McLaren se po loňském obrovském pokroku dokázal zlepšit i v průběhu letošní sezóny a stal se nyní hlavním soupeřem Red Bullu v boji o mistrovský titul, zatímco se ostatní ve vývoji svých monopostů trápí. A to má v záloze ještě jednu novinku, kterou se zdráhá nasadit - propracovanou podlahu.
Na vedoucí tým ztrácí už jen osm bodů, a to do konce sezóny schází 8 velkých cen a 2 sprinty - po dlouhých letech má tedy dobře našlápnuto k úspěšné bitvě o konstruktérský titul. Mezi piloty je situace méně příznivější - tam Lando Norris na Maxe Verstappena ztrácí 62 bodů. Velká porce, s trochou štěstí by ale i to mohlo vyjít, pokud si udrží svou rychlost.
Poslední novinky: jen detaily, podlaha stále chybíStáj z Wokingu přitom letos moc novinek nenasazuje - poslední větší balík přišel v Miami, o něco menší potom po letní přestávce v Zandvoortu. Ale i u něj chyběl velký díl, který může přinést velké zrychlení: podlaha. Jenže s ní je spojeno určité riziko.
"Od Miami jsme žádné významné vylepšení nepřivezli. Další vylepšení, které stojí za zmínku, ale nebylo tak velké jako v Miami, přišlo v Zandvoortu. Nezahrnovalo však podlahu. Šlo jen o detaily. Týkaly se určitých ostatních částí auta," přiznává šéf týmu Andrea Stella.
"Má to nicméně svůj důvod, proč jsme některá vylepšení na auto nenasadili. Vidíme, že pokud bychom to udělali, tak bychom mohli mít určité pochybnosti, pokud bychom tyto díly testovaly v plném měřítku na skutečném voze," pokračuje. S novinkami se trápili u Aston Martinu, Ferrari, Mercedesu či u Red Bullu, kde museli udělat krok zpět ke starším dílům.
"Proto si dáváme na čas, abychom se přesvědčili, že tyto vývojové věci jsou dostatečně vyspělé, abychom je přivezly na trať," vysvětluje Stella opatrnější přístup ve snaze vyhnout se výkonnostním propadům, které jsme v posledních měsících pozorovali u jejich rivalů.
Klíč k úspěch McLarenuA přidává ještě jednu zajímavou věc, která jim pomáhá stahovat soupeře a neustále se zlepšovat: "Pokud jde o aerodynamický tunel, pomáhá to, že se můžeme opřít o nový tunel vybavený posledními technologiemi, protože máme co do činění s komplexní aerodynamikou."
McLaren totiž nedávno dokončil obrovskou investici - vlastní aerodynamický tunel přímo ve Wokingu. V předchozích letech své závodní monoposty vyvíjel u Toyoty v německém Kolíně.
"Myslím, že vývoj těchto aut vedl k určitým výzvám ve fyzice obtékání. A to je to, kde se ostatní týmy včetně McLarenu trápí při tvorbě věcí ve vývoji," dodává šéf McLarenu, který by se již tento víkend v Ázerbájdžánu mohl dostat do vedení v šampionátu konstruktérů.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.