V Spa-Francorchamps sa ozve už počas tohto týždňa po prvýkrát od roku 2005 ohlušujúci rev motorov monopostov F1. Nie, nejde o žiaden omyl. Síce samotná veľká cena je na programe až 16. septembra, tím Toro Rosso využil príležitosť zatestovať si na legendárnom okruhu už teraz.
Kees van der Grint, hlavný predstaviteľ koncernu Bridgestone Potenza :
"Podľa dostupných informácií viem, že trať v Spa-Francorchamps má nový povrch a bola na niektorých miestach modifikovaná. Nepretekali sme tam už od roku 2005, preto nevieme presne, ako bude súčasný povrch vyhovať naším pneumatikám. Viacero dôležitých otázok možno zodpovie test tímu Toro Rosso."
Najväčšie zmeny ohľadom Spa-Francorchamps sa mali dotýkať najmä priestorov paddocku, boxovej komunikácie a šikany "Bus Stop", ktorá je v záverečnej pasáži okruhu.
Toro Rosso využije počas trojdňových testov v Spa služby Sebastiena Bourdaisa. Francúz letí do Belgicka priamo z Toronta, kde sa zúčastnil pretekov série Champcar.
Sebastien Bourdais :
"Je to prakticky posledná príležitosť, kedy môžem ukázať svoje schopnosti. Ak ma v Toro Rosso budú chcieť, pokúsim sa presvedčiť. Stále sa okolo mojej budúcnosti špekuluje. Už som z toho všetkého dosť unavený. "
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.