Snad neexistuje žádný fanoušek Formule 1, který si nikdy nezahrál žádný simulátor závodů F1 na PC nebo PlayStation. Stačilo jen kliknout na tlačítko "race" a závodilo se. Zda-li náročně či lehce už záleželo na obtížnosti simulátoru. Ale to bylo vše o co se muselo starat.
A právě k hráčům přirovnává Alain Prost současné jezdce. Čtyřnásobný šampión je ze dnešní přetechnizované Formule 1 zklamán. Teď už na pilotově práci s volantem záleží ještě méně. „Nováček s málo zkušenostmi přijde do Formule 1 a je velmi rychlý. Je to jako hrát PlayStation,“ řekl Alain Prost. „Více rychlosti, méně myšlení, méně taktiky, méně strategie a velmi malá spolupráce mezi jezdci a inženýry - to není Formule 1 jakou mám rád.“ „Můžete vzít kohokoliv z prvních dvou třetin startovního pole a byl by schopen vyhrát, pokud by seděl v dobrém voze. Vůz byl vždy důležitější, než jezdec. Ale v mé době kvalitní týmy věděli, kdo patří mezi nejlepší.“ Alain Prost je alespoň spokojen s prvním krokem, který by měl jízdu o trochu ztížit. Zákaz kontroly trakce snad povede k lepší podívané a náročnější práci pilotů.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.