Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko popisuje situaci uvnitř týmu. Geniální konstruktér Adrian Newey už není plně zapojen do procesu vývoje letošního monopostu RB20, poprvé po dlouhých letech si tak musí pomoci z výpadkem formy bez něj.
Ve včerejším závodě v Monze se Red Bull moc nevyznamenal - Maxovi Verstappenovi pokazil výměnu pneumatik, pilot měl k dispozici jen omezený výkon pohonné jednotky a po horší strategii o dvou zastávkách projel cílem až na šestém místě, jeho týmový kolega Sergio Pérez osmý.
Nové díly navíc stále nepřinášejí kýžený výkonnostní posun a stáj z Milton Keynes neustále ztrácí body. Mezi konstruktéry je sice stále první, ale McLaren po Velké ceně Itálie její náskok stáhl už na rozdíl pouhých 8 bodů! Jaký má na tento výkonnostní propad vliv odchod Adriana Neweyho?
Podle Marka má Red Bull sice dostatečně široký kádr a problém z výkonností spočívá jinde, přiznává ale, že slavný konstruktér by jim určitě pomohl - jenže ten už pomalu balí "švestky."
"Newey už není plně zapojen do procesu," přiznal během závodního víkendu v Monze. "To je faktor, na který se musíme podívat. Máme však širokou základnu," snaží se uklidnit.
"Je pravdou, že jeho zkušenosti a poznání by nám určitě v této situaci byly bývaly pomohly," připouští Helmut Marko. Jenže tým tuto krizi bude muset zvládnout již bez něj. Adrian je na odchodu a svými plány a myšlenkami už je jinde.
A Verstappen, který stále vede šampionát jezdců s komfortním náskokem 62 bodů, situaci po Monze komentuje slovy: "Loni jsme měli skvělé auto, bylo nejdominantnější vůbec. A v podstatě jsme z něj udělali monstrum. Momentálně nejsou oba šampionáty reálné."
"V podstatě jsme z velmi dominantního auta udělali za šest až osm měsíců auto neovladatelné. To mi přijde velmi divné. Opravdu ten vůz musíme úplně překopat," burcuje zklamaný Verstappen svůj Red Bull.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.