Byť indická stáj zažila v posledním závodě v Německu zklamání, jejich výkonnost během závodního víkendu byla solidní - vždyť Adrian Sutil se kvalifikoval s těžkým vozem na 7. místě a v závodě si jel pro body, když byl v jednu chvíli i druhý!
Hlavní závodní inženýr Dominic Harlow byl velmi potěšen zlepšením, k němuž přispěly nové díly pro monopost VJM02 během sezóny. Další vylepšení chystají Indové pro závod v Maďarsku a věří, že tam konečně zažijí větší úspěch. Do Budapešti si, jak se zdá, všichni hodně věří! Na vítězství nahlas pomýšlí McLaren, Kimi Räikkönen či Nico Rosberg - krom letošních lídrů Red Bullu a Brawn GP. "Splnili jsme náš hlavní cíl - bojovat ve středu pole a tlačit se dále na bodované pozice, takže ano - víkend v Německu byl z tohoto pohledu velkým povzbuzením," uvádí Harlow. "Pro Maďarsko máme připraveno pár dalších dílů. Nepřinesou tak razantní změny jako v Silverstone, ale pomohou nám držet krok s rychlým vývojem ostaních týmů a s našimi plány."
Toro Rosso se chystá zkřížit Force Indii plány mohutným zlepšením svého vozu a konečně i nasazením dvojitého difuzoru. Díky čemu se indická stáj hodlá před nimi udržet? "Budeme mít nové přední křídlo, brzdové kanály a pozměněnou podlahu, krom drobných obvyklých mechanických úprav pro Maďarsko. Hodláme odvést také více práce na nastavení pro tamější okruh, jelikož je docela obtížný. A pojedeme opět na měkčích pneumatikách - tahle směs nám docela vyhovuje, takže jsme optimisty," odtajňuje Harlow dále novinky, jež přivezou na Hungaroring.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.