V náročnom svete Formule 1 sa v blízkej budúcnosti zrejme pokúsi zažiariť nový pretekársky tím priamo z USA, informujú médiá.
Zdrojom správy je nemecká webstránka motorsport-total.com, ktorá uvádza, že nový projekt s názvom USF1 je prakticky na spadnutie a celému svetu by mal byť oficiálne predstavený koncom aktuálneho mesiaca.
O prípravách nového tímu na vstup do F1 už údajne vie aj boss "efjednotky" Bernie Ecclestone, ktorého iniciatíva ľudí stojacich za projektom potešila.
Podľa dostupných informácií sú za projekt USF1 zodpovedné najmä dve osoby - novinár a motoristický expert Peter Windsor, ktorý má zároveň manažérske skúsenosti z čias spolupráce s Williamsom a Ferrari a Američan Ken Anderson, veľmi známa persóna v motoristických kruhoch, či už máme na mysli oblasť F1, IndyCar, či Nascar.
Windsor s Andersonom prejavili záujem o to, aby sa tím USF1 stal súčasťou majstrovstiev F1 už v roku 2010, pričom by vystupoval zároveň aj ako propagátor amerických technológií, využívajúc slogan "made in america". Miesta pilotov by s veľkou pravdepodobnosťou obsadili taktiež Američania. Projekt počíta s využitím nového vzduchového tunela Windshear v Severnej Karolíne.
Logo budúceho tímu je možné vzhliadnuť na stránke usf1.com.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.