Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko popisuje situaci uvnitř týmu. Geniální konstruktér Adrian Newey už není plně zapojen do procesu vývoje letošního monopostu RB20, poprvé po dlouhých letech si tak musí pomoci z výpadkem formy bez něj.
Ve včerejším závodě v Monze se Red Bull moc nevyznamenal - Maxovi Verstappenovi pokazil výměnu pneumatik, pilot měl k dispozici jen omezený výkon pohonné jednotky a po horší strategii o dvou zastávkách projel cílem až na šestém místě, jeho týmový kolega Sergio Pérez osmý.
Nové díly navíc stále nepřinášejí kýžený výkonnostní posun a stáj z Milton Keynes neustále ztrácí body. Mezi konstruktéry je sice stále první, ale McLaren po Velké ceně Itálie její náskok stáhl už na rozdíl pouhých 8 bodů! Jaký má na tento výkonnostní propad vliv odchod Adriana Neweyho?
Podle Marka má Red Bull sice dostatečně široký kádr a problém z výkonností spočívá jinde, přiznává ale, že slavný konstruktér by jim určitě pomohl - jenže ten už pomalu balí "švestky."
"Newey už není plně zapojen do procesu," přiznal během závodního víkendu v Monze. "To je faktor, na který se musíme podívat. Máme však širokou základnu," snaží se uklidnit.
"Je pravdou, že jeho zkušenosti a poznání by nám určitě v této situaci byly bývaly pomohly," připouští Helmut Marko. Jenže tým tuto krizi bude muset zvládnout již bez něj. Adrian je na odchodu a svými plány a myšlenkami už je jinde.
A Verstappen, který stále vede šampionát jezdců s komfortním náskokem 62 bodů, situaci po Monze komentuje slovy: "Loni jsme měli skvělé auto, bylo nejdominantnější vůbec. A v podstatě jsme z něj udělali monstrum. Momentálně nejsou oba šampionáty reálné."
"V podstatě jsme z velmi dominantního auta udělali za šest až osm měsíců auto neovladatelné. To mi přijde velmi divné. Opravdu ten vůz musíme úplně překopat," burcuje zklamaný Verstappen svůj Red Bull.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.