Po víťazstve Lewisa Hamiltona v Kanade sa vedúci tím priebežného poradia Vodafone McLaren Mercedes presunul do dejiska siedmeho pretekárskeho víkendu.
Americká trať je známa svojím veľkým kontrastom, kde sa dlhá zákruta legendárneho okruhu, kedy ide motor na plný plyn až 22 sekúnd s vnútornou časťou okruhu charakteristickou skôr technickou jazdou s kľukatými zákrutami. Pre rýchly úsek je najideálnejší čo najnižší prítlak, avšak pre vnútornú časť naopak dobrý prítlak. Tím preto bude musieť zvoliť vhodný kompromis v nastavení monopostu. Očakáva sa nastavenie na nižší až stredný prítlak s mäkším pružením kompenzujúcim prejazdnosť vnútornej časti okruhu.
Piloti by mali oproti zvyšku tímu docestovať na okruh až dnes. Fernando Alonso dposiaľ naďalej zotrval v Kanade, zatiaľ čo Lewis Hamilton sa rozhodol pre návštevu New Yorku. Nováčik šampionátu má pred siedmim kolom nádskok pred tímovým kolegom a obhájcom titulu Fernandom Alonsom nádskok 8 bodov a s celkovým počtom 48 bodov sa drží na čele priebežného poradia šampionátu.
Fernando Alonso: "Kanada znamenala pre mňa frustrujúce preteky, ale získal som aspoň nejaké body a zatiaľ si držím silnú pozíciu druhého miesta v celkovom hodnotení. Zatiaľ sa v tabuľke držím na silnej pozícii. Auto je skvelé a je schopné vyhrávať a som rád, že sa vraciam do Ameriky, kde dúfam, že nezažijem nejaké bezpečnostné auto. Minulý rok som tu nedosiahol dobrý výsledok, lepší bol v roku 2005, tak dúfam, že aj tento krát to bude dobré. Je skvelé jazdiť v Indy, koli atmosfére, ktorú tu tvoria fanúšikovia. Je to zaujímavá trať s dlhou históriou, na ktorej chcem takisto zaznamenať víťazstvo. Bude potrebné dosiahnúť na rovine veľkú rýchlosť, preto budeme pravdepodobne voliť nízky prítlak."
Lewis Hamilton: "Stále nemôžem uveriť, že som vyhral moje prvé preteky. Bol to pre mňa úžasný víkend. Indianapolis Motor Speedway je ďalší náročný okruh. Verím, že budeme konkurencieschopní, ale skôr, než sa v piatok nevyberieme na trať, nie je možné určiť, ako sme na tom. Som nadšený, že budem pretekať v Indianapolis. Je to legendárny okruh a teším sa na prvé zážitky. Trať je charakteristická svojim náklonom, kedy vás to pri prejazde vtláča do auta, čo bude zaujímavé. Byť pred siedmim kolom na pozícii v šampionáte, v akej som je pre mňa skvelé. Avšak vrátane Indy nás čaká 11 pretekov, čo je dlhá cesta a budem musieť urobiť ešte mnoho tvrdej práce."
Foto: McLaren Mercedes
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.