Tohtotýždňový program v Bahrajne zakončil najlepšími časmi tím z Wokingu. Na vrchole výsledkovej listiny sa ocitol Fernando Alonso.
Španiel zajazdil čas 1:30,994, desatinu sekundy pred svojim kolegom Lewisom Hamiltonom. Za jazdcami anglického tímu sa zaradili obaja piloti Ferrari.
Felipe Massa a Kimi Raikkonen sa sústredili najmä na výdrž motoru 056, podľa vyhlásenia tímu, absolvovali dohromady dvojnásobok dĺžky pretekov. Zamerali sa rôzne druhy nastavení, vývoj mechanických komponentov a vyskúšali aj zastávky v boxoch.
BMW Sauber sa opäť nedarilo v oblasti spoľahlivosti. Nickovi Heidfeldovi sa odporúčal motor a u Roberta Kubicu problémy s olejom viedli k výmene pohonnej jednotky. Poľský pretekár však aj napriek tomu dokončil svoj program. Heidfeld a Kubica dnes skončili na 10., resp. 11.mieste.
Siedmy Jenson Button takisto menil motor, David Coulthard tiež, tomu bola navyše vymenená aj prevodovka. Skončil ôsmy, jeho kolega Webber len štrnásty.
Opäť sa trápila Toyota. Montagny skončil na trinástom mieste, dve sekundy za Alonsom. Ešte horší výkon podal Jarno Trulli, keď dokázal prekonať len Scotta Speeda na Toro-Rosso. Navyše musel popoludní svoj voz na trati odstaviť.
Testy budú v Bahrajne pokračovať aj na budúci týždeň.
Foto:Mercedes-Benz Motorsport Poz Jazdec Tím Čas Kolá 1. Alonso McLaren-Mercedes (B) 1:30.994 73 2. Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1:31.094 53 3. Massa Ferrari (B) 1:31.718 52 4. Raikkonen Ferrari (B) 1:31.867 100 5. Kovalainen Renault (B) 1:32.032 86 6. Barrichello Honda (B) 1:32.115 129 7. Button Honda (B) 1:32.137 78 8. Coulthard Red Bull-Renault (B) 1:32.220 73 9. Piquet Renault (B) 1:32.334 102 10. Heidfeld BMW Sauber (B) 1:32.451 65 11. Kubica BMW Sauber (B) 1:32.475 95 12. Davidson Super Aguri-Honda (B) 1:32.553 126 13. Montagny Toyota (B) 1:32.917 110 14. Webber Red Bull-Renault (B) 1:33.034 73 15. Trulli Toyota (B) 1:33.062 104 16. Speed Toro Rosso-Ferrari (B) 1:33.255 60
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.