Aston Martin potvrzuje příchod slavného konstruktéra Adriana Neweyho z Red Bullu. Ten se už těší na nové výzvy i úspěšné partnerství s Hondou.
Newey podepsal pětiletou smlouvu, svou práci pro nového zaměstnavatele započne 1. března 2025. "U Red Bullu jsem se rozhodl skončit v dubnu. V té době jsem nevěděl, co bude následovat. Chtěl jsem si trochu užít přestávky. Na konci června jsem pocítil touhu se vrátit."
A slyšel na lukrativní nabídku, se kterou přišel kanadský miliardář Lawrence Stroll. Za pět let si u něj vydělá 150 milionů dolarů. "Jsem nadšený tím, že se přidávám k F1 týmu Aston Martin... Mít možnost stát se akcionářem a partnerem je něco, co mi ve skutečnosti nikdy nebylo nabídnuto."
"Jsem hluboce inspirován a dojat vášní a odhodláním, které Lawrence přináší všude, do čeho se zapojí. Je odhodlaný vytvořit mistrovský tým. Je jediným majoritním vlastníkem týmu, který je aktivně zapojen do sportu."
"Jeho odhodlání dokládá rozvoj technologického kampusu AMR a aerodynamického tunelu v Silverstone. Ty jsou nejen špičkové, ale jejich rozvržení také vytváří skvělé prostředí pro práci," pochvaluje si 65letý konstruktér.
"Jde o čerstvou výzvu, o nový stimul. Budu plně zapojený - potřebuji to, musím být," pokračuje Newey, jenž již v červnu tajně navštívil továrnu Aston Martinu. "Není to jednoduché vybudovat zcela novou továrnu, ale z této mám skvělý pocit. Proporce jsou správné, má veškerá potřebná zařízení."
V týmu Aston Martinu spojí své síly s Fernandem Alonsem, s nímž si již delší dobu přál pracovat: "Fernando je jedním z těch, se kterými jsem vždycky chtěl spolupracovat. Mám vůči němu obrovský respekt," připouští geniální konstruktér, který pomohl Williamsu, McLarenu a Red Bullu k 12 konstruktérským a 13 jezdeckým titulům.
Po svém přestupu z Red Bullu se už bude soustředit na nové auto, které bude muset postavit podle nových technický pravidel. Pro stáj ze Silverstone půjde o přelomové období, protože zároveň přesedla z pohonných jednotek Mercedes na Hondu, která se vrátí do Formule 1.
"Pohonná jednotka už byla před nějakou dobou oznámena. Honda na tom proto bude velmi usilovně pracovat. Mám radost z toho, že zůstanu pracovat s Hondou," popisuje Newey.
Lawrencovi Strollovi se daří skládat dohromady skvělý tým: již dříve v tomto roce oznámil příchod Dana Fallowse, Enrica Cardileho či Andyho Cowella z Mercedesu. S personálními posilami a stavbou nové továrny stoupají také jeho ambice - v nové éře F1 po změně technických pravidel chce porážet zavedené týmy včetně Mercedesu, Ferrari, McLarenu či Red Bullu a cílí na ty nejvyšší mety. Zbývá jedna drobnost: zbavit se svého syna Lanceho Strolla a ke stárnoucímu Alonsovi sehnat schopnějšího jezdce.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.