Kým Toro Rosso a Ferrari testujú v Mugello, zvyšok tímov naháňa desatinky v Jereze. Okruh rozprestierajúci sa na juhu Španielska je už tradičným hostiteľom testov a stajne využívajú najmä jeho skvelú polohu, ale aj vhodnú charakteristiku, keďže ponúka dokonalú zmes zaujímavých zákrut a šikán.
Ďalšou výhodou Jerez oproti ostatným okruhom je príjemné, no najmä ustálené počasie, čo tímy rozhodne oceňujú. V prvý deň testov zabojoval McLaren Mercedes, tentokrát pilotovaný Pedrom de La Rosom. Španiel síce nemal dostatočnú konkurenciu, chýbali najmä súperi z Ferrari alebo BMW, ale vyše sekundový náskok pred druhým pilotom v celkovej klasifikácii je taktiež nezanedbateľný. Program De La Rosu bol zameraný na voľbu správneho setupu a odskúšanie nového aerobalíka, ktorý tím použije už v nasledujúcej Grand Prix Maďarska. Druhý najrýchlejší čas dňa patril Franckovi Montagnymu z Toyoty. Rovnako ako ostatní piloti aj francúzsky pretekár absolvoval niekoľko jázd aj bez použitia trakčnej kontroly. Vo Williamse sa objavil Japonec Nakajima, Super Aguri umožnilo testovať Jamesovi Rossiterovi a kokpit Hondy prebral znovu Christan Klien. Novým menom na listine zúčastnených je Sebastien Buemi, mladý švajčiarsky pretekár, jeden z juniorských talentov Red Bullu. Osemnásťročný mladík dosiahol síce najhorší čas dňa, ale z testu má radosť.
Sebastien Buemi :
"Monopost F1 som už skúsil, ale vtedy som šiel len rovinkou, teraz som konečne mal príležitosť vyskúšať si aj prejazdy zákrutami. Je to skvelý zážitok, keď prechádzate všetkými tými rýchlymi zákrutami, niečo podobné som v minulosti nezažil. Jazda v monoposte F1 je však aj trochu namáhavá, na konci dňa som cítil bolesť v oblasti krku, ale myslím, že je to pomerne normálne. Očakávam, že vo štvrtok bude všetko v poriadku a budem môcť opäť testovať."
Najrýchlejší čas dňa :
Pedro de la Rosa : 1:20.111, 69 kôl
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.
Ferrari nezvládlo kvalifikaci na domácí půdě v Imole a do závěrečné části se nedostal ani jeden jezdců. Zklamaný Leclerc připustil, že „zázraky dělat neumí“, a slabý výkon vozu SF-25 znovu vyvolal pochybnosti o jeho konkurenceschopnosti.
Oscar Piastri v Imole získal pole position před Maxem Verstappenem, který zaostal o pouhých 0,034 sekundy, zatímco George Russell skončil třetí. Naopak Ferrari a Mercedes nečekaně nepostoupily do Q3, kvalifikaci přerušily nehody Yukiho Tsunody a Franca Colapinta.
Lando Norris završil tréninkovou dominanci McLarenu na okruhu v Imole, když si v sobotní třetí volné jízdě pro Velkou cenu Emilia-Romagna připsal nejrychlejší čas. Britský jezdec tím navázal na výkony svého týmového kolegy Oscara Piastriho z předchozích dvou tréninků.
Šéf stáje Mercedes Toto Wolff nebude tento víkend přítomen na Velké ceně Emilie-Romagny. Rakouský týmový boss tak vynechá závod v Imole, přičemž důvody jeho absence zatím nebyly oficiálně upřesněny. Na místě ho pravděpodobně zastoupí sportovní vedení týmu.
Lewis Hamilton přirovnal řešení problémů s brzdami na svém voze Ferrari k „loterii“, když už jen dvě drobné úpravy během druhého tréninku na domácí Velké ceně Emilia-Romagna způsobily výrazné potíže.
Alpine oznámil, že Franco Colapinto pojede příštích pět závodů F1, ale Flavio Briatore to vzápětí popřel. Zůstává tak otázkou, co tým skutečně plánuje a jakou roli má mladý Argentinec sehrát.
Max Verstappen po tréninku v Imole přiznal, že McLaren je aktuálně rychlejší a Red Bull se mu těžko přibližuje. Tým podle něj čeká náročná práce, pokud chce do kvalifikace tempo soupeřů dohnat.
Oscar Piastri potvrdil formu McLarenu i v odpolední části tréninkového dne a zajel nejrychlejší čas druhého volného tréninku na okruhu Enza a Dina Ferrariho v Imole. Mladý Australan tak navázal na úspěšné dopoledne a podtrhl, že papájově oranžová stáj má pro víkend v Imole dobře našlápnuto.
Úvodní trénink v Imole přinesl nové tváře i pneumatiky, ale na čele zůstal starý známý Oscar Piastri. McLaren tak ovládl šestý z posledních sedmi pátečních tréninků.
Max Verstappen označil zmírnění pravidel ohledně nevhodného vyjadřování za „pozitivní začátek“ a dodal, že původní přístup FIA byl „příliš agresivní“. Na rozdíl od některých kolegů tak k debatě přistupuje smířlivěji a vítá snahu o rozumnější nastavení pravidel.
Anthony Hamilton, otec sedminásobného mistra světa Lewise Hamiltona, se stane součástí nového programu FIA zaměřeného na výchovu mladých závodníků. Do prostředí mezinárodní federace přináší nejen bohaté zkušenosti z vrcholového motorsportu, ale také důraz na rovnost příležitostí a podporu větší rozmanitosti ve světě závodění.