Mokrá vozovka zvyčajne zaručuje napínavé preteky, ale neraz pridáva i na starostiach tímom a ich pilotom. Pretekár stajne BMW Sauber Nick Heidfeld má pred klzkou dráhou rešpekt, ale jazdu na nej si zároveň úžíva. Mnoho z jeho najvydarenejších grand prix poznačila práve prítomnosť dažďa.
Prvýkrát sa Quick Nick blysol pred 7 rokmi, keď na upršanom Interlagose dosiahol svoje premiérové pódium v F1. Od toho momentu nemal so súťažením v neštandardných podmienkach žiadne problémy a postupne zapísal ešte niekoľko povzbudivých výsledkov. Aj v tohtoročnej Veľkej cene v Silverstone vynikli jeho pretekárske kvality. Nickovi sa ušla vynikajpca 2. priečka, pričom lepšie jazdil už len nedostižný Lewis Hamilton.
"Mám rád jazdu v daždi. Bolo tomu tak aj počas mojich učňovských dní v motokárach," spomína si na svoje začiatky Nick. "S mojim bratom Svenom sme sa najlepšie cítili vtedy, keď trať nebola až taká preplnená a to sa dialo najmä v daždi. Pravdou je, že v Nemecku pršalo naozaj dosť často."
Heidfeld uvádza, že pretekať v daždi a zároveň na mokrej dráhe uspieť, je v podstatnej miere vecou ľudskej psychiky.
"Dôležité je zvoliť správny prístup. Ak sa začnete zaoberať tým, že prší až priveľmi, budete napätý od samého začiatku. To isté sa deje po prvej chybe. Hovoríte si, že ste vedeli, že sa to stane. Ak ku situácii pristupujete s optimizmom, nad možnými ťažkosťami premýšľať vôbec nemusíte," dodal Heidleld.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.