FORCE INDIA - REVIEW; Vo Force India nemusia byť po dnešku úplne nešťastní, voz VJM01 zaznamenal ďalší pokrok. Giancarlo Fisichella videl cieľovú pásku a naviac umiestnil sa pred monopostami Williamsu a Rubensom Barrichellom. Radosť z celkového dojmu kazí snáď len mechanická porucha Adriana Sutila.
Giancarlo Fisichella - 12. pozícia:
Úprimne si myslím, že sme odviedli naše maximum. Na štarte sa mi pretočili kolesá a stratil som priveľa pozícii. Neviem prečo tomu tak bolo, musíme sa na to ešte pozrieť. Pri prvom stinte som bojoval s veľkou nedotáčavosťou a zrnením u mäkšej zmesi pneumatík, čo sa však po servisnej zastávke zmenilo. Obul som tvrdšie zmesi a ostal som na nich aj počas nasledujúcich stintov. S rýchlosťou v záverečných fázach pretekov som bol spokojný a to nám dáva pozitívny signál do zvyšku sezóny.
Adrian Sutil - odstúpil /mechanický problém/:
Priskoro sa vyskytol mechanický problém, po ktorom som musel vypnúť motor a odstaviť monopost mimo trate. Z úvodu sezóny som zatiaľ veľmi sklamaný, obzvlášť preto, lebo aj v Austrálii som musel tiež skončiť predčasne.
Dr. Vijay Mallya, majiteľ tímu :
Oproti minuloročným pretekom v Malajzii sme urobili skutočný pokrok. V roku 2007 sa nachádzal tím v samom závere štartového poľa, tento rok nás delilo od postupu do druhej časti kvalifikácie len 0,05 sekundy. Zlepšili sme naše najrýchlejšie kolo o viac než dve sekundy, čo je viac ako sa podarilo komukoľvek inému od konkurencie. Najdôležitejšie je ale, že sme ukážali schopnosť pretekať a nie sme tak viac tímom, ktorý je v F1 len do počtu. Nanešťastie, Adrian musel opäť odstúpiť predčasne, nie však vlastnou chybou a to ho stálo možnosť predviesť sa v pretekových podmienkach. Giancarlo jazdil excelentné preteky s niekoľkými veľmi sľubnými časmi a bol schopný o svoju pozíciu bojovať. Dnešok hodnotím ako veľmi sľubný, najmä vzhľadom ku zvyšku sezóny.
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.
Rakousko bylo dosud důležitým bodem v kariéře Landa Norrise. Velká cena v roce 2025 mu nabídne šanci napravit chybu z kanadského závodu.
Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.
Hungaroring se připravuje na velkou proměnu. Nové zázemí pro týmy, moderní tribuny i podzemní tunely promění legendární okruh v špičkové a moderní místo pro konání Velké ceny. Tato rozsáhlá rekonstrukce přichází právě včas na oslavu 40. ročníku maďarského závodu F1.