorité na vítězství v závodě dnes zůstali ve druhé polovině pořadí, což ale pro kvalifikaci není příliš podstatné.
Hodinku před tréninkem se nad okruhem přelévali těžké mraky, před jeho začátkem se však vyjasnilo a jezdci tak vyráželi do boje s časomírou za sucha, ale za chladných podmínek, teploměr ukazoval pouze 13 stupňů. Pneumatiky zde letos Bridgestone přivezl o stupeň měkčí a objevují se obavy o jejich dostatečnou výdrž. Pojďme ale k průběhu dopolední měřené části: po několika minutách, kdy všichni vyjeli po jedné zastávce po instalačních kolech zpět na trať, vedl Lewis Hamilton na McLarenu. Rádiem byl informován o tom, že je rychlý v prvním a třetím sektoru díky KERSu, ale že je pomalý ve druhém sektoru, jenž obsahuje rychlejší pasáže, kde hraje klíčovou úlohu aerodynamika. V tomto sektoru byl dlouho nejrychlejší Jaime Alguersuari s vozem Toro Rosso - aerodynamika převzatá od velkého bratra Red Bull se Neweymu holt opravdu vydařila. V polovině všechny překvapil Adrian Sutil, když byl v tu dobu téměř o sekundu rychlejší než zbytek pilotů. Od té chvíle jezdci začali jezdit pekelně rychlá kola. Force India oznámila, že Fisichella trefil na trati nějaké zvíře, což naštěstí krom zvířete, jež umřelo, odnesl pouze přední spoiler. Tým ale již neměl k dispozici další nové složitě tvarované křídlo upravené pro Belgii, a tak musel použít starší typ z Valencie. Do kvalifikace by jej měli dát mechanici ale dohromady. Sutila někonec krom Heidfelda, jehož monopostu výrazně pomohly poslední úpravy aerodynamiky, překonal také Jarno Trulli na Toyotě. Japonská stáj zde podávala ve všech třech trénincích výborné výkony, umísťovala se konzistentně vi nejlepší pěticí. Smolařem dnešního dne byl Mark Webber, jenž nezajel ani jeden čas. Z jeho vozu se během jízdy linul příšerný zvuk a po zajetí do garáže se k jeho motoru hned seběhli technici od Renaultu, před kvalifikací jej budou muset vyměnit. Red Bull má poslední dobou na francouzské agregáty smůlu - Vettelovi odešli ve Valencii hned dva. Mírně se zlepšil i pozorně sledovaný Luca Badoer na Ferrari - za svým týmovým kolegou zaostal o necelých 0,6 vteřiny. Smedley mu v průběhu tréninku do rádia dokonce hlásil, že kdyby poskládal dohromady své nejlepší časy ze tří sektorů, pak by za ním zaostal pouze o dvě či tři desetinky. Luca si stěžoval na stabilitu vozu při brzdění do pomalý zatáček. Ani dnes se nevyvaroval chyb, jednou dokonce si při nájezdu do boxů dokonce zkrátil trať, za což bude možná ještě pokutován. Při jeho pomalém průjezdu Eau Rouge se hodně usmíval Anthony Davidson v záběru kamery. Davidson mimo jiné prohlásil: "Štve mě, jak jednoduše zde vypadá řízení z kamery umístěné nad hlavou." Badoer mimochodem projel Eau Rouge poprvé naplno až 20 min před koncem. Co říci k výkonům největších adeptů na titul - Red Bullu a BrawnGP? Buď jezdili s plnou nádrží a nechtěli odhalit záměrně svůj potenciál před kvalifikací anebo se zde oba ve tomto tréninku trápili. Spíše to žel vypadá na tu druhou možnost. Chytřejší budeme ve 14 hodin, kdy budou muset všichni vyložit své karty na stůl.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.