"Majstrovský tím sa rozpadá" hlasili svetové denníky po odchode Byrna, Schumachera a Brawna z Ferrari. Nebolo tomu celkom tak. Dokonale silný tím predsa nemôže padnúť na lopatky z večera do rána. Kormidelníkom je aj naďalej skúsený Jean Todt a jazdecké zloženie je tiež prísľubné.
Vráťme sa však ku trojici najväčších ťahúňov Ferrari. Rory Byrne pôsobí v Maranelle len v úlohe príležitostného poradcu a veľký "Schumi" už tiež do červeného vozu nezasadne, aby ukázal, čo všetko stále dokáže. Otáznikom je ale Ross Brawn. Angličan si "vybral" dlhodobejšiu dovolenku, aby mohol stráviť viac času s rodinou a venovať sa obľúbenému pestovaniu ruží. Posledné informácie však prezrádzajú, že sa možno blíži čas veľkolepého návratu.
Ross Brawn :
"Ferrari deklarovalo, že ak sa budem chcieť do tímu vrátiť, dvere sú pre mňa stále otvorené. Veľmi radi si so mnou sadnú a situáciu vydiskutujú. Myslím, že ten správny čas pre konverzáciu už nastal."
Hojne sa špekulovalo aj o Brawnovej prípadnej dohode s Hondou. Japonci sú stáli výsostne orientovaní na tých najschopnejších ľudí v motoristickom biznise a s ich pomocou chcú zaútočiť na špicu F1. Ross popiera, že môže dať prednosť konkurenčnému tímu pred Ferrari.
"Počas 10 rokov sa talianska kultúra stala aj mojou súčasťou. Tento národ mám už doslova v krvi a Ferrari považujem za svoj tím. Komunikujem iba s Ferrari." dodáva Brawn.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.
Lewis Hamilton nezažívá ve Ferrari zrovna pohádkový příběh. Teď se k názoru Ralfa Schumachera přidal i bývalý jezdec Red Bullu, který se domnívá, že britský šampion by po sezoně 2025 mohl Formuli 1 definitivně opustit.
Carlos Sainz se stal oficiálním ambasadorem nadcházející Velké ceny Španělska, která se poprvé pojede v Madridu. Tímto krokem nejen posiluje svou pozici mezi domácími fanoušky, ale i pomáhá zvyšovat prestiž této nové městské Grand Prix.
Fanoušci Formule 1 neváhali a už s předstihem si rozložili tábořiště před novou prodejnou Fanatics v Londýně, kde se měl objevit sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton. Jeho přítomnost slibovala mimořádný zážitek, na který byli příznivci ochotni čekat celé hodiny.
Pořadatelé Velké ceny Španělska představili finální verzi okruhu Madring, který se buduje na okraji Madridu. Nová trať s městskými prvky a moderní infrastrukturou má nabídnout svěží zážitek a nahradit tradiční okruh v Barceloně.
Christian Horner, šéf Red Bull, pochválil tým za rychlé zlepšení výkonu vozu v Saúdské Arábii, kdy přešli z pomalejšího tempa v pátek na konkurenceschopnost v neděli. Ocenil jejich adaptaci a týmovou práci, která vedla k výraznému posunu během víkendu.
Dokumentární série F1 Academy: The Academy, kterou produkuje Reese Witherspoon’s Hello Sunshine, bude 28. května 2025 uvedena na Netflixu a nabídne pohled na závodnice F1 Academy během sezóny 2024. Cílem je inspirovat mladé ženy a zviditelnit ženský motorsport, což by mělo podpořit růst série a její vliv na motorsportový svět.
Max Verstappen pochválil Oscara Piastriho za jeho „klidný“ přístup k závodění a vyjádřil přesvědčení, že pilot McLarenu má všechny předpoklady k tomu, aby se zapojil do boje o titul. Verstappen ocenil Piastriho stabilitu a rozvahu jako klíčové vlastnosti pro úspěšnou kariéru ve formuli 1.
I když Lewis Hamilton v této sezóně prochází složitějšími okamžiky, šéf Ferrari, Frederic Vasseur, ho podporuje a ukazuje trpělivost. Vasseur několikrát zdůraznil, že Ferrari je připraveno počkat, až se Hamilton přizpůsobí a opět najde svůj optimální výkon.
Šéf Williamsu James Vowles upozornil, že angažování Maxe Verstappena může pro Mercedes znamenat nejen přínosy, ale i řadu komplikací. I když považuje nizozemského šampiona za výjimečného, varuje, že jeho příchod by mohl narušit týmovou rovnováhu.
Týmy F1 podpořily zavedení tzv. doháněcích mechanismů pro výrobce motorů od roku 2026. Opatření má zabránit výrazným rozdílům ve výkonnosti, které v minulosti některé značky srazily na roky zpět.