Kým Toro Rosso a Ferrari testujú v Mugello, zvyšok tímov naháňa desatinky v Jereze. Okruh rozprestierajúci sa na juhu Španielska je už tradičným hostiteľom testov a stajne využívajú najmä jeho skvelú polohu, ale aj vhodnú charakteristiku, keďže ponúka dokonalú zmes zaujímavých zákrut a šikán.
Ďalšou výhodou Jerez oproti ostatným okruhom je príjemné, no najmä ustálené počasie, čo tímy rozhodne oceňujú. V prvý deň testov zabojoval McLaren Mercedes, tentokrát pilotovaný Pedrom de La Rosom. Španiel síce nemal dostatočnú konkurenciu, chýbali najmä súperi z Ferrari alebo BMW, ale vyše sekundový náskok pred druhým pilotom v celkovej klasifikácii je taktiež nezanedbateľný. Program De La Rosu bol zameraný na voľbu správneho setupu a odskúšanie nového aerobalíka, ktorý tím použije už v nasledujúcej Grand Prix Maďarska. Druhý najrýchlejší čas dňa patril Franckovi Montagnymu z Toyoty. Rovnako ako ostatní piloti aj francúzsky pretekár absolvoval niekoľko jázd aj bez použitia trakčnej kontroly. Vo Williamse sa objavil Japonec Nakajima, Super Aguri umožnilo testovať Jamesovi Rossiterovi a kokpit Hondy prebral znovu Christan Klien. Novým menom na listine zúčastnených je Sebastien Buemi, mladý švajčiarsky pretekár, jeden z juniorských talentov Red Bullu. Osemnásťročný mladík dosiahol síce najhorší čas dňa, ale z testu má radosť.
Sebastien Buemi :
"Monopost F1 som už skúsil, ale vtedy som šiel len rovinkou, teraz som konečne mal príležitosť vyskúšať si aj prejazdy zákrutami. Je to skvelý zážitok, keď prechádzate všetkými tými rýchlymi zákrutami, niečo podobné som v minulosti nezažil. Jazda v monoposte F1 je však aj trochu namáhavá, na konci dňa som cítil bolesť v oblasti krku, ale myslím, že je to pomerne normálne. Očakávam, že vo štvrtok bude všetko v poriadku a budem môcť opäť testovať."
Najrýchlejší čas dňa :
Pedro de la Rosa : 1:20.111, 69 kôl
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.