Ferrari se nevzdává a v závěru sezóny ještě chce zabojovat o co nejlepší výsledky a možný zisk mistrovského titulu. Zbývá odjet šest velkých cen a šance podle něj stále žije.
Na americké půdě nás nyní čekají tři závody za sebou (Austin, Mexico City a Interlagos). Týmy hodlají o víkendu po měsíční pauze nasadit poslední větší novinky a doufají ve zlepšení své konkurenceschopnost.
"Do Texasu přivážíme náš poslední balík vylepšení v této sezóně a naším cílem je stáhnout náskok na špici. Poskytne nám také užitečné informace pro směřování našeho vývoje pro rok 2025," prozrazuje šéf Mercedesu Toto Wolff.
Někteří se ale budou muset vyrovnat s penalizacemi kvůli nasazení nadlimitních komponent pohonných jednotek, což bude platit pro Maxe Verstappena, který si jednu penalizaci již odpykal v Belgii, i pro jeho pronásledovatele z McLarenu Landa Norrise.
Your favourite Texan sheriffs 🤠#USGP 🇺🇸 #F1 pic.twitter.com/KeyQkkECZ3
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) October 16, 2024"Velká cena v Austinu označuje začátek velmi rušného konce sezóny se šesti závody v osmi týdnech, rozdělených do dvou trojic po sobě. My jsme od Singapuru naplno pracovali a rychlé zatáčky na tomto okruhu budou užitečným testem pro vylepšení, která jsme představili v předchozích závodech," uvádí šéf Ferrari Frederic Vasseur.
V Austinu je na programu také sprint a díky němu i pár bodů navíc: "Jak to vždy bývá o víkendu se sprintem, práce v továrně před takovým podnikem je ještě důležitější. Protože před soutěžní částí víkendu mám jen hodinový trénink, pak je kvalifikace pro sobotní stokilometrový závod, musíme být co nejlépe připraveni," burcuje 56letý Francouz.
"Musíme předvést špičkový výkon, protože vedoucí týmy jsou velmi vyrovnané a v šampionátu je pořád všechno ve hře," pomýšlí Vasseur na letošní titul, když na druhý Red Bull mezi konstruktéry ztrácejí 34 bodů a na první McLaren 75 bodů.
The scotch tape is back for another race preview! Can Charles beat his pole position time from 2023…one-handed? 👀🖐#USGP 🇺🇸 #F1 pic.twitter.com/85hdHEpSrk
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) October 16, 2024Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.