Kamui Kobayashi je tohtoročným testovacím pilotom Toyoty. 22-ročný Japonec na svoju prvú veľkú pretekársku príležitosť zatiaľ čaká, no kým sa mu taká naskytne, prejde zrejme ešte veľa času.
Kobayashi jednoducho musí presvedčiť, že na miesto regulérneho pilota skutočne má. Doteraz sa zúčastnil len niekoľkých oficiálnych testov, no výsledky neboli ktovieako oslňujúce.
Boss Toyoty Tadashi Yamashina prezradil, že snom tímu je uspieť v efjednotke práve s pilotom japonskej národnosti.
Dosiaľ krajinu najlepšie reprezentoval Takuma Sato, lenže ten sa pred niekoľkými rokmi upísal konkurenčnej Honde. Predstavitelia automobilky sídliacej v Kolíne však nechceli ostať pozadu a podarilo sa im "objaviť" Kazukiho Nakajimu, ktorého vzápätí odporučili Williamsu. Samy si zaistili služby ďalšieho domáceho pilota Kamui Kobayashiho, do ktorého vkladajú veľké nádeje.
"Kamui môžu počítať s podporou tímu a všetci dúfame, že čoskoro sa z neho stane špičkový pilot," povedal Yamashina.
To, že ide o jazdca japonskej národnosti je však v priamom súboji s neúprosnou časomierou úplne nepodstatné. Najdôležitejšia je samozrejme rýchlosť, jazdecká spoľahlivosť a ďalšie dôležité faktory. Kamui má vo viacerých oblastiach ešte rezervy a preto musí na sebe aj naďalej tvrdo pracovať. Yamashina potvrdil, že Kobayashi nebude mať žiadne výhody.
"Bude musieť pracovať naozaj tvrdo, aby sa mohol zrovnávať s najlepšími," doplnil.
Ani v nižších formulových sériách nie sú výsledky zatiaľ presvedčivé. Popri testovacích povinnostiach sa Kobayashi zúčastňoval pretekov GP2, kde sa ale umiestnil až na 16. pozícii.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.