Robert Kubica nie je príliš nešťastný z toho, že majstrovský titul v tejto sezóne nezíska. Napriek tomu si ale myslí, že niektoré veci mohli dopadnúť aj lepšie.
Poliak prišiel o definitívnu šancu zaknihovať premiérovú výhru v šampionáte po nie príliš vydarených pretekoch v Číne. Predtým mal veľkú smolu v Singapúre, kde mu nezahral do karát výjazd Safety Car a jeho monopost postrádal rýchlosť v Maďarsku. Snáď jediná vážnejšia chyba, ktorú v priebehu sezóny vyprodukoval sa udiala v upršanom Silverstone, kde vyletel z trate. Nebyť spomínaných problémov, bodov mohol mať v tejto chvíli o čosi viac.
"Bude skvelé, ak sezónu zakončím medzi najlepšou trojicou," uviedol Kubica, ktorý je v hodnotení jazdcov momentálne o 6 bodov pred štvrtým Kimim Räikkonenom. "Nikdy neviete, či v najbližších piatich rokoch ešte dostanete šancu viesť po siedmich pretekoch šampionát. Naša vyrovnanosť a spoľahlivosť boli tými aspektmi, ktoré nás držali v majstrovskom boji."
Pozorovatelia sa zhodli na tom, že Kubica vynikal najmä konštantnosťou a vysokou jazdeckou spoľahlivosťou. To isté si o sebe myslí aj on sám.
"Vždy som bol rýchly a príliš často som nechyboval. Je prirodzené, že som veľmi ambiciózny a snažím sa odvádzať svoju prácu na 100%, ale vždy máte pocit, že čosi sa dalo urobť ešte lepšie. Každopádne, s tým, čo sme dosiahli, môžeme byť spokojní."
Na trati v Imole podlehl McLaren síle Red Bullu a Maxe Verstappena, přestože Lando Norris v závěru vyvíjel tlak. Britská stáj odjíždí poražena, ale s jasným vzkazem, že patří do boje o čelo.
McLaren představil speciální zbarvení svých vozů inspirované atmosférou francouzské a monacké riviéry, které nasadí při Velkých cenách Monaka a Španělska. Design ve světlých pastelových tónech má podpořit image týmu a zaujmout fanoušky během nejikoničtějších závodů sezóny.
Ferrari prožívá náročnou sezónu a propadlo se na čtvrté místo v pořadí konstruktérů. Výkony týmu zatím nesplňují očekávání a Maranello musí rychle najít řešení, aby se mohlo vrátit do boje o titul.
Andrea Kimi Antonelli označil víkend v Imole za krásný, ale vyčerpávající, protože silná podpora domácích fanoušků ho emocionálně i fyzicky vyždímala. Přesto ho považuje za jeden z nejvýjimečnějších momentů své dosavadní kariéry.
Jack Doohan vyzval fanoušky F1, aby přestali obtěžovat jeho rodinu, a označil útoky na sociálních sítích za bolestivé a nepřijatelné. Tým Alpine se za něj postavil a důrazně odsoudil jakoukoli formu online zneužívání.
Damon Hill, který dříve často kritizoval Maxe Verstappena, nyní po jeho vítězství v Imole otevřeně přiznává, že Verstappen může být nejlepší jezdec všech dob. Tento obrat v názoru odráží Maxův vývoj z agresivního a nevyzpytatelného jezdce v zkušeného a chladnokrevného šampiona.
Christian Horner varuje před možným napětím v McLarenu, kde podle něj Norris a Piastri mohou v honbě za prvním titulem upřednostnit sebe před týmem. Podle šéfa Red Bullu by jejich ambice mohly narušit vnitřní rovnováhu stáje.
Lewis Hamilton si z Imoly odváží novou motivaci a chuť experimentovat. Pozitivní průběh závodu v Emilia Romagna ho povzbudil k tomu, aby před nadcházejícím Monakem vyzkoušel několik nových strategií. Po náročné sérii závodů tak britský šampion hledá cesty, jak posunout svůj výkon a znovu zaútočit na špičku.
Franco Colapinto po náročném debutu v Imole, zakončeném šestnáctým místem a havárií v kvalifikaci, přiznal, že se zatím necítí být na potřebné úrovni. Přesto víkend bere jako důležitou zkušenost a věří, že trpělivostí se dokáže prosadit.
Šéf týmu McLaren Andrea Stella otevřeně přiznal, že během Velké ceny Emilia-Romagna tým nikdy nedisponoval dostatečným tempem na závodní trati. Podle něj McLaren nikdy nedokázal naplno konkurovat soupeřům a postrádal rychlost, která by mu umožnila bojovat o přední pozice.
Lando Norris po závodě v Imole uznal, že svět Formule 1 se může během několika dní dramaticky změnit. Zatímco v Miami slavil vítězství, tentokrát nestačil na Verstappena. Přesto zůstává přesvědčený, že McLaren směřuje správnou cestou.
Alex Albon vzal kontakt s Charlesem Leclercem v Imole sportovně a přiznal, že by na jeho místě jednal stejně. Tvrdý souboj označil za součást závodění a nepovažuje ho za důvod ke stížnostem.