Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko popisuje situaci uvnitř týmu. Geniální konstruktér Adrian Newey už není plně zapojen do procesu vývoje letošního monopostu RB20, poprvé po dlouhých letech si tak musí pomoci z výpadkem formy bez něj.
Ve včerejším závodě v Monze se Red Bull moc nevyznamenal - Maxovi Verstappenovi pokazil výměnu pneumatik, pilot měl k dispozici jen omezený výkon pohonné jednotky a po horší strategii o dvou zastávkách projel cílem až na šestém místě, jeho týmový kolega Sergio Pérez osmý.
Nové díly navíc stále nepřinášejí kýžený výkonnostní posun a stáj z Milton Keynes neustále ztrácí body. Mezi konstruktéry je sice stále první, ale McLaren po Velké ceně Itálie její náskok stáhl už na rozdíl pouhých 8 bodů! Jaký má na tento výkonnostní propad vliv odchod Adriana Neweyho?
Podle Marka má Red Bull sice dostatečně široký kádr a problém z výkonností spočívá jinde, přiznává ale, že slavný konstruktér by jim určitě pomohl - jenže ten už pomalu balí "švestky."
"Newey už není plně zapojen do procesu," přiznal během závodního víkendu v Monze. "To je faktor, na který se musíme podívat. Máme však širokou základnu," snaží se uklidnit.
"Je pravdou, že jeho zkušenosti a poznání by nám určitě v této situaci byly bývaly pomohly," připouští Helmut Marko. Jenže tým tuto krizi bude muset zvládnout již bez něj. Adrian je na odchodu a svými plány a myšlenkami už je jinde.
A Verstappen, který stále vede šampionát jezdců s komfortním náskokem 62 bodů, situaci po Monze komentuje slovy: "Loni jsme měli skvělé auto, bylo nejdominantnější vůbec. A v podstatě jsme z něj udělali monstrum. Momentálně nejsou oba šampionáty reálné."
"V podstatě jsme z velmi dominantního auta udělali za šest až osm měsíců auto neovladatelné. To mi přijde velmi divné. Opravdu ten vůz musíme úplně překopat," burcuje zklamaný Verstappen svůj Red Bull.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.