Prvá sezóna v F1, 3 víťazstvá, vedenie v šampionáte a cesta za majstrovským titulom. To, čo sa pred sezónou 2007 javilo ako nemožné sa pomaly stáva skutočným. Michael Schumacher prepisoval historické štatistiky mnohokrát, ale Lewis Hamilton môže byť novým rekordérom. Kto ho zastaví?
Šampión z roku 1964, John Surtees verí, že posledné udalosti na Hungaringu Hamiho ešte viac zocelia.
"Lewis vyjde z celej tej záležitosti ešte silnejší. Má pevne stanovené ciele a ide smelo za nimi. Aj v Maďarsku jazdil brilantne, v pretekoch nedal šancu absolútne nikomu. Jeho neuveriteľná sila sa ukázala už aj počas tréningov a verím tomu, že nebyť zmätku v boxoch, bol by získal aj Pole Position."
Surtees nie je len obdivovateľom Lewisa Hamiltona, veľký rešpekt prechováva aj k Fernandovi Alonsovi.
"Alonsa som hodnotil vždy veľmi vysoko." hovorí Surtees. V poslednej dobe však pôsobí dojmom, že nedokáže prijať po svojom boku rovnocenného partnera. Veľkosť pilota tkvie aj v uznaní kvalít svojich súperov."
Pierre Gasly obvinil týmového kolegu Yukiho Tsunodu z nehody v Monaku, která ukončila jeho závod, a tvrdí, že Cunoda změnil směr jízdy při brzdění. Incident podle něj odhaluje nejen nebezpečný manévr, ale i rostoucí napětí uvnitř týmu RB.
Lewis Hamilton skončil v Monaku pátý, což bylo dobré, ale podle šéfa McLarenu Andrey Stelly mohl dosáhnout ještě lepšího výsledku. Při ideálním průběhu závodu mohl bojovat o stupně vítězů. Výkon ukazuje, že McLaren a Hamilton mají potenciál být silnější, než naznačuje aktuální pořadí.
Fernando Alonso po smolném odstoupení v Monaku uvedl, že je ochoten přijímat letošní nezdary, pokud povedou k úspěchu v roce 2026. Zůstává motivovaný a věří, že právě tyto momenty jsou součástí cesty k budoucím vítězstvím.
Charles Leclerc označil výkon vozu Ferrari v nízkorychlostních pasážích jako „největší slabinu“, kterou je podle něj nutné co nejrychleji zlepšit. Výkon v těchto sektorech omezuje konkurenceschopnost týmu na technicky náročných tratích.
Martin Brundle zkritizoval Velkou cenu Monaka 2025 jako závod, který podle něj už nereprezentuje podstatu Formule 1. Ikonická trať podle něj nabízí více pozlátka než skutečného závodění a naráží na limity v éře moderního motorsportu.
Adrian Newey po odchodu z Red Bullu přiznal, že neměl žádný plán a zvažoval i úplný odchod ze světa motorsportu. Nakonec ho ale oslovila vize Aston Martinu, kde přijal roli Managing Technical Partnera.
Napětí mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim se znovu objevilo během Velké ceny Monaka, přičemž nejde o první podobný moment v sezoně. Šéf Ferrari Fred Vasseur však situaci zlehčuje a tvrdí, že jejich spolupráce stojí na vzájemném respektu a emocích patřících ke sportu.
Po bezchybném víkendu v Monaku, kde dokázal proměnit pole position v suverénní vítězství, poslal Lando Norris jednoznačný vzkaz všem svým kritikům. Nechal pochybnosti stranou a na trati ukázal, že jeho kvality mluví za něj.
Velká cena Monaka nabídla nejen téměř nudné souboje na trati, ale i strategické manévry, ve kterých Ferrari podle expertů nevyužilo potenciál Lewise Hamiltona. Ten mohl pomoci dostat Maxe Verstappena pod tlak, přestože sám na stupně vítězů nakonec nedosáhl.
Gabriel Bortoleto předvedl v Monaku odvážný manévr, kterým hned po startu předjel Kimiho Antonelliho v nejtěsnějším místě celého kalendáře. Nadějný začátek mu však překazil kontroverzní protiútok soupeře, po kterém skončil mimo trať a bez šance na body.
George Russell a Alex Albon po nedávném střetu na trati prokázali profesionální přístup a vyměnili si omluvy. Oba se nyní soustředí na společný cíl dosahovat co nejlepších výsledků pro své týmy.
Max Verstappen ocenil snahu o oživení závodu v Monaku, ale pravidlo dvou povinných zastávek podle něj kýžený efekt nepřineslo. Podle šampiona je třeba hledat odvážnější změny, protože trať zůstává pro závodění příliš statická.