Nick Heidfeld si vyzkoušel krocení jiného silného stroje, než na jaký je ze závodních víkendů zvyklý. V pondělí měl na okruhu Nürburgring možnost projet motorku slavného závodníka Troye Corsera. V rámci dne pro fanoušky uspořádaného týmem BMW se kroměNěmce ukázali i Robert Kubica a Mario Theissen.
Dvojnásobný mistr světa v Superbiku Corser vyměnil s „Quick Nickem“ svou motorku za BMW F1.09. Na trati, kde se předminulý víkend proháněly formule, připravili velký zážitek sobě navzájem i početnému publiku. Zatímco Corser usedl do formule, Heidfeld osedlal Australanovu jednostopou krásku z dílny BMW.
„Byl to úžasný zážitek, děkuji za něj všem! Ráno jsem si při ježdění na motorce užil hodně legrace a zvládl jsem si pořídit prvních pár škrábanců na koleni závodnické kombinézy! To bylo nevyhnutelné. Samozřejmě jsem se chtěl při průjezdu zatáčkou dotknout povrchu.... Očekával jsem, že superbike bude úplně jiný, než běžné stroje, něco jako rozdíl mezi silničními a závodními auty, ale nakonec jsem byl překvapený,“ překypoval zážitky Heidfeld.
„Rozdíl je vážně obrovský, na jednu stranu je superbike agresivnější, má větší přilnavost a úžasné brzdy, na druhou stranu je ale snazší ho řídit, protože ho můžete tak dobře kontrolovat – řízení je opravdu precizní. Určitě jsem byl ještě hodně daleko od limitu a moc rád bych na něm najel mnohem víc kol,“ pokračuje Heidfeld.
Troy Corser si vyzkoušel jízdu v BMW F1.09. Zde obrázku ho řídí Robert Kubica
„Bylo to úžasné!“ souhlasí Corser, „auto bylo tak vyvážené – brzdy jsou perfektní, pneumatiky mají neskutečnou přilnavost a ovládání je velmi přesné, ale přesto je to silný pocit. Nemůžu uvěřit, jak pozdě a tvrdě se dá brzdit! Vím, že jsem brzdil příliš brzy a opravdu rád bych měl ještě den dva na to, abych se s vozem víc sžil a viděl, co dokáže! Chtěl bych poděkovat všem za tuhle příležitost a doufám, že se bude opakovat,“ dokončil Australan.
Robert Kubica se také zapojil do akce a na zkrácené verzi okruhu projel svůj závodní vůz, stejně jako španělský motocyklový závodník v barvách BMW Ruben Xaus, který se předvedl na své motorce a ozkoušel vůz BMW ze série WTCC.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.