Fanoušci Mercedesu a sedminásobného mistra světa ovšem nemusí propadat panice. Britský pilot v GP Ázerbajdžánu chybět nebude, jeho tým se rozhodl pro výměnu několika komponentů a to znamená posun ve startovním poli.
Lewis Hamilton zajel v kvalifikaci sedmý čas, s nímž nebyl bez výhrady spokojen, proto se ve spolupráci s týmem rozhodl využít páté pohonné jednotky - tedy první nad povolený limit čtyř motorů. Když už se sáhlo k takovému kroku, Mercedes se rozhodl na jeho voze vyměnit také turbodmychadlo plus komponenty MGU-H a MGU-K. Jednalo se o dlouho očekávané řešení, protože po odstoupení z GP Austrálie se Lewis pohyboval na daném limitu.
Ve sdělení pro server motorsport.com jak pilot, tak tým společně vyhodnocovali nejlepší možnou příležitost k dané výměně - ze zbývajících závodů v sezóně 2024 proto zvolili podnik v ulicích Baku. Dlouhé rovinky a specifické požadavky na správu pneumatik, k tomu ještě nepříliš vydařená kvalifikace nakonec vedly vedení stáje zvolit pro nasazení nové jednotky právě tuto Grand Prix.
Hamilton neúspěch v kvalifikaci zdůvodnil rovněž skutečností, že před posledním pokusem v Q3 nedokázal dostatečně zahřát pro rychlé kolo pneumatiky: důvodem byl stojící Williams Alexe Albona, jemuž mechanici nevyndali z airboxu chladící ventilátor a pilot se zastavil na výjezdu z boxů. Lewis vysvětlil, že toto zdržení způsobilo nefungující pneumatiky. Proto se Toto Wolff se svou suitou rozhodli nechat Hamiltona startovat z boxové uličky, odkud může stíhat svého krajana Landa Norrise.
„Každou sobotu je to stejné - proto mě to skutečně nepřekvapilo. První a druhý trénink - vůz byl úžasný. Od prvního kola mě pohltil, a to doslova. Když pak přijde sobota, tak si říkám, jak byly ostatní vozy nastaveny. Téměř nic jsme na voze nezměnili, abychom nic nepokazili a třeba kvůli tomu nepřestaly fungovat pneumatiky. V onom posledním kole oživly až v posledním sektoru, ale už jsme šanci propásli,“ okomentoval situaci Hamilton.
Podobně jako Hamilton vyřešil svízelnou situaci i Esteban Ocon. Ten prožil skutečné martyrium, jenž zakončil nárazem do zdi v zatáčce 4 v kvalifikaci a poškodil si pneumatiku. Také v jeho případě došlo k výměně pohonné jednotky, turbodmychadla a MGU-H. Francouz původně hodlal startovat z poslední řady, ale nakonec tým Alpine zvolil rovněž variantu zahájení závodu z boxové uličky.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.