Snad neexistuje žádný fanoušek Formule 1, který si nikdy nezahrál žádný simulátor závodů F1 na PC nebo PlayStation. Stačilo jen kliknout na tlačítko "race" a závodilo se. Zda-li náročně či lehce už záleželo na obtížnosti simulátoru. Ale to bylo vše o co se muselo starat.
A právě k hráčům přirovnává Alain Prost současné jezdce. Čtyřnásobný šampión je ze dnešní přetechnizované Formule 1 zklamán. Teď už na pilotově práci s volantem záleží ještě méně. „Nováček s málo zkušenostmi přijde do Formule 1 a je velmi rychlý. Je to jako hrát PlayStation,“ řekl Alain Prost. „Více rychlosti, méně myšlení, méně taktiky, méně strategie a velmi malá spolupráce mezi jezdci a inženýry - to není Formule 1 jakou mám rád.“ „Můžete vzít kohokoliv z prvních dvou třetin startovního pole a byl by schopen vyhrát, pokud by seděl v dobrém voze. Vůz byl vždy důležitější, než jezdec. Ale v mé době kvalitní týmy věděli, kdo patří mezi nejlepší.“ Alain Prost je alespoň spokojen s prvním krokem, který by měl jízdu o trochu ztížit. Zákaz kontroly trakce snad povede k lepší podívané a náročnější práci pilotů.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.