Lando Norris svými výkony v průběhu sezóny podle bývalého jezdce Nica Rosberga skutečně vystrašil Maxe Verstappena, který nakonec mistrovský titul obhájil.
Holanďan si titul sice pojistil už tři závody před koncem sezóny, kvůli pokroku McLarenu si ale v jejím průběhu dělal starosti o to, zda se mu ho počtvrté za sebou podaří získat.
"Byla to tak vzrušující sezóna! Měli jsme sedm jezdců, kteří dokázali vyhrát závod, pokud se nemýlím. Na každou velkou cenu jsme jeli s tím, že jsme netušili, kdo ji vyhraje. Jednou to byl Mercedes, pak Ferrari, potom McLaren a jindy Red Bull," pochvaluje si Rosberg.
Norrisovi se po horším začátku začalo dařit stahovat náskok lídra šampionátu, ten se však ke konci dokázal nadechnout a předvést několik výborných výkonů, čímž útok Brita odrazil, byť mezi konstruktéry se McLarenu podařilo nakonec porazit Red Bull i Ferrari a po 26 letech zvítězit.
This. Time. Yesterday.pic.twitter.com/WNkRrjwC7v
— McLaren (@McLarenF1) 9. prosince 2024"I světový šampionát v jednu chvíli skutečně otevřený a Verstappen měl opravdu strach, že v něm prohraje. Od Imoly už neměl nejrychlejší auto a Lando lítal," popisuje mistr světa z roku 2016, kdy překvapivě porazil svého týmového kolegu Lewise Hamiltona.
"Je to celkem zázrak a skutečné potvrzení Verstappenových skvělých schopností, že tento šampionát fakt dokázal dotáhnout do konce a uzavřít tak brzy," kroutí hlavou Rosberg.
"McLaren a Lando byli zkrátka rychlejší a silnější. Bylo to tedy skvělé, vzrušující. Opravdu jsme si mysleli, že se rozhodne až v samotném závěru. Všechno bylo zkrátka napínavé," uzavírá spokojeně hodnocení letošní sezóny Rosberg.
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.