Lando Norris svými výkony v průběhu sezóny podle bývalého jezdce Nica Rosberga skutečně vystrašil Maxe Verstappena, který nakonec mistrovský titul obhájil.
Holanďan si titul sice pojistil už tři závody před koncem sezóny, kvůli pokroku McLarenu si ale v jejím průběhu dělal starosti o to, zda se mu ho počtvrté za sebou podaří získat.
"Byla to tak vzrušující sezóna! Měli jsme sedm jezdců, kteří dokázali vyhrát závod, pokud se nemýlím. Na každou velkou cenu jsme jeli s tím, že jsme netušili, kdo ji vyhraje. Jednou to byl Mercedes, pak Ferrari, potom McLaren a jindy Red Bull," pochvaluje si Rosberg.
Norrisovi se po horším začátku začalo dařit stahovat náskok lídra šampionátu, ten se však ke konci dokázal nadechnout a předvést několik výborných výkonů, čímž útok Brita odrazil, byť mezi konstruktéry se McLarenu podařilo nakonec porazit Red Bull i Ferrari a po 26 letech zvítězit.
This. Time. Yesterday.pic.twitter.com/WNkRrjwC7v
— McLaren (@McLarenF1) 9. prosince 2024"I světový šampionát v jednu chvíli skutečně otevřený a Verstappen měl opravdu strach, že v něm prohraje. Od Imoly už neměl nejrychlejší auto a Lando lítal," popisuje mistr světa z roku 2016, kdy překvapivě porazil svého týmového kolegu Lewise Hamiltona.
"Je to celkem zázrak a skutečné potvrzení Verstappenových skvělých schopností, že tento šampionát fakt dokázal dotáhnout do konce a uzavřít tak brzy," kroutí hlavou Rosberg.
"McLaren a Lando byli zkrátka rychlejší a silnější. Bylo to tedy skvělé, vzrušující. Opravdu jsme si mysleli, že se rozhodne až v samotném závěru. Všechno bylo zkrátka napínavé," uzavírá spokojeně hodnocení letošní sezóny Rosberg.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.