Kým Toro Rosso a Ferrari testujú v Mugello, zvyšok tímov naháňa desatinky v Jereze. Okruh rozprestierajúci sa na juhu Španielska je už tradičným hostiteľom testov a stajne využívajú najmä jeho skvelú polohu, ale aj vhodnú charakteristiku, keďže ponúka dokonalú zmes zaujímavých zákrut a šikán.
Ďalšou výhodou Jerez oproti ostatným okruhom je príjemné, no najmä ustálené počasie, čo tímy rozhodne oceňujú. V prvý deň testov zabojoval McLaren Mercedes, tentokrát pilotovaný Pedrom de La Rosom. Španiel síce nemal dostatočnú konkurenciu, chýbali najmä súperi z Ferrari alebo BMW, ale vyše sekundový náskok pred druhým pilotom v celkovej klasifikácii je taktiež nezanedbateľný. Program De La Rosu bol zameraný na voľbu správneho setupu a odskúšanie nového aerobalíka, ktorý tím použije už v nasledujúcej Grand Prix Maďarska. Druhý najrýchlejší čas dňa patril Franckovi Montagnymu z Toyoty. Rovnako ako ostatní piloti aj francúzsky pretekár absolvoval niekoľko jázd aj bez použitia trakčnej kontroly. Vo Williamse sa objavil Japonec Nakajima, Super Aguri umožnilo testovať Jamesovi Rossiterovi a kokpit Hondy prebral znovu Christan Klien. Novým menom na listine zúčastnených je Sebastien Buemi, mladý švajčiarsky pretekár, jeden z juniorských talentov Red Bullu. Osemnásťročný mladík dosiahol síce najhorší čas dňa, ale z testu má radosť.
Sebastien Buemi :
"Monopost F1 som už skúsil, ale vtedy som šiel len rovinkou, teraz som konečne mal príležitosť vyskúšať si aj prejazdy zákrutami. Je to skvelý zážitok, keď prechádzate všetkými tými rýchlymi zákrutami, niečo podobné som v minulosti nezažil. Jazda v monoposte F1 je však aj trochu namáhavá, na konci dňa som cítil bolesť v oblasti krku, ale myslím, že je to pomerne normálne. Očakávam, že vo štvrtok bude všetko v poriadku a budem môcť opäť testovať."
Najrýchlejší čas dňa :
Pedro de la Rosa : 1:20.111, 69 kôl
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.