Přinášíme vám graficky znázorněné postavení na startu tak, jak k němu zítra nastoupí monoposty Formule 1 k Velké ceně Malajsie.
Do zítřejšího závodu odstartuje stejně jako v Austrálii Jenson Button, jenž tam i bez KERSu předvedl bleskový start a po úvodních zatáčkách již měl neuvěřitelný náskok. Jeho týmový kolega dnes sice zajel 4. nejrychlejší čas, ale kvůli nepovolené výměně převodovky byl odsunut o pět pozic zpět. Překvapivě výborný výkon podala Toyota, která se postaví na druhé a třetí místo za Buttona. Nejsilnějším týmem, jenž nepatří do "difuzorového gangu," jenž díky vychytralému (nebo dle některých nelegálního) návrhu svých difuzorů hraje vlastní ligu, je Red Bull. Tento do detailů propracovaný monopost z pera Adriana Neweyho vyniká nejen precizní aerodynamikou, ale i rychlostí. Mark Webber s ním bude startovat z pátého místa. Jeho týmový kolega Sebastian Vettel dnes zajel v poslední části kvalifikace dokonce třetí nejrychlejší čas, ale pyká za kolizi s Kubicou v australském závodě, proto byl odsunut o deset míst zpět. Jezdci ze sudých pozic startují na špinavější straně trati, dá se očekávat, že na startu mohou o své pozice přijít. Meteorologové hlásí na zítřek déšť, čeká nás zřejmě velmi zajímavý závod. Jen doufejme, že té vody nebude moc a nedojde k žádné vážnější nehodě.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.