Pilot Force India Adrian Sutil si nie je istý, či zavedenie rozpočtového stropu v budúcej sezóne je tým správnym riešením.
Obavy vyjadrilo aj niekoľko ďalších pilotov i bossov tímov, ako už tradične veľmi hlasná kritika zaznievala z úst Flavia Briatoreho.
FIA argumentuje tým, že rozpočtový strop predstavuje skvelé riešenie, ktoré nielenže udrží momentálnych súťažiacich v "biznise", ale taktiež môže dopomôcť k zvýšeniu záujmu nových nezávislých stajní. Bernie Ecclestone sa nechal počuť, že by opäť rád videl na štarte 26 monopostov, z čoho 16 by bolo plne konkurencieschopných.
Podľa Adriana Sutila nie je správne, že Medzinárodná automobilová federácia neustále mení pravidlá, pretože to nespôsobuje chaos len v rámci série, ale zmätení a nespokojní sú aj motoristickí fanúšikovia, ktorí si neustále musia zvykať na niečo nové.
"Mám pocit, že v posledných rokoch sa toho priveľa zmenilo. Stále tu máme nejaké nové veci a deje sa to pomerne pravidelne," uviedol Adrian Sutil počas interview pre nemeckú televíziu RTL.
Zmeny sa dosť často dotýkajú formátu kvalifikácie, ale nakoniec neobišli ani bodovací systém. Hoci základné prerozdeľovanie bodov sa nemení, víťazom majstrovstiev sa stane pilot s najvyšším počtom víťazstiev a to bez ohľadu na to, či bude v celkovom hodnotení prvý alebo piaty.
"Vyzerá to ako by sa FIA silou mocou snažila urobiť Formulu 1 zaujímavejšou a pôsobivejšou. Možno by ale bolo dobré nechať veci jednoducho tak ako sú, nech si diváci nemusia zvykať na neustále novinky," vyjadril svoj názor Sutil.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.