Po predlhých rokoch si každý pilot v štartovom poli finančne prilepší. Ani jeden jazdec tento rok do svojho tímu neprináša sponzorské peniaze.
V minulých rokoch sa pravidelne jazdcami ekonomicky slabších tímov stávali tí, ktorí do tímovej kasy dokázali prispieť najväčšou sumou.
Jazdci ako Gaston Mazzacane, Zsolt Baumgarnter či Giorgio Pantano si miesta v F1 doslova kúpili. Príbehy niektorých z nich sú skutočne zaujímavé. Baumgartnerovi pomohli získať miesto v Minardi v sezóne 2004 jeho maďarskí spoluobčania, ktorí pomocou verejnej zbierky pomohli talianskemu tímu slušnou finančnou injekciou. Ten istý rok ostal vtedajší pretekár Jordanu približne v polovici sezóny na vedľajšej koľaji. Dôvod? Jeho osobný sponzor zastavil finančný tok do tímu Eddieho Jordana. Mimochodom, práve kvôli tomu dostal Timo Glock prvú šancu predviesť sa, keď v Kanade zaujal Pantanove miesto.
Podľa magazínu Auto Motor und Sport patria Kazuki Nakajima a Adrian Sutil k tým "najchudobnejším" - ich plat sa pohybuje okolo 1 mil. eur. O pol milióna viac berie nováčik v Renaulte, Nelson Piquet Jr., jeho kolega Alonso je na tom však oveľa lepšie. S 28 miliónmi je najlepšie plateným jazdcom v tomto roku.
Výrazne si polepšil Nico Rosberg vo williamse - tento rok berie už 5 mil. eur.
Zaujímavo vyznievajú porovnania platov jazdcov McLarenu s Kimim Raikkonenom. Heikki Kovalainen si polepší o 2,5 mil., Lewis Hamilton berie podobne ako Rosberg 5 mil.. Raikkonen sa však na obidvoch díva s úctivej vzdialenosti. Fínsky jazdec si zarobí dvojnásobne viac ako obidvaja dohromady, presnejšie 22 mil. eur.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
George Russell letos podává silné výkony a drží se na čtvrtém místě šampionátu, přesto Mercedes zatím neprodloužil jeho smlouvu, která vyprší na konci roku 2025. Spekuluje se, že tým vyčkává kvůli možné dostupnosti Maxe Verstappena.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.