Fanoušci Mercedesu a sedminásobného mistra světa ovšem nemusí propadat panice. Britský pilot v GP Ázerbajdžánu chybět nebude, jeho tým se rozhodl pro výměnu několika komponentů a to znamená posun ve startovním poli.
Lewis Hamilton zajel v kvalifikaci sedmý čas, s nímž nebyl bez výhrady spokojen, proto se ve spolupráci s týmem rozhodl využít páté pohonné jednotky - tedy první nad povolený limit čtyř motorů. Když už se sáhlo k takovému kroku, Mercedes se rozhodl na jeho voze vyměnit také turbodmychadlo plus komponenty MGU-H a MGU-K. Jednalo se o dlouho očekávané řešení, protože po odstoupení z GP Austrálie se Lewis pohyboval na daném limitu.
Ve sdělení pro server motorsport.com jak pilot, tak tým společně vyhodnocovali nejlepší možnou příležitost k dané výměně - ze zbývajících závodů v sezóně 2024 proto zvolili podnik v ulicích Baku. Dlouhé rovinky a specifické požadavky na správu pneumatik, k tomu ještě nepříliš vydařená kvalifikace nakonec vedly vedení stáje zvolit pro nasazení nové jednotky právě tuto Grand Prix.
Hamilton neúspěch v kvalifikaci zdůvodnil rovněž skutečností, že před posledním pokusem v Q3 nedokázal dostatečně zahřát pro rychlé kolo pneumatiky: důvodem byl stojící Williams Alexe Albona, jemuž mechanici nevyndali z airboxu chladící ventilátor a pilot se zastavil na výjezdu z boxů. Lewis vysvětlil, že toto zdržení způsobilo nefungující pneumatiky. Proto se Toto Wolff se svou suitou rozhodli nechat Hamiltona startovat z boxové uličky, odkud může stíhat svého krajana Landa Norrise.
„Každou sobotu je to stejné - proto mě to skutečně nepřekvapilo. První a druhý trénink - vůz byl úžasný. Od prvního kola mě pohltil, a to doslova. Když pak přijde sobota, tak si říkám, jak byly ostatní vozy nastaveny. Téměř nic jsme na voze nezměnili, abychom nic nepokazili a třeba kvůli tomu nepřestaly fungovat pneumatiky. V onom posledním kole oživly až v posledním sektoru, ale už jsme šanci propásli,“ okomentoval situaci Hamilton.
Podobně jako Hamilton vyřešil svízelnou situaci i Esteban Ocon. Ten prožil skutečné martyrium, jenž zakončil nárazem do zdi v zatáčce 4 v kvalifikaci a poškodil si pneumatiku. Také v jeho případě došlo k výměně pohonné jednotky, turbodmychadla a MGU-H. Francouz původně hodlal startovat z poslední řady, ale nakonec tým Alpine zvolil rovněž variantu zahájení závodu z boxové uličky.
Oscar Piastri momentálně vede průběžné pořadí šampionátu F1, avšak sám nevěří, že by některý z jezdců byl skutečným kandidátem na titul mistra světa.
Isack Hadjar je vážným kandidátem na nahrazení Yukiho Tsunody v Red Bullu, což by pro něj mohlo být životní šancí i obrovským testem. Tento krok může odstartovat jeho hvězdnou kariéru, nebo ji naopak brzy ukončit.
Toto Wolff představil tříletý vývojový plán pro Kimiho Antonelliho, čímž potvrdil, že Mercedes s mladým Italem počítá dlouhodobě. Podle Wolffa je klíčové, aby Antonelli dostal čas na zrání a přípravu, než vstoupí do světa Formule 1.
Šéf Ferrari Fred Vasseur uvedl, že tým pravděpodobně přiveze na Velkou cenu Rakouska novinky pro monopost SF-25. Úpravy by měly pomoci zvýšit konkurenceschopnost na Red Bull Ringu.
Liam Lawson zažil nepříjemný začátek sezony, když po pouhých dvou závodech přišel o místo v hlavním týmu Red Bull. Tento nečekaný krok jasně ukázal, jak rychle se mohou měnit plány ve vysoce konkurenčním prostředí Formule 1. Novozélanďan reagoval na tvrzení Red Bullu.
Toto Wolff uvedl, že Mercedes má stanovený časový plán pro podpis nové smlouvy s Georgem Russellem. Naznačuje tím, že tým chce mít o budoucnosti britského jezdce jasno co nejdříve.
Spekulace o budoucnosti šéfa Ferrari Frederica Vasseura sílí, ale podle Ralfa Schumachera za problémy týmu nestojí on. Bývalý pilot F1 naznačuje, že příčinu stagnace je třeba hledat jinde.
George Russell naznačil, že Hamiltonovy potíže ve Ferrari mohou souviset s odlišnou týmovou dynamikou oproti Mercedesu. Podle něj nejde jen o adaptaci, ale o hlubší rozdíly v prostředí.
Jenson Button ocenil Landa Norrise za psychickou odolnost po kolizi s týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Podle něj Norris ukázal vyspělost tím, jak situaci zvládl.
Po premiéře filmu „F1“ v New Yorku zamířil Brad Pitt do Austinu, kde údajně absolvoval svůj první oficiální test s monopostem Formule 1 na okruhu COTA.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari během sezony 2025 nenaplňuje očekávání. Bez mimořádně konkurenceschopného vozu se mu nedaří držet krok s nejlepšími a na pódium se dosud nedostal. Podle odborníků začíná být navíc jeho věk nevýhodou.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.