Aston Martin potvrzuje příchod slavného konstruktéra Adriana Neweyho z Red Bullu. Ten se už těší na nové výzvy i úspěšné partnerství s Hondou.
Newey podepsal pětiletou smlouvu, svou práci pro nového zaměstnavatele započne 1. března 2025. "U Red Bullu jsem se rozhodl skončit v dubnu. V té době jsem nevěděl, co bude následovat. Chtěl jsem si trochu užít přestávky. Na konci června jsem pocítil touhu se vrátit."
A slyšel na lukrativní nabídku, se kterou přišel kanadský miliardář Lawrence Stroll. Za pět let si u něj vydělá 150 milionů dolarů. "Jsem nadšený tím, že se přidávám k F1 týmu Aston Martin... Mít možnost stát se akcionářem a partnerem je něco, co mi ve skutečnosti nikdy nebylo nabídnuto."
"Jsem hluboce inspirován a dojat vášní a odhodláním, které Lawrence přináší všude, do čeho se zapojí. Je odhodlaný vytvořit mistrovský tým. Je jediným majoritním vlastníkem týmu, který je aktivně zapojen do sportu."
"Jeho odhodlání dokládá rozvoj technologického kampusu AMR a aerodynamického tunelu v Silverstone. Ty jsou nejen špičkové, ale jejich rozvržení také vytváří skvělé prostředí pro práci," pochvaluje si 65letý konstruktér.
"Jde o čerstvou výzvu, o nový stimul. Budu plně zapojený - potřebuji to, musím být," pokračuje Newey, jenž již v červnu tajně navštívil továrnu Aston Martinu. "Není to jednoduché vybudovat zcela novou továrnu, ale z této mám skvělý pocit. Proporce jsou správné, má veškerá potřebná zařízení."
V týmu Aston Martinu spojí své síly s Fernandem Alonsem, s nímž si již delší dobu přál pracovat: "Fernando je jedním z těch, se kterými jsem vždycky chtěl spolupracovat. Mám vůči němu obrovský respekt," připouští geniální konstruktér, který pomohl Williamsu, McLarenu a Red Bullu k 12 konstruktérským a 13 jezdeckým titulům.
Po svém přestupu z Red Bullu se už bude soustředit na nové auto, které bude muset postavit podle nových technický pravidel. Pro stáj ze Silverstone půjde o přelomové období, protože zároveň přesedla z pohonných jednotek Mercedes na Hondu, která se vrátí do Formule 1.
"Pohonná jednotka už byla před nějakou dobou oznámena. Honda na tom proto bude velmi usilovně pracovat. Mám radost z toho, že zůstanu pracovat s Hondou," popisuje Newey.
Lawrencovi Strollovi se daří skládat dohromady skvělý tým: již dříve v tomto roce oznámil příchod Dana Fallowse, Enrica Cardileho či Andyho Cowella z Mercedesu. S personálními posilami a stavbou nové továrny stoupají také jeho ambice - v nové éře F1 po změně technických pravidel chce porážet zavedené týmy včetně Mercedesu, Ferrari, McLarenu či Red Bullu a cílí na ty nejvyšší mety. Zbývá jedna drobnost: zbavit se svého syna Lanceho Strolla a ke stárnoucímu Alonsovi sehnat schopnějšího jezdce.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.