Výška navrhovaného rozpočtového stropu pre budúcu sezónu sa zvýšila z pôvodných 30 na 40 miliónov libier. Zmena bola oficiálne oznámená verejnosti vo štvrtok, aj keď Svetová motoristická rada prijala návrh deň predtým počas zasadnutia v Paríži.
Taktiež bolo potvrdené, že o vstup do Formule 1 prejavili záujem 4 nové stajne. Maximálne tri z nich budú môcť pretekať, vďaka čomu sa súčasný štartový rošt vráti do podoby z polovice 90-tych rokov, keď bojovalo o pozície 26 monopostov.
V dôsledku pretrvávajúcej globálnej ekonomickej krízy vyjde Manažment Formule 1 (FOM) novým tímom v ústrety a ponúkne im zaujímavý finančný bonus v podobe 10 miliónov amerických dolárov. Okrem toho im zabezpečí transport dvoch šasi, 10-tich ton materiálu i letenky do "bussiness triedy" na jednotlivé preteky a to všetko zdarma.
Čo sa týka rozpočtového stropu, do stanovenej sumy 40 miliónov libier nebudú zahrnuté náklady na pohonné jednotky, marketing, či platy pilotov. V prípade, že veľké tímy neprejavia záujem o skresanie výdavkov do určenej sumy, FIA im sprísni podmienky súťaže. Naopak tie stajne, ktoré rozpočtový strop prijmú a dodržia budú môcť neobmedzene testovať, využívať vlastné aerotunely, motory bez limitu otáčok, či pohyblivé krídla. Pri tej príležitosti dôjde k zriadeniu tzv. špeciálnej kontrolnej komisie, ktorá dostane za úlohu manipulovanie s financiami dôkladne sledovať
"FIA verí, že kontrolovanie výdavkov sa ukáže ako atraktívne a nadchne všetky zúčastnené tímy. Do tohto momentu je záujem výnimočný, a to zo strany už jestvujúcich stajní i nových potenciálnych uchádzačov," písalo sa vo vyhlásení Medzinárodnej automobilovej federácie, ktorá zverejní zoznam zúčastnených tímov pre budúci rok v júni.
Ďalšími pomerne zásadnými novinkami prijatými pre sezónu 2010 sú zákaz dotankovávania a zákaz používania zahrievačov pneumatík. Zastávky v boxoch sa však úplne nerušia, aj naďalej sa budú meniť pneumatiky, prípadne poškodené diely monopostu po zrážke.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.