Dominantní vítězství Landa Norrise v Singapuru ohromilo jezdce Maxe Verstappena i odborného poradce Red Bullu Helmuta Marka. Čekali sice, že McLaren bude na městském okruhu rychlý, ale ne až tak.
Na okruhu Marina Bay si to měl lídr šampionátu se svým hlavním pronásledovatelem rozdat o vítězství, jenže tentokrát byl po celou dobu závodu pomalejší a neměl nárok. Norris s přehledem vyhrál poté, co ovládl kvalifikaci již v sobotu. O grand slam ho připravil až v samotném závěru Daniel Ricciardo, který zajel nejrychlejší kolo a připravil o o jeden bod.
Marko prozradil, že po Velké ceně Singapuru si s Maxem dlouho volali: "Rozsáhl jsme spolu v úterý hovořili po telefonu." Do konce sezóny zbývá 6 podniků a jeho svěřenec má stále komfortní náskok 52 bodů. Oba nicméně tuší, že je čeká napínavá koncovka: "Musí se dát dohromady, aby byl připravený na velmi těsný a tuhý boj o titul," konstatuje dále.
Přiznává, že je Norris svým výkonem zejména na středně-tvrdé směsi v počáteční fázi závodu zaskočil. Byl na ní v každém kole znatelně rychlejší než Verstappen.
"No, Landova dominance byla patrná zejména na středně-tvrdé směsi. Najížděl na nás devět desetin až jednu sekundu na kolo," popisuje odborný poradce Red Bullu, který přitom tentokrát neměl žádné technické potíže se svým monopostem RB20.
"Je to výjimečné i proto, že pokud bychom, řekněme, zoptimalizovali naše auta, tak by Verstappen na středně-tvrdých pneumatikách stejně takové časy nedokázal zajíždět. A všichni se divíme, jak je to možné," přibližuje překvapení Red Bullu z vývoje posledního závodu, v němž takové manko nečekali.
Looking ahead ⏩ to the final 6 races of the season 👊#F1 || #RedBullRacing pic.twitter.com/0HcCjs8ENJ
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) September 24, 2024Na otázku, zda již odepsali boj o titul v šampionátu konstruktérů, ve kterým na McLaren ztrácejí po Singapuru 41 bodů, Marko odpovídá: "Vzhledem k výkonnosti, kterou nyní máme? Ano. Ale jsem optimistou. Pokud Max opět vyhraje závody a Sergio bude končit na třetím či čtvrtém místě, tak to bude vypadat opět jinak. Ale my se soustředíme hlavně na jezdecký titul."
"Pokud se nám ho povede získat - a myslím si, že to bude možné jen tehdy, když Max vyhraje alespoň další dva závody, pak budou to bude vypadat optimističtěji i v šampionátu konstruktérů," dodává odborný poradce Red Bullu, který chystá velký balík vylepšení pro příští závod v Austinu po měsíční podzimní přestávce.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.