Šéf Ferrari Frederic Vasseur oznámil, že v texaském Austinu nasadí poslední vylepšení na letošní monopost SF-24, u kterého se jim podařilo vyřešit potíže s aerodynamikou.
Největší balík nových dílů se na rudém voze objevil ve Španělsku, s nimi se ale vrátilo poskakování, které způsobovalo problémy zejména v rychlých zatáčkách. Piloti ztráceli důvěru v auto a inženýři v Maranellu museli učinit krok zpět a vrátit se ke starší specifikaci podlahy, než nalezli řešení.
"Po Španělsku jsme necítili, že bychom ztratili směr, byla tam však určitá anomálie mezi tím, co se dělo v tunelu a tím, co jsme pozorovali na trati. A museli jsme to vyřešit. To je zkrátka proces: když zjistíte anomálii, musíte ji vyřešit, pokusit se ji pochopit a pak se dostat zpět. A jak jste viděli, pochopili jsme ji a vrátili se zpět," popisuje šéf výkonnosti Jock Clear.
Podobné potíže řešili také u Aston Martinu, Mercedesu či Red Bullu, kde novinky také nepřinesly jen pozitivní výsledky. V aerodynamickém tunelu se na rovné běžící podlaze nedá přesně simulovat to, co se děje na trati při průjezdu přes obrubníky a nerovnosti. "Vždy budete mít tyto anomálie a obzvlášť s přísavným efektem jsou větší, protože ta blízkost k povrchu poskytuje více výkonu," říká Clear.
We leave Singapore with a good haul of points 👊We’re keeping our heads down to push as hard as possible for the back end of the season 💪#SingaporeGP 🇸🇬 #F1 pic.twitter.com/Qw1D4oBoOf
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) September 23, 2024Situaci se u Ferrari nicméně podařilo poměrně rychle vyřešit a v posledních závodech patří znovu k nejrychlejším - podle Fernanda Alonsa byli v Singapuru dokonce nejrychlejší ze všech, doplatili však na své startovní pozice z hloubi pole.
Nyní již svou pozornost přesouvají k monopostu pro rok 2025. "Všichni víme, že jsme už zahájili vývoj příštího auta. Snažíme se odvést co nejlepší práci, abychom měli drobná vylepšení pro příští závod. Myslím, že budou zřejmě ta poslední u všech. U nás tomu tak bude," popisuje Vasseur před Velkou cenou spojených států, která se pojede po měsíční přestávce 20. října.
"Teď to bylo v posledních čtyřech, pěti či šesti závodech celkově těsné. Když se podíváte na rošt, může to být těsnější a každý jednotlivý díl může udělat rozdíl," dodává šéf Ferrari, které na druhý Red Bull před sebou mezi konstruktéry ztrácí 34 bodů, přičemž první McLaren jich má ještě o 41 více.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.