Dominantní vítězství Landa Norrise v Singapuru ohromilo jezdce Maxe Verstappena i odborného poradce Red Bullu Helmuta Marka. Čekali sice, že McLaren bude na městském okruhu rychlý, ale ne až tak.
Na okruhu Marina Bay si to měl lídr šampionátu se svým hlavním pronásledovatelem rozdat o vítězství, jenže tentokrát byl po celou dobu závodu pomalejší a neměl nárok. Norris s přehledem vyhrál poté, co ovládl kvalifikaci již v sobotu. O grand slam ho připravil až v samotném závěru Daniel Ricciardo, který zajel nejrychlejší kolo a připravil o o jeden bod.
Marko prozradil, že po Velké ceně Singapuru si s Maxem dlouho volali: "Rozsáhl jsme spolu v úterý hovořili po telefonu." Do konce sezóny zbývá 6 podniků a jeho svěřenec má stále komfortní náskok 52 bodů. Oba nicméně tuší, že je čeká napínavá koncovka: "Musí se dát dohromady, aby byl připravený na velmi těsný a tuhý boj o titul," konstatuje dále.
Přiznává, že je Norris svým výkonem zejména na středně-tvrdé směsi v počáteční fázi závodu zaskočil. Byl na ní v každém kole znatelně rychlejší než Verstappen.
"No, Landova dominance byla patrná zejména na středně-tvrdé směsi. Najížděl na nás devět desetin až jednu sekundu na kolo," popisuje odborný poradce Red Bullu, který přitom tentokrát neměl žádné technické potíže se svým monopostem RB20.
"Je to výjimečné i proto, že pokud bychom, řekněme, zoptimalizovali naše auta, tak by Verstappen na středně-tvrdých pneumatikách stejně takové časy nedokázal zajíždět. A všichni se divíme, jak je to možné," přibližuje překvapení Red Bullu z vývoje posledního závodu, v němž takové manko nečekali.
Looking ahead ⏩ to the final 6 races of the season 👊#F1 || #RedBullRacing pic.twitter.com/0HcCjs8ENJ
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) September 24, 2024Na otázku, zda již odepsali boj o titul v šampionátu konstruktérů, ve kterým na McLaren ztrácejí po Singapuru 41 bodů, Marko odpovídá: "Vzhledem k výkonnosti, kterou nyní máme? Ano. Ale jsem optimistou. Pokud Max opět vyhraje závody a Sergio bude končit na třetím či čtvrtém místě, tak to bude vypadat opět jinak. Ale my se soustředíme hlavně na jezdecký titul."
"Pokud se nám ho povede získat - a myslím si, že to bude možné jen tehdy, když Max vyhraje alespoň další dva závody, pak budou to bude vypadat optimističtěji i v šampionátu konstruktérů," dodává odborný poradce Red Bullu, který chystá velký balík vylepšení pro příští závod v Austinu po měsíční podzimní přestávce.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.