Kým Toro Rosso a Ferrari testujú v Mugello, zvyšok tímov naháňa desatinky v Jereze. Okruh rozprestierajúci sa na juhu Španielska je už tradičným hostiteľom testov a stajne využívajú najmä jeho skvelú polohu, ale aj vhodnú charakteristiku, keďže ponúka dokonalú zmes zaujímavých zákrut a šikán.
Ďalšou výhodou Jerez oproti ostatným okruhom je príjemné, no najmä ustálené počasie, čo tímy rozhodne oceňujú. V prvý deň testov zabojoval McLaren Mercedes, tentokrát pilotovaný Pedrom de La Rosom. Španiel síce nemal dostatočnú konkurenciu, chýbali najmä súperi z Ferrari alebo BMW, ale vyše sekundový náskok pred druhým pilotom v celkovej klasifikácii je taktiež nezanedbateľný. Program De La Rosu bol zameraný na voľbu správneho setupu a odskúšanie nového aerobalíka, ktorý tím použije už v nasledujúcej Grand Prix Maďarska. Druhý najrýchlejší čas dňa patril Franckovi Montagnymu z Toyoty. Rovnako ako ostatní piloti aj francúzsky pretekár absolvoval niekoľko jázd aj bez použitia trakčnej kontroly. Vo Williamse sa objavil Japonec Nakajima, Super Aguri umožnilo testovať Jamesovi Rossiterovi a kokpit Hondy prebral znovu Christan Klien. Novým menom na listine zúčastnených je Sebastien Buemi, mladý švajčiarsky pretekár, jeden z juniorských talentov Red Bullu. Osemnásťročný mladík dosiahol síce najhorší čas dňa, ale z testu má radosť.
Sebastien Buemi :
"Monopost F1 som už skúsil, ale vtedy som šiel len rovinkou, teraz som konečne mal príležitosť vyskúšať si aj prejazdy zákrutami. Je to skvelý zážitok, keď prechádzate všetkými tými rýchlymi zákrutami, niečo podobné som v minulosti nezažil. Jazda v monoposte F1 je však aj trochu namáhavá, na konci dňa som cítil bolesť v oblasti krku, ale myslím, že je to pomerne normálne. Očakávam, že vo štvrtok bude všetko v poriadku a budem môcť opäť testovať."
Najrýchlejší čas dňa :
Pedro de la Rosa : 1:20.111, 69 kôl
Toto Wolff přiznal, že druhé místo Mercedesu v Poháru konstruktérů 2025 v něm zanechalo smíšené emoce. Zatímco výsledek potvrzuje návrat mezi elitu, ambice týmu sahají výš než na druhou příčku.
Kimi Antonelli zažil v premiérové sezoně F1 výrazné výkyvy, kdy po slibném startu následovalo slabší období během evropských závodů. Mladý Ital prozradil, kdy nastal opětovný zlom ke zlepšení výkonů.
Sezóna 2026 ukončí éru monopostů s přísavným efektem, které formovaly současnou podobu Formule 1. Nová pravidla přinesou zcela novou technickou kapitolu šampionátu. Lewis Hamilton prozradil jeho vztah ke končící ground-effect éře.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.