Šokujúce štvrtkové správy neboli len obyčajnými klebetami, ale žiaľ tvrdou realitou. Automobilka Honda skutočne ukončuje všetky svoje aktivity spojené s F1!
Prezident spoločnosti Takeo Fukui urobil vyhlásenie počas emotívnej piatkovej konferencie, na ktorej sa verejne ospravedlnil fanúšikom, zamestnancom, pilotom i autoritám Formule 1. Uviedol, že sezóna 2008 bola pre Hondu poslednou. Japonský výrobca nehodlá vystupovať ani len ako dodávateľ motorov pre ďalšie tímy.
"Je to kompletný odchod. Myslím, že po piatich rokoch sa ukáže, že sme konali správne," uviedol Fukui. "Toto náročné rozhodnutie sa zrodilo na základe zhoršujúceho sa stavu v globálnom automobilovom priemysle."
Predstavitelia Hondy, ktorá je popri Toyote druhým japonským výrobcom zainteresovaným do súťaženia v F1, budú rokovať o blízkej budúcnosti so šéfom pretekárskeho tímu Rossom Brawnom a výkonným riaditeľom Nickom Fryom. Kvôli tomu je naplánovaná aj schôdzka v Tokiu.
Automobilka dokáže zabezpečiť financovanie pretekárskej stajne do marca 2009, ale potom sa všetky operácie zastavia. Úlohou Brawna spoločne s Fryom je nájsť vhodného kupca tímu a to čo možno najskôr. Brawn zrejme využije skvelé kontakty so svojim predošlým zamestnávateľom Ferrari a pokúsi sa dohodnúť na dodávke motorov pre budúcu sezónu. Jedným z možných kupcov tímu je spoločnosť Dubai International Capital (DIC), ktorá mala v priebehu tohto roka veľmi blízko ku uzavretiu dohody s dnes už nejestvujúcim Super Aguri.
Honda sa stala prvýkrát súčasťou F1 v roku 1964. Nazbierala dovedna 3 víťazstvá, pričom to posledné zaknihoval Jenson Button na dažďom zmáčanej Veľkej cene Maďarska. Spoločnosť sa veľmi kvalitne odprezentovala aj vďaka dodávke motorov pre úspešné tímy 80-tych, resp. 90-tych rokov, menovite McLaren a Williams. Na začiatku nového milénia Honda spolupracovala so stajňou British American Racing, ktorú neskôr pretransformovala vo vlastný tím.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.