Ferrari se nevzdává a v závěru sezóny ještě chce zabojovat o co nejlepší výsledky a možný zisk mistrovského titulu. Zbývá odjet šest velkých cen a šance podle něj stále žije.
Na americké půdě nás nyní čekají tři závody za sebou (Austin, Mexico City a Interlagos). Týmy hodlají o víkendu po měsíční pauze nasadit poslední větší novinky a doufají ve zlepšení své konkurenceschopnost.
"Do Texasu přivážíme náš poslední balík vylepšení v této sezóně a naším cílem je stáhnout náskok na špici. Poskytne nám také užitečné informace pro směřování našeho vývoje pro rok 2025," prozrazuje šéf Mercedesu Toto Wolff.
Někteří se ale budou muset vyrovnat s penalizacemi kvůli nasazení nadlimitních komponent pohonných jednotek, což bude platit pro Maxe Verstappena, který si jednu penalizaci již odpykal v Belgii, i pro jeho pronásledovatele z McLarenu Landa Norrise.
Your favourite Texan sheriffs 🤠#USGP 🇺🇸 #F1 pic.twitter.com/KeyQkkECZ3
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) October 16, 2024"Velká cena v Austinu označuje začátek velmi rušného konce sezóny se šesti závody v osmi týdnech, rozdělených do dvou trojic po sobě. My jsme od Singapuru naplno pracovali a rychlé zatáčky na tomto okruhu budou užitečným testem pro vylepšení, která jsme představili v předchozích závodech," uvádí šéf Ferrari Frederic Vasseur.
V Austinu je na programu také sprint a díky němu i pár bodů navíc: "Jak to vždy bývá o víkendu se sprintem, práce v továrně před takovým podnikem je ještě důležitější. Protože před soutěžní částí víkendu mám jen hodinový trénink, pak je kvalifikace pro sobotní stokilometrový závod, musíme být co nejlépe připraveni," burcuje 56letý Francouz.
"Musíme předvést špičkový výkon, protože vedoucí týmy jsou velmi vyrovnané a v šampionátu je pořád všechno ve hře," pomýšlí Vasseur na letošní titul, když na druhý Red Bull mezi konstruktéry ztrácejí 34 bodů a na první McLaren 75 bodů.
The scotch tape is back for another race preview! Can Charles beat his pole position time from 2023…one-handed? 👀🖐#USGP 🇺🇸 #F1 pic.twitter.com/85hdHEpSrk
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) October 16, 2024Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.