Okruh Jeonnam v Jižní Koreji má být největší novinkou v kalendáři příštího ročníku Formule 1. I tato 5,6 km dlouhá trať byla navržena (tvařte se překvapeně) Hermannem Tilkem. Nachází v jihozápadní části této asijské země.
Přidání další tratě do kalendáře příštího ročníku ještě nemusí nutně znamenat vyřazení některé z letošních Velkých cen, protože letos byl počet závodů snížen na 17 (proti loňským 18) - na poslední chvíli vypadla Velká cena Francie. Trať nabízí obvyklý Tilkeho mix pro podporu předjíždění - kombinaci prudkých vraceček a několik rychlých zákrut. Z nákresu zatím není patrné, zda mají nějaký sklon. Německý architekt tak získáva absolutní monopol na navrhování tratí F1 - všechny nové okruhy vycházejí z jeho návrhů. Tilke je tak trochu kontroverzní osobnost - jedni jej viní ze sterilních, málo pestrých okruhů, podle jiných je pouze obětním beránkem nových předpisů (bezpečnostních i konstrukčních) pro závodní okruhy. Více informací o něm se můžete dozvědět z následujícího videa:
Zpět ale k okruhu v Koreji - okruh bude obsahovat prvky obou typů okruhů - oválu i "obecného" závodního okruhu. Závody se budou jezdit proti směru hodinových ručiček. V současné době se v tomto směru vozidla prohánějí pouze na 2 ze 17 okruhů - tento víkendu v Turecku a koncem sezóny v Brazílii. Trať bude variabilní - permanentně bude k dispozici 3,04 km dlouhá trasa, výjimečné události jako například závody Formule 1 se pojedou na delší 5,6 km dlouhé variantě, což z Jeonnam dělá nejdelší asijský okruh. Nejdelší rovinka by měla měřit 1,15 km - zde by mohly vozy dosahovat rychlosti kolem 320 km/hod. Průměrná rychlost by dle propočtů měla dosahovat 212 km/hod. Celkem bude obsahovat 18 zatáček, z toho 11 levotočivých a 7 pravotočivých. Tribuny pojmou 120 tisíc diváků.
K dispozici zde rovněž budou dvoje garáže s paddocky na odlišných místech - jedny pro kratší trať, druhé pro okruh F1 - věc, která nemá zatím ve světě závodních okruhů obdoby. Díky tomu bude v Jeonnam dostatek místa pro další doprovodné závody, jež se konají během Velké ceny F1.
Tilke se zde snažil dát dohromady to nejlepší z ostatních závodních tratí, jako je Monako či americký Indianapolis. Jihovýchodní část trati vede kolem přístavu a nabídne nádherný výhled na oceán - stane se tak první tratí v historii F1, ze které bude výhled na oceán. Uvnitř přístavu bude vystavěno městečko s ulicemi vedenými ve stejném poloměru od pomyslného středu v přístavu - to má připomínat Monte Carlo. Region má ambice stát se největším střediskem motosportu v Asii. Oficiální stránky okruhu najdete zde: www.f1korea.go.kr.
V minulé sezóně se opět dostalo do módy téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.