V náročnom svete Formule 1 sa v blízkej budúcnosti zrejme pokúsi zažiariť nový pretekársky tím priamo z USA, informujú médiá.
Zdrojom správy je nemecká webstránka motorsport-total.com, ktorá uvádza, že nový projekt s názvom USF1 je prakticky na spadnutie a celému svetu by mal byť oficiálne predstavený koncom aktuálneho mesiaca.
O prípravách nového tímu na vstup do F1 už údajne vie aj boss "efjednotky" Bernie Ecclestone, ktorého iniciatíva ľudí stojacich za projektom potešila.
Podľa dostupných informácií sú za projekt USF1 zodpovedné najmä dve osoby - novinár a motoristický expert Peter Windsor, ktorý má zároveň manažérske skúsenosti z čias spolupráce s Williamsom a Ferrari a Američan Ken Anderson, veľmi známa persóna v motoristických kruhoch, či už máme na mysli oblasť F1, IndyCar, či Nascar.
Windsor s Andersonom prejavili záujem o to, aby sa tím USF1 stal súčasťou majstrovstiev F1 už v roku 2010, pričom by vystupoval zároveň aj ako propagátor amerických technológií, využívajúc slogan "made in america". Miesta pilotov by s veľkou pravdepodobnosťou obsadili taktiež Američania. Projekt počíta s využitím nového vzduchového tunela Windshear v Severnej Karolíne.
Logo budúceho tímu je možné vzhliadnuť na stránke usf1.com.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.