McLaren se po loňském obrovském pokroku dokázal zlepšit i v průběhu letošní sezóny a stal se nyní hlavním soupeřem Red Bullu v boji o mistrovský titul, zatímco se ostatní ve vývoji svých monopostů trápí. A to má v záloze ještě jednu novinku, kterou se zdráhá nasadit - propracovanou podlahu.
Na vedoucí tým ztrácí už jen osm bodů, a to do konce sezóny schází 8 velkých cen a 2 sprinty - po dlouhých letech má tedy dobře našlápnuto k úspěšné bitvě o konstruktérský titul. Mezi piloty je situace méně příznivější - tam Lando Norris na Maxe Verstappena ztrácí 62 bodů. Velká porce, s trochou štěstí by ale i to mohlo vyjít, pokud si udrží svou rychlost.
Poslední novinky: jen detaily, podlaha stále chybíStáj z Wokingu přitom letos moc novinek nenasazuje - poslední větší balík přišel v Miami, o něco menší potom po letní přestávce v Zandvoortu. Ale i u něj chyběl velký díl, který může přinést velké zrychlení: podlaha. Jenže s ní je spojeno určité riziko.
"Od Miami jsme žádné významné vylepšení nepřivezli. Další vylepšení, které stojí za zmínku, ale nebylo tak velké jako v Miami, přišlo v Zandvoortu. Nezahrnovalo však podlahu. Šlo jen o detaily. Týkaly se určitých ostatních částí auta," přiznává šéf týmu Andrea Stella.
"Má to nicméně svůj důvod, proč jsme některá vylepšení na auto nenasadili. Vidíme, že pokud bychom to udělali, tak bychom mohli mít určité pochybnosti, pokud bychom tyto díly testovaly v plném měřítku na skutečném voze," pokračuje. S novinkami se trápili u Aston Martinu, Ferrari, Mercedesu či u Red Bullu, kde museli udělat krok zpět ke starším dílům.
"Proto si dáváme na čas, abychom se přesvědčili, že tyto vývojové věci jsou dostatečně vyspělé, abychom je přivezly na trať," vysvětluje Stella opatrnější přístup ve snaze vyhnout se výkonnostním propadům, které jsme v posledních měsících pozorovali u jejich rivalů.
Klíč k úspěch McLarenuA přidává ještě jednu zajímavou věc, která jim pomáhá stahovat soupeře a neustále se zlepšovat: "Pokud jde o aerodynamický tunel, pomáhá to, že se můžeme opřít o nový tunel vybavený posledními technologiemi, protože máme co do činění s komplexní aerodynamikou."
McLaren totiž nedávno dokončil obrovskou investici - vlastní aerodynamický tunel přímo ve Wokingu. V předchozích letech své závodní monoposty vyvíjel u Toyoty v německém Kolíně.
"Myslím, že vývoj těchto aut vedl k určitým výzvám ve fyzice obtékání. A to je to, kde se ostatní týmy včetně McLarenu trápí při tvorbě věcí ve vývoji," dodává šéf McLarenu, který by se již tento víkend v Ázerbájdžánu mohl dostat do vedení v šampionátu konstruktérů.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.