Do Formule 1 vstoupí příští rok tři nové týmy, k dispozici tak bude o šest závodních sedaček více. Kdo by mohl tato místa obsadit?
Giorgio Pantano Tento Ital je úřadujícím šampiónem GP2 - a také prvním, který nedostal okamžitou nabídku z Formule 1. Malé zkušenosti z F1 přeci jen má, krátce se objevil za volantem Jordanu v roce 2004. Pantano si udržuje závodní kondici krom GP2 také v šampionátu Renault Megane a v Superleague Formula.
Bruno Senna Synovec slavného Ayrtona Senny Bruno je znám svými usilovnými pokusy o vstup do F1. Je snad jediným z potenciálních kandidátů, kteří se mohou měřit s Danicou Patrick co do publicity. Loni pronásledoval Pantana v šampionátu GP2. Po neúspěšném pokusu získat loni místo závodního pilota v Hondě ani v DTM se poněkud zvláštně rozhodl nepokračovat letos v GP2, protože trávit rok mimo hlavní závodní série je podle mě to poslední, co potřebuje.
Christian Klien Pokud by míval Red Bull s Klienem trochu více trpělivosti a nenacpal by ho v roce 2004 ve věku 20 let rovnou do F1, možná by si vedl o něco lépe. Podržel si však roli testovacího pilota BMW, kteří jsou s ním docela spokojeni.
Vitantonio Liuzzi Další jezdec, jenž vyhlíží po své druhé příležitosti v F1. Podle některých zákulisních zdrojů patří k horkým kandidátům na místo zastarávajícího Giancarla Fisichelly ve Force Indii v příštím roce. Příchodem tří nových týmů se mu však naskýtají další příležitosti na opětovný vstup do F1. V té odjel 4 závody za Red Bull v roce 2005, v dalších dvou letech pak působil v Toro Rosso do té doby, než jej nahradil v roce 2008 Sebastien Bourdais. Letos to zkouší v A1GP, kde například vyhrál hned při svém debutu na trati v portugalském Portimau kvalifikaci.
Danica Patrick Vysněná pilotka sponzorů by mohla být jasnou volbou týmu USF1. Zájem o ní už potvrdil majitel amerického týmu Peter Windsor. Otázkou však je, zda bude mít zájem ona - pro příští rok je spojována spíše s přestupem do NASCARu, více se jí totiž daří na oválech než na závodních tratích. Nicméně mít amerického pilota, navíc ženu, v F1 by velmi přispělo ke zvýšení popularity této série nejen v USA. Předpokládám, že Bernie Ecclestone již žhaví svůj mobil a vyjednává, aby se jí mohl pyšnit ve svém krámě - mohla by mu pomoci zvýšit příjmy z F1.
Romain Grosjean Testovací pilot Renaultu a vedoucí muž série GP2. Podává zatím ale nevyrovnané výkony: v některých závodech letos exceloval, v jiných propadl - jako například při tom posledním v Silverstone, kde po vítězství v kvalifikaci se v závodě hodně propadl. Hovoří se o něm také jako o možné náhradě Nelsona Piqueta, jr.
Nico Hülkenberg Nico je úřadujícím mistrem eurosérie F3. I když mají Němci již v F1 četné zastoupení, tento mladík je dalším žhavým kandidátem. Je bezpochyby také nejlepším nováčkem letošní GP2, kde by nakonec mohl promluvit i do bojů o titul. Stejně jako Grosjean i on již má v kapse jeden titul mistra eurosérie F3, navíc je spojován s F1 týmem - s Williamsem. Dokázal také vyjet pro Německo titul v sérii A1GP. Velký talent.
Anthony Davidson Rozhodně patří mezi piloty, kteří v posledních letech vypadli z F1, ale zasloužili by si šanci na návrat. Podával výborné výkony v jinak slabé stáji Super Aguri v roce 2007, na holičkách zůstal v roce 2008 poté, co tým zkrachoval. Objevil se ve voze Aston Martin ve 24hodinovce Le Mans.
Takuma Sato Davidsonův týmový kolega je idolem mnoha fanoušků, za Super Aguri předvedl pár skvělých výkonů. S F1 má bohaté zkušenosti, jezdil za Jordan, BAR a Super Aguri. Satova popularita v Japonsku a náklonnost sponzorů vůči jeho sobě z něj dělá dalšího adepta pro týmy, které budou potřeboval pilota, jenž by si svou účast platil. To mu téměř zajistilo místo v Toro Rosso v letošní sezóně, nakonec ho však získal Sebastien Bourdais (ano, ten vyfoukl místo již nejednomu pilotovi).
Paul di Resta Paul byl spojován s místem ve Force India po uzavření technologického partnerství s McLarenem, nakonec k tomu nedošlo. Di Resta závodí za Mercedes v DTM, kde závodí od roku 2006, v němž porazil Sebastiana Vettela v eurosérii F3. Má za sebou úspěšné testy F1 monopostu McLarenu. V roce 2006 navíc již jezdil za Manor v sérii F3.
Pedro de la Rosa Věčný testovací pilot McLarenu, za nějž nastoupil i do závodu, naposledy v roce 2006 v Brazílii, kde dojel při zranění Montoyi na osmém místě, v sezóně však nasbíral při účasti pouze v šesti závodech solidních 19 bodů a skončil v ní celkově jedenáctý. Má spoustu cenný zkušeností s vývojem vozu F1, na svou další šanci v F1 marně čeká, pomalu jej však již začínají limitovat přibývající roky.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.