Jenson Button si na motokárách nedal pozor a aj keď sa necíti stopercentne v poriadku, pred sezónou je optimistom.
Button si pri tréningovom programe Hondy na motokárách poranil rebrá a nezúčastnil sa predvianočných testov, dnes ráno sa poprvýkrát posadil do nového kokpitu.
"Vždy, keď som sa snažil robiť čokoľvek sa moje rebrá ozvali, takže vracať sa do monopostu na testovanie nemalo veľký zmysel. Do tréningu som sa pustil až po Vianociach, keď som sa cítil lepšie," povedal Jenson novinárom pri dnešnom predstavení.
"Po Novom roku som odišiel na osem dní na Lanzarote, kde som veľa trénoval. Minulý týždeň som v tréningu pokračoval už v Monaku. Všetko prebieha podľa plánu, aj keď môj krk ešte stále nie je úplne v poriadku," pokračoval Button.
Nemyslí si, že trojmesačný výpadok bude mať nejaký výraznejší dopad na jeho výkonnosť: "Možno sa tá pauza ukáže ako vhodná. V F1 som sedem rokov a prakticky jazdím nonstop. Včera som sa ale pri návrate do auta cítil dobre."
Potom, čo Angličan vynechal decembrové testy, bol včerajší deň jeho prvým kontaktom s pneumatikami Bridgestone: "S týmito gumami musíte zaobchádzať veľmi jemne. Pre niektorých jazdcov to bude zložité, pretože to nie je ich štýl jazdenia a myslím, že nikdy nebudú schopní zmeniť ho. Podľa môjho názoru môj štýl týmto pneumatikám sedí."
Button do každej sezóny vstupoval zo sebavedomím. Teraz ale vidí veci trochu inak: "Pred vstupom do sezóny je pre mňa najdôležitejšia atmosféra v tíme a jeho sebavedomie. To je niečo, čo sa od stredu poslednej sezóny stále zlepšuje. Ak budeme schopný pokračovať v tom, tak na konci roku bude zo mňa šťastný muž."
"Myslím, že to bude fantastická sezóna. Vpredu bude pravdepodobne bojovať štyri až päť tímov, možno ich ale bude desať. V každom prípade nás čaká vzrušujúci rok," dodal Button.
Foto:Honda Racing F1
Na trati v Imole podlehl McLaren síle Red Bullu a Maxe Verstappena, přestože Lando Norris v závěru vyvíjel tlak. Britská stáj odjíždí poražena, ale s jasným vzkazem, že patří do boje o čelo.
McLaren představil speciální zbarvení svých vozů inspirované atmosférou francouzské a monacké riviéry, které nasadí při Velkých cenách Monaka a Španělska. Design ve světlých pastelových tónech má podpořit image týmu a zaujmout fanoušky během nejikoničtějších závodů sezóny.
Ferrari prožívá náročnou sezónu a propadlo se na čtvrté místo v pořadí konstruktérů. Výkony týmu zatím nesplňují očekávání a Maranello musí rychle najít řešení, aby se mohlo vrátit do boje o titul.
Andrea Kimi Antonelli označil víkend v Imole za krásný, ale vyčerpávající, protože silná podpora domácích fanoušků ho emocionálně i fyzicky vyždímala. Přesto ho považuje za jeden z nejvýjimečnějších momentů své dosavadní kariéry.
Jack Doohan vyzval fanoušky F1, aby přestali obtěžovat jeho rodinu, a označil útoky na sociálních sítích za bolestivé a nepřijatelné. Tým Alpine se za něj postavil a důrazně odsoudil jakoukoli formu online zneužívání.
Damon Hill, který dříve často kritizoval Maxe Verstappena, nyní po jeho vítězství v Imole otevřeně přiznává, že Verstappen může být nejlepší jezdec všech dob. Tento obrat v názoru odráží Maxův vývoj z agresivního a nevyzpytatelného jezdce v zkušeného a chladnokrevného šampiona.
Christian Horner varuje před možným napětím v McLarenu, kde podle něj Norris a Piastri mohou v honbě za prvním titulem upřednostnit sebe před týmem. Podle šéfa Red Bullu by jejich ambice mohly narušit vnitřní rovnováhu stáje.
Lewis Hamilton si z Imoly odváží novou motivaci a chuť experimentovat. Pozitivní průběh závodu v Emilia Romagna ho povzbudil k tomu, aby před nadcházejícím Monakem vyzkoušel několik nových strategií. Po náročné sérii závodů tak britský šampion hledá cesty, jak posunout svůj výkon a znovu zaútočit na špičku.
Franco Colapinto po náročném debutu v Imole, zakončeném šestnáctým místem a havárií v kvalifikaci, přiznal, že se zatím necítí být na potřebné úrovni. Přesto víkend bere jako důležitou zkušenost a věří, že trpělivostí se dokáže prosadit.
Šéf týmu McLaren Andrea Stella otevřeně přiznal, že během Velké ceny Emilia-Romagna tým nikdy nedisponoval dostatečným tempem na závodní trati. Podle něj McLaren nikdy nedokázal naplno konkurovat soupeřům a postrádal rychlost, která by mu umožnila bojovat o přední pozice.
Lando Norris po závodě v Imole uznal, že svět Formule 1 se může během několika dní dramaticky změnit. Zatímco v Miami slavil vítězství, tentokrát nestačil na Verstappena. Přesto zůstává přesvědčený, že McLaren směřuje správnou cestou.
Alex Albon vzal kontakt s Charlesem Leclercem v Imole sportovně a přiznal, že by na jeho místě jednal stejně. Tvrdý souboj označil za součást závodění a nepovažuje ho za důvod ke stížnostem.