Jazdec tímu Red Bull Racing David Coulthard uviedol, že pred víkendom v Kanade má záujem pozrieť si naživo preteky americkej série Nascar. Osudom skúšaný škótsky pretekár si svoj cieľ splnil a je evidentne príjemne prekvapený. Rysuje sa možnosť prestupu z jednosedadlových monopostov na automobily?
D.C. priblížil, čo ho na Nascare zaujalo a ako prebiehal jeho deň.
"Bolo skvelým zážitkom dostať sa do zákulisia pretekov Nascar," uviedol Coulthard, spolujazdec Marka Webbera. "V sobotu večer som sa zúčastnil príjemnej večere s Brianom Vickersom (jazdcom Nascar Red Bull Racing Team, pozn. autora) priamo v jeho motorhome, pričom všetci prítomní sa správali skutočne úctivo. Ráno som sa šiel pozrieť na vybavenie boxového komplexu, pričom som sa stretol s niekoľkými oficiálmi. Boli ku mne veľmi ústretoví. Je úžasné zistiť, ako všetci súťažiaci majú k sebe blízko! Slovo šokujúce je snáď prisilné, ale mechanici takmer postrádajú potrebný priestor, kde by sa autám mohli venovať.
Počul som, že komplex, ktorý som navštívil je jedným z menších v sérii, preto je systém práce jednotlivých tímov tak trochu pochopiteľný. Nikomu sa nepodarí nič utajiť, pretože všetci pracujú bok po boku, veľmi blízko pri sebe. Každý vlastne može vidieť, na čom ten druhý práve pracuje. V tomto smere vidím rozdiel s F1 a tu sa ukazuje práve dôležitosť jednotlivých členov tímu, ktorí dokážu pracovať spoločne ako jeden celok.
Zaujímavé je, že v Nascar nie je možné vidieť tímových kolegov a ich vozy vedľa seba v jednej garáži. Pravidlá sú zostavené svojsky a opierajú sa o momentálny bodovací systém. Logicky to vyznieva ako nie príliš múdre riešenie, ale v tomto prípade to funguje. Oddeľujú sa tým aj pretekári a autá jednej stajne, ktorí tak vo veľkej miere súťažia aj proti sebe navzájom.
Je milé prísť sem ako účastník odlišnej automobilovej série, vidieť ako šport prebieha a obdivovať veci, ktoré som doteraz mohol sledovať iba v televízii. Rovnako je zaujímavé zoznámiť sa so systémom pravidiel a regulácii, ktoré si séria osvojila. Z jazdeckého hľadiska považujem Nascar za vzrušujúcu súťaž, pretekanie kolesa vedľa kolesa, 36 víkendov v roku. Vidieť ako jazdci s ťažkými autami bojujú na ováloch je posobivé. Už sa ma pýtali, či niekedy v budúcnosti neplánujem zmeniť prostredie a vstúpiť do Nascar. Moja odpoveď je nie. K sérii síce prechovávam obdiv, ale moje skúsenosti a radosť sa spájajú výlučne s jazdou v jednosedadlových monopostoch...
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.