Velká cena Velké Británie F1 se o víkendu bude konat potřiačtyřicáté a zřejmě naposledy na okruhu v Silverstone, od příštího roku se má závodit v Donington Parku. Piloti se však podle středeční zprávy agentury Reuters neloučí se Silverstonem snadno.
Silverstone, bývalé letiště z druhé světové války, hostil v roce 1950 vůbec první závod mistrovství světa F1. Piloti Silverstone milují, a nejen ti britští. Nigel Mansell, Damon Hill, poslední britský mistr světa Lewis Hamilton i jeho pravděpodobný nástupce Jenson Button se tam cítí jako doma. "Mrzí mě to ještě mnohem víc, než když jsme přestali závodit v Montrealu," řekl Brazilec Rubens Barrichello. "Tenhle okruh zbožňuji. Je to rychlý a přitom bezpečný okruh, přesně takové máme my, piloti, nejraději," řekl nejzkušenější jezdec v historii F1, který tam s vozem Ferrari vyhrál v roce 2003.
Loni v Silverstone vyhrál pozdější mistr světa Lewis Hamilton, letos je favoritem také Brit, lídr šampionátu Jenson Button. "Bylo by skvělé tady před domácím publikem vyhrát. Chci, aby se diváci skvěle bavili. Je to zábavný okruh, rychlý a přitom plynulý. Věřím, že bude skvělá atmosféra a se Silverstonem se náležitě rozloučíme," řekl Button.
Majitel marketingových práv na F1 Bernie Ecclestone, který jednou o Silverstone prohlásil, že se jen tváří jako světová událost, dal minulý měsíc jasně najevo, že přesun závodu do Donningtonu považuje za hotovou věc, přestože hrozí, že nebude včas připraven.. "Pokud se to stane, F1 příští rok v Británii nebude. Ztratit Velkou cenu Velké Británie je to poslední, co bych chtěl, ale do Silverstone se už s jistotou nevrátíme," trvá na svém Ecclestone. Okruh vlastní Britský klub pilotů (BRDC), nezisková organizace, kterou Ecclestone v minulých letech často kritizoval.
Silverstone je jednou z historických tratí, konal se tam v roce 1950 první závod mistrovství světa F1, který vyhrál Ital Giuseppe Farina s vozem Alfa Romeo, o rok později získal Argentinec Jose Froilan Gonzales první vítězství pro tým Enza Ferrariho.
"Dvě nejlepší věci na závodění v Silverstone jsou fanoušci a sama trať. Miluji Silverstone, je to skvělé místo k závodění, teprve tady se naplno ukáže ohromná síla vozu F1. Doufejme, že to přece jen není naposledy, co tady závodíme," prohlásil čtyřiadvacetiletý mistr světa Lewis Hamilton.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.