McLaren se po loňském obrovském pokroku dokázal zlepšit i v průběhu letošní sezóny a stal se nyní hlavním soupeřem Red Bullu v boji o mistrovský titul, zatímco se ostatní ve vývoji svých monopostů trápí. A to má v záloze ještě jednu novinku, kterou se zdráhá nasadit - propracovanou podlahu.
Na vedoucí tým ztrácí už jen osm bodů, a to do konce sezóny schází 8 velkých cen a 2 sprinty - po dlouhých letech má tedy dobře našlápnuto k úspěšné bitvě o konstruktérský titul. Mezi piloty je situace méně příznivější - tam Lando Norris na Maxe Verstappena ztrácí 62 bodů. Velká porce, s trochou štěstí by ale i to mohlo vyjít, pokud si udrží svou rychlost.
Poslední novinky: jen detaily, podlaha stále chybíStáj z Wokingu přitom letos moc novinek nenasazuje - poslední větší balík přišel v Miami, o něco menší potom po letní přestávce v Zandvoortu. Ale i u něj chyběl velký díl, který může přinést velké zrychlení: podlaha. Jenže s ní je spojeno určité riziko.
"Od Miami jsme žádné významné vylepšení nepřivezli. Další vylepšení, které stojí za zmínku, ale nebylo tak velké jako v Miami, přišlo v Zandvoortu. Nezahrnovalo však podlahu. Šlo jen o detaily. Týkaly se určitých ostatních částí auta," přiznává šéf týmu Andrea Stella.
"Má to nicméně svůj důvod, proč jsme některá vylepšení na auto nenasadili. Vidíme, že pokud bychom to udělali, tak bychom mohli mít určité pochybnosti, pokud bychom tyto díly testovaly v plném měřítku na skutečném voze," pokračuje. S novinkami se trápili u Aston Martinu, Ferrari, Mercedesu či u Red Bullu, kde museli udělat krok zpět ke starším dílům.
"Proto si dáváme na čas, abychom se přesvědčili, že tyto vývojové věci jsou dostatečně vyspělé, abychom je přivezly na trať," vysvětluje Stella opatrnější přístup ve snaze vyhnout se výkonnostním propadům, které jsme v posledních měsících pozorovali u jejich rivalů.
Klíč k úspěch McLarenuA přidává ještě jednu zajímavou věc, která jim pomáhá stahovat soupeře a neustále se zlepšovat: "Pokud jde o aerodynamický tunel, pomáhá to, že se můžeme opřít o nový tunel vybavený posledními technologiemi, protože máme co do činění s komplexní aerodynamikou."
McLaren totiž nedávno dokončil obrovskou investici - vlastní aerodynamický tunel přímo ve Wokingu. V předchozích letech své závodní monoposty vyvíjel u Toyoty v německém Kolíně.
"Myslím, že vývoj těchto aut vedl k určitým výzvám ve fyzice obtékání. A to je to, kde se ostatní týmy včetně McLarenu trápí při tvorbě věcí ve vývoji," dodává šéf McLarenu, který by se již tento víkend v Ázerbájdžánu mohl dostat do vedení v šampionátu konstruktérů.
Liam Lawson přiznal, že návrat k Racing Bulls místo postupu do hlavního týmu Red Bullu je těžký moment. Navzdory zklamání však dává najevo, že se nevzdává. Novozélandský talent se nyní musí znovu prosadit ve svém bývalém týmu.
Po Velké ceně Číny se Liam Lawson vyjádřil k situaci, v níž se ocitl, jako muž, který si byl vědom, že jeho příležitost byla ztracena dříve, než vůbec měla šanci začít.
Valtteri Bottas opět usedl do kokpitu formule 1, když se zúčastnil testování s týmem McLaren. Po přestávce se tak vrátil do kokpitu F1, což by mohlo naznačovat možný návrat k závodní kariéře.
Po dvou závodech v roce 2025, včetně jednoho sprintu, už Williams vyrovnal svůj bodový zisk za celý loňský rok. I přesto, že tým dosáhl pozitivních výsledků, šéf James Vowles zůstává opatrný a varuje před přehnaným optimismem.
Liam Lawson dostal minimální čas na adaptaci na monopost Red Bullu, a po pouhých dvou závodech musel uvolnit místo Yukimu Tsundovi. Giedo van der Garde tento krok označuje za nespravedlivý, přičemž srovnává situaci s šikanou.
Red Bull se stále snaží najít ideálního týmového kolegu pro Maxe Verstappena, ale žádný jezdec zatím dlouhodobě neobstál pod tlakem ani nedosáhl jeho úrovně. Nyní do svých služeb povolal Yukiho Tsunodu. Je to dobrá strategie?
Yuki Tsunoda dostal životní šanci! Red Bull potvrdil, že japonský jezdec nahradí Sergia Péreze a dokončí sezónu 2025 po boku Maxe Verstappena.
Red Bull provedl nečekanou změnu ve své jezdecké sestavě – Liam Lawson byl po dvou závodech odsunut do týmu Racing Bulls, zatímco Yuki Tsunoda získal místo vedle Maxe Verstappena pro Velkou cenu Japonska F1.
Šéf Mercedesu Toto Wolff naznačuje, že Red Bull by mohl urychlit přechod na motory V10, pokud má obavy ohledně nadcházejících změn. Varuje však, že by bylo pro F1 nevhodné a trapné předčasně zrušit pravidla pro rok 2026, což by poškodilo důvěru mezi výrobci.
Po pouhých dvou závodech byl Liam Lawson z Red Bullu odvolán, ale nyní se mu naskýtá příležitost znovu nastartovat svou kariéru v prostředí, které dobře zná a kde může znovu ukázat svůj potenciál.
Další změna v týmu Red Bull, když po neúspěchu svého předchůdce musí opustit tým další Verstappenův kolega. Na jeho místo přichází Júki Cunoda, který vzbuzuje velká očekávání, ale zůstává otázkou, zda má dostatek schopností, aby se vyrovnal vysokým nárokům a stal se skutečným konkurentem na vrcholu světového motorsportu.
Red Bull oficiálně potvrdil, že od nadcházející Velké ceny Japonska dojde k výměně mezi Liamem Lawsonem a Júkim Cunodou. Tým zdůraznil, že rozhodnutí má za cíl nejen posílit Cunodovy šance před domácím publikem, ale především zajistit další rozvoj a ochranu Lawsona v rámci dlouhodobé strategie.