Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko popisuje situaci uvnitř týmu. Geniální konstruktér Adrian Newey už není plně zapojen do procesu vývoje letošního monopostu RB20, poprvé po dlouhých letech si tak musí pomoci z výpadkem formy bez něj.
Ve včerejším závodě v Monze se Red Bull moc nevyznamenal - Maxovi Verstappenovi pokazil výměnu pneumatik, pilot měl k dispozici jen omezený výkon pohonné jednotky a po horší strategii o dvou zastávkách projel cílem až na šestém místě, jeho týmový kolega Sergio Pérez osmý.
Nové díly navíc stále nepřinášejí kýžený výkonnostní posun a stáj z Milton Keynes neustále ztrácí body. Mezi konstruktéry je sice stále první, ale McLaren po Velké ceně Itálie její náskok stáhl už na rozdíl pouhých 8 bodů! Jaký má na tento výkonnostní propad vliv odchod Adriana Neweyho?
Podle Marka má Red Bull sice dostatečně široký kádr a problém z výkonností spočívá jinde, přiznává ale, že slavný konstruktér by jim určitě pomohl - jenže ten už pomalu balí "švestky."
"Newey už není plně zapojen do procesu," přiznal během závodního víkendu v Monze. "To je faktor, na který se musíme podívat. Máme však širokou základnu," snaží se uklidnit.
"Je pravdou, že jeho zkušenosti a poznání by nám určitě v této situaci byly bývaly pomohly," připouští Helmut Marko. Jenže tým tuto krizi bude muset zvládnout již bez něj. Adrian je na odchodu a svými plány a myšlenkami už je jinde.
A Verstappen, který stále vede šampionát jezdců s komfortním náskokem 62 bodů, situaci po Monze komentuje slovy: "Loni jsme měli skvělé auto, bylo nejdominantnější vůbec. A v podstatě jsme z něj udělali monstrum. Momentálně nejsou oba šampionáty reálné."
"V podstatě jsme z velmi dominantního auta udělali za šest až osm měsíců auto neovladatelné. To mi přijde velmi divné. Opravdu ten vůz musíme úplně překopat," burcuje zklamaný Verstappen svůj Red Bull.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.
Max Verstapen po kvalifikaci v Montrealu, kde skončil druhý za Georgem Russellem, přiznal, že ho opakované otázky o blížícím se trestu startu opravdu rozčilují. Tyto spekulace mu podle jeho slov odvádějí pozornost od závodního víkendu.
Lando Norris nenavázal v Kanadě na formu z předchozích závodů a po trápení v trénincích i kvalifikaci odstartuje až ze sedmé pozice. Na rozdíl od týmového kolegy Piastriho bude muset v závodě dohánět.
Isack Hadjar obdržel třímísta na startu za zdržení Carlose Sainze během kvalifikace na Velkou cenu Kanady. Komisaři rozhodli, že jezdec Racing Bulls nedostatečně uvolnil trať, čímž ovlivnil soupeřovo měřené kolo.
Charles Leclerc byl po osmém místě v kvalifikaci v Kanadě viditelně zklamaný, protože věřil, že měl na pole position. Jeho týmový kolega Lewis Hamilton bude startovat z pátého místa a míří na pódium.
Ve finální tréninkové jízdě na Grand Prix Kanady předjel jezdec Red Bullu Oscara Piastriho za červených vlajek, což je porušení pravidel. FIA tento incident vyšetřuje, protože takové prohřešky ohrožují bezpečnost a spravedlnost závodu.
George Russell potvrdil svou formu v Montrealu a druhým po sobě jdoucím pole position ukázal, že Mercedes opět nachází tempo. Pokud promění start ve vítězství, může tím zlomit dosavadní průběh sezóny a upevnit své postavení mezi elitou.
Mercedes si v pátečních trénincích v Montrealu vybojoval první a třetí místo, přičemž George Russell ujistil, že během svého nejlepšího kola ve druhém tréninku plně využil potenciál vozu a nijak nešetřil.
Hlavní kandidáti na titul ve Formuli 1, Lando Norris a Oscar Piastri, přiznali, že jejich páteční tréninky v Montrealu neprobíhaly podle očekávání a potýkali se s technickými i jízdními problémy.
Fred Vasseur před Velkou cenou Kanady apeloval na novináře, aby nezapomínali, že ve Formuli 1 jde především o lidi, ne jen o výsledky a techniku. Jeho výrok je jasnou výzvou k větší empatii a férovosti v mediálním zacházení se sportovci i týmy.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.