Z Maďarska si Lewis Hamilton odváža konečné 5 miesto a 4 majstrovské body. Brit vie, že nebyť nešťastnej poruchy pohonného agregátu Felipeho Massu, výsledok mohol byť horší. Pilot McLarenu sa tak udržal vo vedení a svoj predošlý náskok ešte o čosi zvýšil.
Pred Maďarskom bol Hamiltonovým prenasledovateľom Felipe Massa a od prvenstva ho delili 4 body. Triumf by ho dostal jasne do čela priebežného poradia, lenže po zlyhaní monopostu F2008 klesol dokonca až za dovtedy tretieho Kimiho Räikkonena, ktorý po problémoch súperov vyťažil z daných okolností najviac.
Lewis stratil víťazstvo pravdepodobne v prvej zákrute okruhu, kde sa pred neho dostal dravý Massa. Neskôr sa ho nedokázal držať tak ako pôvodne chcel a strata na Felipeho postupne narastala. V priebehu pretekov sa pohybovala medzi 2,5 až 5 sekundami. Hamilton síce naznačil, že by Felipeho predstihol po svojej druhej regulérnej zastávke, ale ťažko povedať, či je jeho domnienka správna. Isté je, že pred servisnou výmenou by musel jazdiť naozaj famózne kolá. Situácia sa však vyvinula úplne iným smerom a Lewis, postihnutý defektom pneumatiky, musel do boxov predčasne. Klesol na priebežnú 10. pozíciu, ale neskoršími zastávkami súperov a v neposlednom rade i odstúpením Felipeho Massu sa mu otvorila cesta ku konečnému 5. miestu.
"Myslím, že za daných okolností som zachránil to najlepšie z najhoršieho," poznamenal Hamilton po svojom finiši. "Čo môžete robiť ak vás postihne defekt? Pravdepodobne aj minulý rok som stratil majstrovstvá kvôli defektom. Na konci som bol trochu sklamaný, že Massa odstúpil, pretože odviedol lepšiu prácu, ale pretekanie so sebou nesie mnohé riziká."
Po piatkovej a sobotňajšej dominancii bol však Lewis z celkového výkonu MP4-23 tak trochu sklamaný. Voz totiž nebol tak rýchly ako sa čakalo. Ferrari našlo tajný recept na Hungaroring a aspoň v podaní Felipeho Massu podalo heroický výkon.
"Bolo to pre mňa prekvapenie, pretože sme neboli tak rýchli ako sme si mysleli, že budeme. Ani za Felipem sa mi nedarilo dosahovať také časy ako som chcel. Celkovo to však nie je také zlé ako mohlo byť,. Heikki odviedol dobrú prácu a Glock vzal cené body Kimimu," dodal Hamilton.
Ani v Maďarsku sme sa teda nedočkali hattricku a Schumacherov zápis spred dvoch rokov ešte odolal.
Hollywoodská hvězda Brad Pitt usedl za volant monopostu Formule 1 od McLarenu – stalo se tak těsně před uvedením filmu F1 do kin, v němž herec ztvárňuje hlavní roli. Produkce tím pokračuje v nevídaném propojení filmového světa s vrcholovým motorsportem.
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.
Rakousko bylo dosud důležitým bodem v kariéře Landa Norrise. Velká cena v roce 2025 mu nabídne šanci napravit chybu z kanadského závodu.
Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.