Dominantní vítězství Landa Norrise v Singapuru ohromilo jezdce Maxe Verstappena i odborného poradce Red Bullu Helmuta Marka. Čekali sice, že McLaren bude na městském okruhu rychlý, ale ne až tak.
Na okruhu Marina Bay si to měl lídr šampionátu se svým hlavním pronásledovatelem rozdat o vítězství, jenže tentokrát byl po celou dobu závodu pomalejší a neměl nárok. Norris s přehledem vyhrál poté, co ovládl kvalifikaci již v sobotu. O grand slam ho připravil až v samotném závěru Daniel Ricciardo, který zajel nejrychlejší kolo a připravil o o jeden bod.
Marko prozradil, že po Velké ceně Singapuru si s Maxem dlouho volali: "Rozsáhl jsme spolu v úterý hovořili po telefonu." Do konce sezóny zbývá 6 podniků a jeho svěřenec má stále komfortní náskok 52 bodů. Oba nicméně tuší, že je čeká napínavá koncovka: "Musí se dát dohromady, aby byl připravený na velmi těsný a tuhý boj o titul," konstatuje dále.
Přiznává, že je Norris svým výkonem zejména na středně-tvrdé směsi v počáteční fázi závodu zaskočil. Byl na ní v každém kole znatelně rychlejší než Verstappen.
"No, Landova dominance byla patrná zejména na středně-tvrdé směsi. Najížděl na nás devět desetin až jednu sekundu na kolo," popisuje odborný poradce Red Bullu, který přitom tentokrát neměl žádné technické potíže se svým monopostem RB20.
"Je to výjimečné i proto, že pokud bychom, řekněme, zoptimalizovali naše auta, tak by Verstappen na středně-tvrdých pneumatikách stejně takové časy nedokázal zajíždět. A všichni se divíme, jak je to možné," přibližuje překvapení Red Bullu z vývoje posledního závodu, v němž takové manko nečekali.
Looking ahead ⏩ to the final 6 races of the season 👊#F1 || #RedBullRacing pic.twitter.com/0HcCjs8ENJ
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) September 24, 2024Na otázku, zda již odepsali boj o titul v šampionátu konstruktérů, ve kterým na McLaren ztrácejí po Singapuru 41 bodů, Marko odpovídá: "Vzhledem k výkonnosti, kterou nyní máme? Ano. Ale jsem optimistou. Pokud Max opět vyhraje závody a Sergio bude končit na třetím či čtvrtém místě, tak to bude vypadat opět jinak. Ale my se soustředíme hlavně na jezdecký titul."
"Pokud se nám ho povede získat - a myslím si, že to bude možné jen tehdy, když Max vyhraje alespoň další dva závody, pak budou to bude vypadat optimističtěji i v šampionátu konstruktérů," dodává odborný poradce Red Bullu, který chystá velký balík vylepšení pro příští závod v Austinu po měsíční podzimní přestávce.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.