Tradícia európskych veľkých cien postupne mizne. Najskôr bol za všetkým zákaz propagácie tabakových výrobkov, v súčasnosti sa Bernie Ecclestone odvoláva na získavanie nových lukratívnych trhov a lepších podmienok. Hlavnú úlohu v celej mašinérii však tradične hrajú peniaze.
Zdá sa, že veľký, Bernie úplne zanevrel na "starý" kontinent. Nedávno sme sa rozlúčili s Imolou, Hockenheim bude hostiť veľkú cenu už len raz za dva roky a rozlúčku s "efjednotkou" chystajú i Francúzi.
Pri tejto príležitosti vycítili šancu na návrat v Rakúsku. Tamojší okruh A1 Ring poriadal podujatia sedem rokov, v rozmedzí sezón 1997 až 2003. Trať bola posadená do príjemného prostredia malebnej štajerskej prírody a medzi pilotmi mala svojich skalných fanúšikov. Ecclestone však nádeje Rakúšanov rázne zmietol zo stola jednoduchým a stručným vyhlásením.
"Nie, Formula 1 sa do Rakúska nikdy nevráti!"
Bernie sa odvoláva najmä na pomerne slabú pozíciu krajiny v rámci svetového trhu.
"Musíme myslieť na to, z čoho môže náš šport profitovať. F1 je jedna obrovská show. Čím viacej ľudí ju pozerá, tým lepšie. Musíme sa koncentrovať na široké spektrum ľudí, na rozsiahlejšie trhy. Rakúsko je v tomto smere nedostatočné." uzatvára tému Ecclestone.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.
Max Verstapen po kvalifikaci v Montrealu, kde skončil druhý za Georgem Russellem, přiznal, že ho opakované otázky o blížícím se trestu startu opravdu rozčilují. Tyto spekulace mu podle jeho slov odvádějí pozornost od závodního víkendu.
Lando Norris nenavázal v Kanadě na formu z předchozích závodů a po trápení v trénincích i kvalifikaci odstartuje až ze sedmé pozice. Na rozdíl od týmového kolegy Piastriho bude muset v závodě dohánět.