SINGAPÚR - 3. TRÉNING; Fernando Alonso je v Singapúre evidentne pri chuti. Španiel v službách Renaultu obsadil tak ako včera v 2. meranom tréningu 1. pozíciu a aj tentokrát sa za ním umiestnili najväčší favoriti Lewis Hamilton a Felipe Massa.
Alonso sa dostal do čela poriadne rýchlym kolom absolvovaným na mäkkšej zmesi pneumatík, súpera na druhom mieste porazil o celých 6 desatín.
Lewis Hamilton mal znovu navrch pred Felipem Massom, Brazílčan ale odjazdil svoje najlepšie kolo na tvrdších zmesiach. Strata jednej desatiny na britského pilota bola teda úplne v poriadku.
Štvrtú priečku obsadil Nelson Piquet, ktorý päť minút pred koncom tréningu dokonca viedol, výbornú formu z piatka dokázal zopakovať 5. miestom pilot Williamsu Nico Rosberg.
Darilo sa aj víťazovi z Monzy Sebastianovi Vettelovi. Už jeho prvé rýchle kolo ho dokázalo katapultovať do čela priebežného poradia a zotrval tam až kým sa nedostavili zlepšenia Nelsona Piqueta a niekoľkých ďalších pilotov. Sebastianovi sa nakoniec ušla 9. priečka.
Pozitívnymi výkonmi sa dokázal prezentovať aj pilot Hondy Jenson Button, skorý prechod na mäkkšie zmesi mu pomohol posunúť sa na 2. priečku. V závere však nastali už tradičné zlepšenia a Brit napokon skončil šiesty.
Do desiatky sa prebojoval ako obvykle Kubica, dobre jazdil Webber i Bourdais.
Nie príliš vydarený tréning absolvoval úradujúci majster sveta Kimi Räikkonen. Fínovi sa zablokovali kolesá v zákrute č. 7 pri núdzovom východe. Nepodarilo sa mu zaradiť spiatočku a jeho program teda skončil predčasne.
Nezažiaril ani Heikki Kovalainen s novým motorom, príliš vysoko sa nedostali Toyoty ani Rubens Barrichello. Veľké problémy postihli jazdca tímu Force India Giancarla Fisichellu, Talian narazil do bariéry a zo svojho monopostu musel vystúpiť. Ťažkosti spôsobil opäť prejazd obrubníkmi.
Jezdec McLarenu Lando Norris získal v Monaku druhou pole position v sezóně, když porazil domácího Charlese Leclerca o více než desetinu sekundy.
Lewis Hamilton přišel o tři příčky na startu Velké ceny Monaka kvůli zdržení Maxe Verstappena během kvalifikace. Nizozemec tak poskočí na páté místo, zatímco Hamilton se propadne na sedmou pozici.
Lando Norris ovládl napínavý čtyřčlenný souboj o pole position v Monaku a na legendárním městském okruhu si zajistil nejlepší startovní pozici. Předčil i domácího hrdinu Charlese Leclerca, který skončil těsně druhý.
Domácí jezdec Ferrari zajel nejrychlejší čas pátečního odpoledne, když v napínavé a často přerušované jízdě těsně porazil Oscara Piastriho a Lewise Hamiltona. Série červených vlajek způsobených haváriemi a incidenty na trati několikrát narušila rytmus tréninku a zkomplikovala jezdcům přípravu na kvalifikaci.
Lance Stroll dostal po kolizi s Charlesem Leclercem v tréninku v Monaku penalizaci v podobě ztráty jednoho místa na startu. Komisaři označili incident za jeho chybu, což znamená komplikaci pro jeho sobotní kvalifikaci i nedělní závod.
Max Verstappen nadále potvrzuje svou výjimečnou formu a postavení mezi elitou F1. Zároveň ale upozorňuje, že špičkový výkon nelze neustále očekávat.
Charles Leclerc narazil v úvodu prvního tréninku v Monaku zezadu do zpomalujícího Lance Strolla, incident byl připsán chybě pilota Aston Martinu. Nehoda sice nespůsobila vážné škody, ale opět připomněla, že domácí závod bývá pro Leclerca plný smůly.
Yuki Tsunoda pojede v Monaku se starší verzí podlahy vozu RB kvůli škodám z kvalifikace v Imole, protože tým nemá k dispozici dostatek nejnovějších dílů. V technicky náročných ulicích Monaka to může být nevýhoda.
Lewis Hamilton uznal, že největší slabinou Ferrari v letošní sezoně je kvalifikační tempo. V Monaku chce tým vyzkoušet několik nových nápadů, které by mohly výkon na jedno kolo zlepšit.
Charles Leclerc vyzval fanoušky F1 k většímu respektu poté, co se na sociálních sítích objevily urážky směrem k Micku Doohanovi. Podle pilota Ferrari musí i vášeň ke sportu zůstat v mezích slušnosti, jinak ohrožuje férové prostředí celého šampionátu.
Argentinský talent Franco Colapinto věří, že náročné monacké uličky mu pomohou znovu najít potřebnou sebedůvěru. Před víkendem v Monte Carlu si klade za cíl lépe porozumět hranici možností vozu i sebe samotného právě na technicky neúprosné trati, kde se chyby neodpouštějí.
Do světa formule 1 míří další nový tým. Poté, co F1 schválila vstup amerického Cadillacu od sezony 2026, se rýsuje příchod dvanáctého týmu. Projekt, na kterém se podílí i bývalý šéf Aston Martinu a Alpine Otmar Szafnauer, by mohl rozšířit startovní rošt už za tři až čtyři roky. Záda mu kryje dosud neodhalená automobilka, a jak tvrdí Szafnauer, vše je připraveno – chybí jen zelená od vedení šampionátu. Uvedl to server Crash.