Piloti Scuderie hodnotí jejich šance na zisk konstruktérského titulu v nadcházející Velké ceně Las Vegas. Očekávají, že tamější městský okruh bude jejich monopostu vyhovovat více než konkurenčnímu McLarenu.
Ten se dostal do čela šampionátu v září v Ázerbájdžánu, kde předstihl Red Bull. Ferrari však dokázalo vyřešit své potíže s poskakováním vozu po nasazení letních novinek a vrátilo se v silné formě. V Mexiku se dokonce dostalo před Red Bull na druhé místo.
Před víkendovým závodem na americké půdě tlumí vysoká očekávání: "Myslím, že nálada v týmu je velmi poklidná. Všichni jsou hodně klidní a to je opravdu dobré. Minulý rok či před dvěma roky tomu tak podle mě nebylo. Pocity byly velmi odlišné. Byli jsme více vzrušeni či ovlivněni tím, co se dělo. Teď tomu tak není," popisuje Charles Leclerc.
"Cítím, že jsme jako tým podstatně solidnější a nemáme emoční výkyvy. Snažíme se být vyrovnaní, což je především Fredova zásluha," poukazuje na svého šéfa Frederica Vasseura.
Wrapping up our first day on the strip 🎰#LasVegasGP #F1 pic.twitter.com/4FFpIxcNbO
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) November 21, 2024"Snažíme se zkrátka soustředit na krok za krokem a řešit v danou chvíli jeden problém. Máme před sebou závod, který tento víkend chceme vyhrát. Pokusíme se dosáhnout to nejlepší, co můžeme," přibližuje monacký jezdec ambice Ferrari.
Kvalifikace i závod se pojedou večer v nevadské poušti za nižších teplot, které mohou sehrát svou roli. "Když se podívám na konfiguraci okruhu, tak bych řekl, že by Ferrari mělo být konkurenceschopné, nebo přinejmenším být v mixu vpředu," říká jeho týmový kolega Carlos Sainz.
"Když cítíte ty teploty a víte, jak moc jsme se letos občas trápili při zahřívání pneumatik a se vším, pak to tak být nemusí. Existují tedy dva faktory. Uvidím, jak se spolu poperou a kdo o tomto víkendu předvede ty nejlepší výkony," pokračuje Španěl, který po sezóně přestoupí k Williamsu.
🗣️ “I will be a Ferrari driver right to the very last corner of the last race of the season. Actually, thinking about it, I can’t imagine a better present for the team than winning the Constructors’ championship.”@CarlosSainz55 is focused on the last three races 🇺🇸#LasVegasGP
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) November 21, 2024"Myslím, že to budeme mít na dosah, ale zároveň budeme potřebovat, aby McLarenu udělal nějaké chyby. Pokud neudělají nic špatně, pak nebude záležet na tom, zda budeme závody vyhrávat a dojíždět na druhém místě - McLaren si to podle mě pak udrží," přemítá Sainz o zisku letošního konstruktérského titulu.
"Zbývají dva okruhy, které by měly vyhovovat spíše McLarenu než Ferrari. Tento [Las Vegas] bude spíše sedět Ferrari, ale ty teploty zároveň ne, tak uvidíme, jak se to vyvine.
Moc rád bych letos pro Ferrari vyhrál titul. Myslím, že by to byl skvělý způsob, jak se se sezónou rozloučit. Zároveň jsme si uprostřed sezóny prošli velmi náročným obdobím, na což můžeme nakonec doplatit. Uvidíme, jak se s tím teď popereme," dodává Sainz.
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.