V uplynulých pretekov série Formule 2 zahynul veľmi mladý, len 18-ročný pilot, syn majstra sveta Johna Surteesa. Bola to strašná tragédia, ktorá sa stala zároveň akýmsi signálom, že v úsilí zaisťovať bezpečnosť by sa nikdy nemalo poľaviť. Nešťastná udalosť sa dotkla aj Nikiho Laudu.
Rakúšan, ktorý sa s Johnom Surteesom stretol začiatkom 70-tych rokov minulého storočia počas súbojov na trati, si dokáže predstaviť, čo asi človek, postihnutý takoutou tragédiou prežíva. Samotný Lauda má tiež mužského potomka, venujúceho sa motoršportu - Mathias Lauda už niekoľko rokov súťaží v sérii DTM. Žiaľ riziko smrteľných nešťastí nemožno pri niektorých športových disciplínach vylúčiť.
Niki Lauda uviedol, že podobný fatálny incident sa mohol stať v ktorejkoľvek motoristickej súťaži, F1 nevynímajúc. Nebezpečenstvo ešte rozhodne nie je zažehnané.
"Aj svet Formule 1 môže zažiť podobný incident," varuje rodák z Viedne, ktorý sám takmer prišiel o život za volantom monopostu F1. "Bezpečnosť je síce na vysokej úrovni to bez debaty, ale vždy treba ostať v strehu. Ako bývalému pretekárovi a zároveň otcovi, je mi úplne jasné, že motoršport je nebezpečný."
Posledné informácie naznačujú, že pod nešťastnú nehodu Henryho Surteesa, ktorého prilbu zasiahlo v rýchlosti 200 km/h letiace kolesa súpera sa zrejme podpísala celkovo nedostatočná kvalita série. Operuje sa s nižším rozpočtom a takisto ani kvalita niektorých pretekárskych okruhov nie je na požadovanej úrovni. Organizátor podujatí Formule 2 a bývalý pilot kráľovskej série Jonathan Palmer však rozhodne nechce viniť z tragickej nehody zhotoviteľa šasi, Williams.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.