V padoku se po bídných výkonech Sergia Péreze spekuluje o tom, kdo jej příští rok u Red Bullu nahradí. Max Verstappen by mohl dostat již příští rok překvapivého kolegu.
Mexický pilot Red Bullu včera na body nedosáhl, když projel cílem na 11. pozici, jeho tým však o jeho budoucnosti stále nerozhodl: "Není to o jednom výsledku," komentuje šéf Christian Horner.
"Potřebujeme oba jezdce. McLaren má vpředu dva jezdce, Ferrari je mělo minulý víkend taky. Potřebujeme obě auta vpředu a Checo to ví," pokračuje šéf Red Bullu, který v šampionátu konstruktérů klesl za Ferrari na třetí příčku.
Podle odborného poradce týmu Helmuta Marka Pérez v kokpitu vydrží až do konce sezóny, byť někteří uvažovali o jeho okamžitém nahrazení. "Nic není momentálně zaručeno, uvidíme, jak se věci vyvinou," říká na adresu Péreze.
Horner však v Brazílii navštívil motorhome Williamsu, kde usilovně jednal o jezdcích. Netajil se zájmem o služby Franca Colapinta, možností je také získání Carlose Sainze - pokud by získal pro Red Bull jej, uvolnilo by se pro talentovaného argentinského nováčka najednou místo v F1.
"Musíme si hlídat trh s jezdci. Myslím, že Franco má schopnosti stát se budoucí hvězdou. Patří k té nové generaci talentů, jako je Liam Lawson, který také odvádí skvělou práci. Oliver Bearman rovněž tento víkend odvedl parádní práci. Nastoupili a zatím si vedou velmi dobře," oceňuje Horner.
"Franco je skvělým jezdcem a dostává se mu velké podpory, obzvlášť tady. Naší prioritou jsou naši dva piloti, musíte si nicméně všímat i ostatních jezdců," dodává šéf Red Bullu.
O uplynulém víkendu argentinský novinář a bývalý závodní pilot Ruben Daray dokonce ohlásil, že 21letý Colapinto již podepsal s Red Bullem smlouvu o nahrazení Péreze. Jeho manažer Jamie Campbell-Walter na to reagoval slovy: "Díky, že nás o tom informuješ. Je legrační, že to víš dříve než já."
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.