Pretekársky okruh v Barcelone predstavuje zaťažkávajúcu skúšku pre tímy i pilotov. Patrí k fyzicky náročným, typický svojimi preťaženiami a vysokou spotrebou pneumatík. Je teda dostatočne veľkou výzvou. Našťastie jazdci F1 majú výzvy radi a aj preto sa do Španielska tešia.
K výnimkám nepatrí ani pilot McLarenu, Heikki Kovalainen. 25-ročný pretekár fínskej národnosti je už nedočkavý a cíti svoju príležitosť. Na víkend v Barcelone sa pripravuje naozaj poctivo a svedomito.
"Ku svojim povinnostiam pristupujem skutočne zodpovedne a snažím sa o zdokonalenie svojej fyzickej kondície. V tejto oblasti máme ešte určité rezervy, preto sa pokúšam o zlepšenie. Robíme silové cvičenia, nejaké rýchlostné cvičenia i kardio. To sú priority." hovorí Heikki Kovalainen, ktorý je momentálne bodovo na rovnakej úrovni so svojim tímovým kolegom Lewisom Hamiltonom.
"Pred pár dňami som sa zastavil aj vo Wokingu, kde som strávil nejaký čas spoločne s inžiniermi. Okrem toho som nerobil nič nezvyčajné, len sa jednoducho usiloval o to, aby bolo všetko správne a aby sme mohli vstúpiť do pretekárskeho víkendu bez väčších obáv."
Heikki verí, že raz sa dočká svojho premiérového víťazstva a je veľmi pravdepodobné, že sa tak stane ešte počas jeho spolupráce s McLarenom. Šanca jestvuje vždy a veľký úspech sa môže zrodiť už aj o necelý týždeň v Barcelone. Ostatne, aj minulú sezónu mal Fín v Španielsku vcelku vydarené preteky.
Kovalainenovým schopnostiam dôveruje i Martin Whitmarsh.
"Myslím, že Heikki dosiahne na najvyšší stupienok pódia ešte počas tohto roka," nechal sa počuť. výkonný riaditeľ McLarenu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.