Grand Prix Monaka v Monte Carlu. Každý rok právě tato Grand Prix přiláká největší pozornost diváků, dokonce i těch občasných sledovatelů dění F1. Monte Carlo je klasický městský okruh, kde diváci mohou pozorovat jezdce pohybující se v „normálních“ ulicích.
Právě formule závodící na úzkých silnicích mezi domy, parky, hotely, je podívaná, která je pro diváka obzvlášť atraktivní. Samozřejmě je zde také větší prostor pro chyby jezdců, což se odráží na častějších kolizích, které ale právě diváky tolik lákají.
Na druhé straně jsou zde fakta proti budování městských okruhů. Stavitel Herman Tilke přiznává, že pro organizaci, logistiku, týmy a obyvatele je městský okruh noční můrou. „Každý v Monte Carlu si je vědom, že jednou za rok nemůže mít všechno v normálu. Těžší je pro místní zaparkovat své auto, dostat se do vlastního bytu, otevírat obchody a tak podobně,“ dodává Tilke.
„Právě tyto důvody komplikují přizpůsobení města na závod. A to by mohl být skutečný důvod proč máme v historii závodění tak málo takovýchto okruhů,“ vysvětluje architekt.
Navzdory faktům proti, se dá očekávat, že budování městských okruhů je právě ta cesta, kterou se F1 bude v budoucnu ubírat. Sledovanost závodů za poslední roky, i přes různorodou snahu malého velkého muže Bernieho Ecclestonea, poněkud klesla, a tak je důležité, aby se více přiblížila lidem.
Tilke soudí, že díky městským okruhům se to může podařit. Na závěr uvedl přesvědčení o tom, že právě nově budovaný okruh v ulicích města Abu Dhabi a připravovaná trať v Jižní Koreji budou pravým příkladem. Doufejme, že se oba projekty dočkají své realizace a nic nebude bránit posunu formule 1 blíže fanouškům a divákům.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.