Rozhodnutie pretekových komisárov prirodzene nahnevalo aj Anthonyho Hamiltona. Jeho syn Lewis totiž v nedeľu vyhral, po tom, čo úspešne odolal nebezpečnej hrozbe v podobe dažďa.
Hoci triumf napokon pridelili Brazílčanovi Massovi, morálnym víťazov veľkej ceny bol pre mnohých práve pilot McLarenu.
"Strieborní" cítili obrovskú krivdu a 25 sekundovú penalizáciu nekompromisne odsúdili. Rovnako premýšľal aj Anthony Hamilton, Lewisov otec a zároveň manažér, ktorý úspešného syna doprevádza na každých pretekoch.
"To víťazstvo Lewisovi jednoducho nemôžu vziať," povedal Hamilton starší pre "The Times" "Môžu mu ho odňať v rámci F1, ale pre nás bude stále víťazom on, pretože preteky vyhral."
Anthony Hamilton vyslovil názor, že dodatočné rozhodnutia stewardov končia pre McLaren dosť často nepríjemne.
"Už dvakrát sme na ich rozhodnutia doplatili. Myslel som si však, že to, čo Lewis urobil tentokrát bolo korektné. Do zákruty vchádzal prvý, snažil sa ísť bezpečne. Do Kimiho nenarazil a obaja boli v poriadku. Vzdal sa svojej pozície, potom zaútočil a Kimiho predbehol."
Hamilton starší nechápe, čo sa vlastne od pilotov súťažiacich v efjednotke vyžaduje.
"Chcete vidieť jazdcov pretekať alebo krúžiť len tak za sebou - sme predsa vo Formule 1, či nie? Lewis je v prvom rade pretekár. Môžete vyjsť na trať s úmyslom získať nejaké body, ale my chceme vyhrať šampionáť a to je rozdiel," dodal Anthony Hamilton.
Jezdec McLarenu Lando Norris získal v Monaku druhou pole position v sezóně, když porazil domácího Charlese Leclerca o více než desetinu sekundy.
Lewis Hamilton přišel o tři příčky na startu Velké ceny Monaka kvůli zdržení Maxe Verstappena během kvalifikace. Nizozemec tak poskočí na páté místo, zatímco Hamilton se propadne na sedmou pozici.
Lando Norris ovládl napínavý čtyřčlenný souboj o pole position v Monaku a na legendárním městském okruhu si zajistil nejlepší startovní pozici. Předčil i domácího hrdinu Charlese Leclerca, který skončil těsně druhý.
Domácí jezdec Ferrari zajel nejrychlejší čas pátečního odpoledne, když v napínavé a často přerušované jízdě těsně porazil Oscara Piastriho a Lewise Hamiltona. Série červených vlajek způsobených haváriemi a incidenty na trati několikrát narušila rytmus tréninku a zkomplikovala jezdcům přípravu na kvalifikaci.
Lance Stroll dostal po kolizi s Charlesem Leclercem v tréninku v Monaku penalizaci v podobě ztráty jednoho místa na startu. Komisaři označili incident za jeho chybu, což znamená komplikaci pro jeho sobotní kvalifikaci i nedělní závod.
Max Verstappen nadále potvrzuje svou výjimečnou formu a postavení mezi elitou F1. Zároveň ale upozorňuje, že špičkový výkon nelze neustále očekávat.
Charles Leclerc narazil v úvodu prvního tréninku v Monaku zezadu do zpomalujícího Lance Strolla, incident byl připsán chybě pilota Aston Martinu. Nehoda sice nespůsobila vážné škody, ale opět připomněla, že domácí závod bývá pro Leclerca plný smůly.
Yuki Tsunoda pojede v Monaku se starší verzí podlahy vozu RB kvůli škodám z kvalifikace v Imole, protože tým nemá k dispozici dostatek nejnovějších dílů. V technicky náročných ulicích Monaka to může být nevýhoda.
Lewis Hamilton uznal, že největší slabinou Ferrari v letošní sezoně je kvalifikační tempo. V Monaku chce tým vyzkoušet několik nových nápadů, které by mohly výkon na jedno kolo zlepšit.
Charles Leclerc vyzval fanoušky F1 k většímu respektu poté, co se na sociálních sítích objevily urážky směrem k Micku Doohanovi. Podle pilota Ferrari musí i vášeň ke sportu zůstat v mezích slušnosti, jinak ohrožuje férové prostředí celého šampionátu.
Argentinský talent Franco Colapinto věří, že náročné monacké uličky mu pomohou znovu najít potřebnou sebedůvěru. Před víkendem v Monte Carlu si klade za cíl lépe porozumět hranici možností vozu i sebe samotného právě na technicky neúprosné trati, kde se chyby neodpouštějí.
Do světa formule 1 míří další nový tým. Poté, co F1 schválila vstup amerického Cadillacu od sezony 2026, se rýsuje příchod dvanáctého týmu. Projekt, na kterém se podílí i bývalý šéf Aston Martinu a Alpine Otmar Szafnauer, by mohl rozšířit startovní rošt už za tři až čtyři roky. Záda mu kryje dosud neodhalená automobilka, a jak tvrdí Szafnauer, vše je připraveno – chybí jen zelená od vedení šampionátu. Uvedl to server Crash.