Sympatický Rakúšan nepretekal s monopostom F1 "naostro" už celých 10 rokov. Úšpešnú kariéru pilota ukončil ziskom štvrtej pozície v španielskom Jerez de la Frontera. Pár rokov potom pobudol na poste športového riaditeľa BMW, v súčasnosti je jeho život spätý so stajňou Toro Rosso.
Po dlhšej absencii na pretekárskom poli sa rozhodol Gerhard pre rázny krok - posadiť sa za volant McLarenu MP4C. S uvedeným modelom súťažili na okruhoch "efjednotky" v roku 1983 John Watson a Niki Lauda. Sám Berger má s McLarenmi už dostatok skúsenosti, veď začiatkom 90-tich rokov za Britov pretekal a partnerom mu bol legendárny Ayrton Senna. V súčasnosti pôjde o viacmenej jednorázovú záležitosť, resp. špeciálnu promo účasť v rámci podujatia "Bulls versus Lions" /Býci versus Levy/, ktoré sa odohrá v blízkosti reťazového mosta neďaleko Budapešti. Medzi účastníkmi nebude chýbať okrem Bergera ani Tonio Liuzzi, Mark Webber, či tohtoročný víťaz legendárnej Rallye Dakar, Cyril Despres. Očakáva sa hojná návštevnosť, keďže pre verejnosť sú pripravené viaceré zaujímavé motoristické atrakcie.
Lando Norris vyhrál Velkou cenu Monaka, přestože dlouho uvízl za pomalejším Verstappenem, který oddaloval svůj druhý pit stop. Brit přesto udržel koncentraci a dočkal se zaslouženého vítězství.
Fernando Alonso se stal ambasadorem okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya a dále tak posiluje své pouto s domácí tratí, kde poprvé závodil ve Formuli 1.
Pierre Gasly obvinil týmového kolegu Yukiho Tsunodu z nehody v Monaku, která ukončila jeho závod, a tvrdí, že Cunoda změnil směr jízdy při brzdění. Incident podle něj odhaluje nejen nebezpečný manévr, ale i rostoucí napětí uvnitř týmu RB.
Lewis Hamilton skončil v Monaku pátý, což bylo dobré, ale podle šéfa McLarenu Andrey Stelly mohl dosáhnout ještě lepšího výsledku. Při ideálním průběhu závodu mohl bojovat o stupně vítězů. Výkon ukazuje, že McLaren a Hamilton mají potenciál být silnější, než naznačuje aktuální pořadí.
Fernando Alonso po smolném odstoupení v Monaku uvedl, že je ochoten přijímat letošní nezdary, pokud povedou k úspěchu v roce 2026. Zůstává motivovaný a věří, že právě tyto momenty jsou součástí cesty k budoucím vítězstvím.
Charles Leclerc označil výkon vozu Ferrari v nízkorychlostních pasážích jako „největší slabinu“, kterou je podle něj nutné co nejrychleji zlepšit. Výkon v těchto sektorech omezuje konkurenceschopnost týmu na technicky náročných tratích.
Martin Brundle zkritizoval Velkou cenu Monaka 2025 jako závod, který podle něj už nereprezentuje podstatu Formule 1. Ikonická trať podle něj nabízí více pozlátka než skutečného závodění a naráží na limity v éře moderního motorsportu.
Adrian Newey po odchodu z Red Bullu přiznal, že neměl žádný plán a zvažoval i úplný odchod ze světa motorsportu. Nakonec ho ale oslovila vize Aston Martinu, kde přijal roli Managing Technical Partnera.
Napětí mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim se znovu objevilo během Velké ceny Monaka, přičemž nejde o první podobný moment v sezoně. Šéf Ferrari Fred Vasseur však situaci zlehčuje a tvrdí, že jejich spolupráce stojí na vzájemném respektu a emocích patřících ke sportu.
Po bezchybném víkendu v Monaku, kde dokázal proměnit pole position v suverénní vítězství, poslal Lando Norris jednoznačný vzkaz všem svým kritikům. Nechal pochybnosti stranou a na trati ukázal, že jeho kvality mluví za něj.
Velká cena Monaka nabídla nejen téměř nudné souboje na trati, ale i strategické manévry, ve kterých Ferrari podle expertů nevyužilo potenciál Lewise Hamiltona. Ten mohl pomoci dostat Maxe Verstappena pod tlak, přestože sám na stupně vítězů nakonec nedosáhl.
Gabriel Bortoleto předvedl v Monaku odvážný manévr, kterým hned po startu předjel Kimiho Antonelliho v nejtěsnějším místě celého kalendáře. Nadějný začátek mu však překazil kontroverzní protiútok soupeře, po kterém skončil mimo trať a bez šance na body.