FORCE INDIA - REVIEW; Force India díky dalším vylepšením svého vozu udělala opět krůček vpřed. Adriana Sutila po vítězství v dopoledním měřeném tréninku dokonce dělilo v kvalifikaci jen 6 setin od postupu mezi nejlepších deset pilotů.
Adrian Sutil, 12. Byli jsme zde celý víkend rychlí a všechno šlo velmi dobře. Mám radost z vylepšení, jež jsme nasadili na náš vůz, tým odvádí skvělou práci. Udělali jsme velký krok vpřed v posledních měsících a nyní si každý výjezd opravdu užívám. Dopoledne bylo nejlepší přípravou pro kvalifikaci, ale věděli jsme, že pozici z tréninku nezopakujeme. Podmínky pro kvalifikaci byly hodně obtížné - bylo málo přítlaku, vysoké teploty a velmi malé rozdíly v časech - což je charakteristické pro zdejší okruh. Od poslední části nás dělilo pár setin. Přesto jsme nyní v dobré pozici, takže je pro nás rozumné si říci, že zde chceme získat naše první body. Giancarlo Fisichella, 16. Jsem velmi zklamán z tohoto výsledku, cítil jsem, že bych mohl totiž snadno postoupit do prostřední části kvalifikace. Naneštěstí jsem se v prvním kole svého posledního výjezdu dostal do provozu a pak jsem ztratil šest či sedm desetin v posledním sektoru v dalším kole. Jinak opravdu cítím, že jsme mohli postoupit po víkendu, který zde zatím prožíváme. Čeká nás těžký závod.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.