Šéf Ferrari Frederic Vasseur oznámil, že v texaském Austinu nasadí poslední vylepšení na letošní monopost SF-24, u kterého se jim podařilo vyřešit potíže s aerodynamikou.
Největší balík nových dílů se na rudém voze objevil ve Španělsku, s nimi se ale vrátilo poskakování, které způsobovalo problémy zejména v rychlých zatáčkách. Piloti ztráceli důvěru v auto a inženýři v Maranellu museli učinit krok zpět a vrátit se ke starší specifikaci podlahy, než nalezli řešení.
"Po Španělsku jsme necítili, že bychom ztratili směr, byla tam však určitá anomálie mezi tím, co se dělo v tunelu a tím, co jsme pozorovali na trati. A museli jsme to vyřešit. To je zkrátka proces: když zjistíte anomálii, musíte ji vyřešit, pokusit se ji pochopit a pak se dostat zpět. A jak jste viděli, pochopili jsme ji a vrátili se zpět," popisuje šéf výkonnosti Jock Clear.
Podobné potíže řešili také u Aston Martinu, Mercedesu či Red Bullu, kde novinky také nepřinesly jen pozitivní výsledky. V aerodynamickém tunelu se na rovné běžící podlaze nedá přesně simulovat to, co se děje na trati při průjezdu přes obrubníky a nerovnosti. "Vždy budete mít tyto anomálie a obzvlášť s přísavným efektem jsou větší, protože ta blízkost k povrchu poskytuje více výkonu," říká Clear.
We leave Singapore with a good haul of points 👊We’re keeping our heads down to push as hard as possible for the back end of the season 💪#SingaporeGP 🇸🇬 #F1 pic.twitter.com/Qw1D4oBoOf
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) September 23, 2024Situaci se u Ferrari nicméně podařilo poměrně rychle vyřešit a v posledních závodech patří znovu k nejrychlejším - podle Fernanda Alonsa byli v Singapuru dokonce nejrychlejší ze všech, doplatili však na své startovní pozice z hloubi pole.
Nyní již svou pozornost přesouvají k monopostu pro rok 2025. "Všichni víme, že jsme už zahájili vývoj příštího auta. Snažíme se odvést co nejlepší práci, abychom měli drobná vylepšení pro příští závod. Myslím, že budou zřejmě ta poslední u všech. U nás tomu tak bude," popisuje Vasseur před Velkou cenou spojených států, která se pojede po měsíční přestávce 20. října.
"Teď to bylo v posledních čtyřech, pěti či šesti závodech celkově těsné. Když se podíváte na rošt, může to být těsnější a každý jednotlivý díl může udělat rozdíl," dodává šéf Ferrari, které na druhý Red Bull před sebou mezi konstruktéry ztrácí 34 bodů, přičemž první McLaren jich má ještě o 41 více.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.