Honda sa tento rok príliš nevyznamenala, v Pohári konštruktérov obsadila slabučkú 9. priečku. Horšie si počínali len stajne Force India a Super Aguri, druhá menovaná však musela boj na vrchole motoršportu vzdať predčasne. Továrenský tím japonskej automobilky verí v silnejší nasledujúci rok.
Poradím by mohli nanovo zamiešať nové pravidlá a hoci sa hovorí o tom, že rozdiely medzi jednotlivými konkurentmi sa zväčšia, v Honde sú zatiaľ naladení pozitívne.
Dôležitou otázkou však aj naďalej ostáva jazdecké zloženie tímu. Jenson Button ani Rubens Barrichello ešte nemajú podpísané nové zmluvy a očakáva sa, že jeden z nich odíde. Podľa slov Nicka Frya môže počítať s väčšou podporou Angličan, bodovo i výsledkovo slabší z pretekárskej dvojice.
"Som presvedčený o tom, že keby sme v Honde dali Jensonovi to správne auto, dokázal by súperiť s Lewisom," uviedol Fry.
Tím sa ale s rozhodnutím kto bude v roku 2009 pretekať, neponáhľa.
"S voľbou pilotov pre nasledujúcu sezónu sa pliliš neponáhľame. Môžeme si dovoliť čakať pravdepodobne do obdobia okolo Vianoc," doplnil Fry.
Honda asi čaká ako sa odprezentuje v barcelonských testoch Bruno Senna. Ak zanechá pozitívny dojem, zrejme má novú zmluvu v kapse.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.