Priaznivci F1 na Slovensku sa v nadchádzajúcej sezóne konečne znovu dočkajú prenosov na svojich obrazovkách.
Naposledy bola na Slovensku držiteľom práv na vysielanie prenosov Formuly 1 slovenská komerčná jednotka TV Markíza v roku 2005. Odvtedy bol slovenský divák odkázaný na zahraničné televízie, pri ktorých bol však problém s dostupnosťou signálu. Na výber bola rakúska ORF1, (šírená cez káblové rozvody a terestriálne, avšak prevažne na území západného Slovenska), či maďarský RTL Klub na juhu. Medzi jazykovo (ale nie pokrytím) dostupnejšie varianty patril český vlastník práv TV Nova spolu s dcérskou Galaxie Sport. Väčšina divákov však bola bez priameho prenosu.
Na roky 2008-2011 kúpila práva na vysielanie verejnoprávna Slovenská televízia (STV). Vysielať bude všetky preteky a kvalifikácie v priamom prenose. Z niektorých podujatí v inom časovom pásme bude pripravený aj záznam. Otázkou zostáva post komentátora alebo komentátorov. Práve ten bol v minulosti podľa mnohých fanúšikov slabým miestom.
Prenosy F1 sú pomerne drahou investíciou, podľa šéfredaktora športového vysielania STV Andreja Mikláneka „Porovnateľnou s majstrovstvami sveta vo futbale“. Práve cena bola dôvodom prečo sa F1 načas z obrazoviek vytratila. Teraz by sa mala objaviť na STV2, teoreticky možné je aj jej budúce umiestnenie na digitálny okruh STV3, jeho vznik (hoci pôvodne naplánovaný na august) je však otázny.
Z pohľadu českého diváka by malo zostať všetko ako doposiaľ, TV Nova by mala vysielať priame prenosy z pretekov a Galaxie Sport kvalifikácie a záznamy pretekov.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.