Okruh Jeonnam v Jižní Koreji má být největší novinkou v kalendáři příštího ročníku Formule 1. I tato 5,6 km dlouhá trať byla navržena (tvařte se překvapeně) Hermannem Tilkem. Nachází v jihozápadní části této asijské země.
Přidání další tratě do kalendáře příštího ročníku ještě nemusí nutně znamenat vyřazení některé z letošních Velkých cen, protože letos byl počet závodů snížen na 17 (proti loňským 18) - na poslední chvíli vypadla Velká cena Francie. Trať nabízí obvyklý Tilkeho mix pro podporu předjíždění - kombinaci prudkých vraceček a několik rychlých zákrut. Z nákresu zatím není patrné, zda mají nějaký sklon. Německý architekt tak získáva absolutní monopol na navrhování tratí F1 - všechny nové okruhy vycházejí z jeho návrhů. Tilke je tak trochu kontroverzní osobnost - jedni jej viní ze sterilních, málo pestrých okruhů, podle jiných je pouze obětním beránkem nových předpisů (bezpečnostních i konstrukčních) pro závodní okruhy. Více informací o něm se můžete dozvědět z následujícího videa:
Zpět ale k okruhu v Koreji - okruh bude obsahovat prvky obou typů okruhů - oválu i "obecného" závodního okruhu. Závody se budou jezdit proti směru hodinových ručiček. V současné době se v tomto směru vozidla prohánějí pouze na 2 ze 17 okruhů - tento víkendu v Turecku a koncem sezóny v Brazílii. Trať bude variabilní - permanentně bude k dispozici 3,04 km dlouhá trasa, výjimečné události jako například závody Formule 1 se pojedou na delší 5,6 km dlouhé variantě, což z Jeonnam dělá nejdelší asijský okruh. Nejdelší rovinka by měla měřit 1,15 km - zde by mohly vozy dosahovat rychlosti kolem 320 km/hod. Průměrná rychlost by dle propočtů měla dosahovat 212 km/hod. Celkem bude obsahovat 18 zatáček, z toho 11 levotočivých a 7 pravotočivých. Tribuny pojmou 120 tisíc diváků.
K dispozici zde rovněž budou dvoje garáže s paddocky na odlišných místech - jedny pro kratší trať, druhé pro okruh F1 - věc, která nemá zatím ve světě závodních okruhů obdoby. Díky tomu bude v Jeonnam dostatek místa pro další doprovodné závody, jež se konají během Velké ceny F1.
Tilke se zde snažil dát dohromady to nejlepší z ostatních závodních tratí, jako je Monako či americký Indianapolis. Jihovýchodní část trati vede kolem přístavu a nabídne nádherný výhled na oceán - stane se tak první tratí v historii F1, ze které bude výhled na oceán. Uvnitř přístavu bude vystavěno městečko s ulicemi vedenými ve stejném poloměru od pomyslného středu v přístavu - to má připomínat Monte Carlo. Region má ambice stát se největším střediskem motosportu v Asii. Oficiální stránky okruhu najdete zde: www.f1korea.go.kr.
            Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
            Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
            Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
            Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
            Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
            Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
            Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
            Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
            Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
            Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
            Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
            Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.