Piloti Scuderie hodnotí jejich šance na zisk konstruktérského titulu v nadcházející Velké ceně Las Vegas. Očekávají, že tamější městský okruh bude jejich monopostu vyhovovat více než konkurenčnímu McLarenu.
Ten se dostal do čela šampionátu v září v Ázerbájdžánu, kde předstihl Red Bull. Ferrari však dokázalo vyřešit své potíže s poskakováním vozu po nasazení letních novinek a vrátilo se v silné formě. V Mexiku se dokonce dostalo před Red Bull na druhé místo.
Před víkendovým závodem na americké půdě tlumí vysoká očekávání: "Myslím, že nálada v týmu je velmi poklidná. Všichni jsou hodně klidní a to je opravdu dobré. Minulý rok či před dvěma roky tomu tak podle mě nebylo. Pocity byly velmi odlišné. Byli jsme více vzrušeni či ovlivněni tím, co se dělo. Teď tomu tak není," popisuje Charles Leclerc.
"Cítím, že jsme jako tým podstatně solidnější a nemáme emoční výkyvy. Snažíme se být vyrovnaní, což je především Fredova zásluha," poukazuje na svého šéfa Frederica Vasseura.
Wrapping up our first day on the strip 🎰#LasVegasGP #F1 pic.twitter.com/4FFpIxcNbO
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) November 21, 2024"Snažíme se zkrátka soustředit na krok za krokem a řešit v danou chvíli jeden problém. Máme před sebou závod, který tento víkend chceme vyhrát. Pokusíme se dosáhnout to nejlepší, co můžeme," přibližuje monacký jezdec ambice Ferrari.
Kvalifikace i závod se pojedou večer v nevadské poušti za nižších teplot, které mohou sehrát svou roli. "Když se podívám na konfiguraci okruhu, tak bych řekl, že by Ferrari mělo být konkurenceschopné, nebo přinejmenším být v mixu vpředu," říká jeho týmový kolega Carlos Sainz.
"Když cítíte ty teploty a víte, jak moc jsme se letos občas trápili při zahřívání pneumatik a se vším, pak to tak být nemusí. Existují tedy dva faktory. Uvidím, jak se spolu poperou a kdo o tomto víkendu předvede ty nejlepší výkony," pokračuje Španěl, který po sezóně přestoupí k Williamsu.
🗣️ “I will be a Ferrari driver right to the very last corner of the last race of the season. Actually, thinking about it, I can’t imagine a better present for the team than winning the Constructors’ championship.”@CarlosSainz55 is focused on the last three races 🇺🇸#LasVegasGP
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) November 21, 2024"Myslím, že to budeme mít na dosah, ale zároveň budeme potřebovat, aby McLarenu udělal nějaké chyby. Pokud neudělají nic špatně, pak nebude záležet na tom, zda budeme závody vyhrávat a dojíždět na druhém místě - McLaren si to podle mě pak udrží," přemítá Sainz o zisku letošního konstruktérského titulu.
"Zbývají dva okruhy, které by měly vyhovovat spíše McLarenu než Ferrari. Tento [Las Vegas] bude spíše sedět Ferrari, ale ty teploty zároveň ne, tak uvidíme, jak se to vyvine.
Moc rád bych letos pro Ferrari vyhrál titul. Myslím, že by to byl skvělý způsob, jak se se sezónou rozloučit. Zároveň jsme si uprostřed sezóny prošli velmi náročným obdobím, na což můžeme nakonec doplatit. Uvidíme, jak se s tím teď popereme," dodává Sainz.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.