Nadšenci rýchlych monopostov už začínajú venovať svoju pozornosť nastávajúcej grandprix F1. Pod drobnohľadom sú najmä piloti McLarenu, Fernando Alonso a Lewis Hamilton. Podľa aktuálnych správ by malo byť Turecko miestom "očistných" rozhovorov medzi oboma rivalmi.
Jazdci McLarenu boli ospravedlnení z oficiálnych povinností, ktoré zahŕňujú rozhovory s médiami, namiesto toho sa stretli s najvyššími tímovými bossmi na takmer utajenej schôdzke v jednom z Istanbulských hotelov.
Hlavnou témou malo byť údajne vyriešenie kritickej situácie vo vnútri tímu i konanie pilotov počas Veľkej ceny Maďarska. Športový riaditeľ Norbert Haug popiera, že sa schôdzka niesla v nepriaznivom duchu.
"Vôbec sme neriešili žiadne vnútorné spory, ako sa viaceré médiá nazdávajú. Šlo len o priateľské stretnutie, ktorého cieľom bola normálna, slušná diskusia, na priateľskej úrovni. Naši piloti sa vzájomne rešpektujú a vedia, čo sa od nich očakáva. Sú to profesionáli. Situácia nie je taká zlá, ako si niektorí myslia. Lewis s Fernandom možno nie sú najlepší priatelia, ale je to prirodzené, pretože obaja súperia o titul majstra sveta." dodáva Haug.
Red Bull netrpělivě vyhlíží Velkou cenu Španělska, která zároveň přinese první zkoušku nové technické direktivy FIA zaměřené na pružná přední křídla. Helmut Marko doufá, že změna naruší výkonnostní vzestup McLarenu a vyrovná podmínky v boji na špici.
Velká cena Španělska nabídne v pátečních trénincích starty nováčků Ryo Hirakawy v Haasu a Victora Martinse u Williamsu. Oba jezdci využijí tuto příležitost k získání cenných zkušeností a splnění FIA kvóty nováčků.
Rubens Barrichello varuje, že jezdit za Ferrari je mentálně nejtěžší výzva v celém šampionátu. Lewis Hamilton teď podle něj čelí tlaku, který zvládnou jen psychicky nejsilnější jezdci.
Šéf motorového programu Audi F1 Mattia Binotto věří ve výkon svého motoru, ale varuje, že pravidla pro rok 2026 mohou přinést dominanci jiného týmu. „Nová pravidla mohou zásadně přerozdělit síly na startovním roštu,“ dodal.
Toto Wolff očekává, že Ferrari nejvíce vytěží ze změn pravidel ohledně flexibilních křídel, které vstoupí v platnost při Velké ceně Španělska. Podle něj mají Italové díky své rychlé reakci a inovacím šanci výrazně posílit svou konkurenceschopnost.
Alex Wurz, předseda GPDA a bývalý jezdec F1, navrhl tři úpravy trati v Monaku, které by mohly zvýšit šance na předjíždění bez ztráty jejího charakteru.
Jos Verstappen uvítal nové technické směrnice ohledně předního křídla, které vstupují v platnost o víkendu při Velké ceně Španělska v Barceloně.
Lando Norris vyhrál Velkou cenu Monaka, přestože dlouho uvízl za pomalejším Verstappenem, který oddaloval svůj druhý pit stop. Brit přesto udržel koncentraci a dočkal se zaslouženého vítězství.
Fernando Alonso se stal ambasadorem okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya a dále tak posiluje své pouto s domácí tratí, kde poprvé závodil ve Formuli 1.
Pierre Gasly obvinil týmového kolegu Yukiho Tsunodu z nehody v Monaku, která ukončila jeho závod, a tvrdí, že Cunoda změnil směr jízdy při brzdění. Incident podle něj odhaluje nejen nebezpečný manévr, ale i rostoucí napětí uvnitř týmu RB.
Lewis Hamilton skončil v Monaku pátý, což bylo dobré, ale podle šéfa McLarenu Andrey Stelly mohl dosáhnout ještě lepšího výsledku. Při ideálním průběhu závodu mohl bojovat o stupně vítězů. Výkon ukazuje, že McLaren a Hamilton mají potenciál být silnější, než naznačuje aktuální pořadí.
Fernando Alonso po smolném odstoupení v Monaku uvedl, že je ochoten přijímat letošní nezdary, pokud povedou k úspěchu v roce 2026. Zůstává motivovaný a věří, že právě tyto momenty jsou součástí cesty k budoucím vítězstvím.