První trénink patřil na Monze Maxi Verstappenovi. Dobré jméno si naopak neudělal Andrea Kimi Antonelli, jenž už po deseti minutách boural v Parabolice.
První trénink na GP Itálie v Monze přinesl slunečné a horké počasí. Navíc pořádně horko bylo brzy také Kimi Antonellimu. Italský mladík, který v rámci prvních měřených jízd nahradil u Mercedesu George Russella, chyboval v Parabolice a tvrdě boural. Následně byly vyvěšeny červené vlajky. Nutno dodat, že Mercedes byl poškozen opravdu hodně.
Problémy měl i Hamilton. Sedminásobný mistr světa vyjel do štěrku, ale na rozdíl od Antonelliho dokázal svůj vůz ukrotit. Štěstím nehýřili ani u Ferrari - Leclerc si stěžoval na těžkou ovladatelnost. Přesto zajel Leclerc deset minut před koncem tréninku nejrychlejší čas. Druhý byl v tu dobu Norris a třetí Sainz.
Not the FP1 outing that Kimi Antonelli was looking for 😔#F1 #ItalianGP pic.twitter.com/KmEHF8Ewv8
— Formula 1 (@F1) August 30, 2024Vedení ale Monačanovi dlouho nevydrželo. Ještě rychlejší čas totiž zajel Max Verstappen. Jeho kolo v hodnotě 1:21,6 bylo zároveň tím nejlepším, které jsme v rámci prvního tréninku viděli.
Druhý skončil Leclerc, třetí Norris. Nováček u Williamsu Franco Colapinto skončil sedmnáctý a ve svém úplně posledním měřeném kole předvedl v Parabolice výlet mimo trať. Ten pro něj ale neměl žádné následky.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.