Nick Heidfeld si vyzkoušel krocení jiného silného stroje, než na jaký je ze závodních víkendů zvyklý. V pondělí měl na okruhu Nürburgring možnost projet motorku slavného závodníka Troye Corsera. V rámci dne pro fanoušky uspořádaného týmem BMW se kroměNěmce ukázali i Robert Kubica a Mario Theissen.
Dvojnásobný mistr světa v Superbiku Corser vyměnil s „Quick Nickem“ svou motorku za BMW F1.09. Na trati, kde se předminulý víkend proháněly formule, připravili velký zážitek sobě navzájem i početnému publiku. Zatímco Corser usedl do formule, Heidfeld osedlal Australanovu jednostopou krásku z dílny BMW.
„Byl to úžasný zážitek, děkuji za něj všem! Ráno jsem si při ježdění na motorce užil hodně legrace a zvládl jsem si pořídit prvních pár škrábanců na koleni závodnické kombinézy! To bylo nevyhnutelné. Samozřejmě jsem se chtěl při průjezdu zatáčkou dotknout povrchu.... Očekával jsem, že superbike bude úplně jiný, než běžné stroje, něco jako rozdíl mezi silničními a závodními auty, ale nakonec jsem byl překvapený,“ překypoval zážitky Heidfeld.
„Rozdíl je vážně obrovský, na jednu stranu je superbike agresivnější, má větší přilnavost a úžasné brzdy, na druhou stranu je ale snazší ho řídit, protože ho můžete tak dobře kontrolovat – řízení je opravdu precizní. Určitě jsem byl ještě hodně daleko od limitu a moc rád bych na něm najel mnohem víc kol,“ pokračuje Heidfeld.
Troy Corser si vyzkoušel jízdu v BMW F1.09. Zde obrázku ho řídí Robert Kubica
„Bylo to úžasné!“ souhlasí Corser, „auto bylo tak vyvážené – brzdy jsou perfektní, pneumatiky mají neskutečnou přilnavost a ovládání je velmi přesné, ale přesto je to silný pocit. Nemůžu uvěřit, jak pozdě a tvrdě se dá brzdit! Vím, že jsem brzdil příliš brzy a opravdu rád bych měl ještě den dva na to, abych se s vozem víc sžil a viděl, co dokáže! Chtěl bych poděkovat všem za tuhle příležitost a doufám, že se bude opakovat,“ dokončil Australan.
Robert Kubica se také zapojil do akce a na zkrácené verzi okruhu projel svůj závodní vůz, stejně jako španělský motocyklový závodník v barvách BMW Ruben Xaus, který se předvedl na své motorce a ozkoušel vůz BMW ze série WTCC.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.