McLaren pro víkendovou Velkou cenu Holandska veze velký balík vylepšení pro svůj vůz MCL38. Oba piloti se na něj již velmi těší, budou se s ním snažit porazit domácí hvězdu Maxe Verstappena s Red Bullem.
Stáj z Wokingu po letní přestávce konečně nasadí větší novinky, na které čeká již od závodu v Miami. A přijdou vhod, protože se snaží udržet v popředí a dále stahovat ztrátu na vedoucí Red Bull v šampionátu konstruktérů, který má u nich větší prioritu než individuální titul některého z jejich pilotů.
Co by si Norris od nového balíku přál? "Abychom byli rychlejší, opravdu nic více. Aby autu poskytl větší přilnavost a zrychlil ho," odpovídá britský pilot, který má před druhou částí sezóny na druhém místě ztrátu 78 bodů na Verstappena, zatímco mezi týmy schází McLarenu 42 bodů.
"Opravdu jsme od Miami neměli žádné vylepšení. Přidávali jsme na auto drobné věci, ale nic takového, co bych podle našich poměrů a z pohledu většiny lidí označit za vylepšení," popisuje Norris to, jak dlouho již čeká na nějaké novinky.
Ty z počátku května z Miami naštěstí fungovaly, ale soupeři se od té doby zlepšili - zejména Mercedes udělal obrovský pokrok, zatímco Ferrari začalo s posledními vylepšeními poskakovat a muselo udělat krok zpět, v poslední době své tempo zpomalil také Red Bull.
"Šlo o mezitím jen o jednu věc, jen drobné krůčky kupředu. Nic, co by představovalo čistý dobrý krok z pohledu výkonnosti. Hodně týmů to ale v posledních několik závodech udělalo, zejména naši hlavní soupeři," pokračuje 24letý jezdec.
Nechtěl, aby jeho tým bezhlavě nasazoval novinky, které by na trati moc dobře nefungovaly: "Je na čase. Ale myslím to v tom dobrém smyslu - trvalo nám to pokusit se věcem dobře porozumět. Viděli jsme, jak jiné týmy na auto nasazují věci, které nezbytně nefungovaly. A chtěli jsme zajistit, abychom se tomu vyhnuli."
"Byli jsme trpěliví. Myslím, že jsme na to v posledních závodech dopláceli, byť jsme odjeli pár skvělých závodů ve srovnání s našimi soupeři, kteří nasazovali vylepšení," shrnuje Norris. Podaří se tento víkend McLarenu dosáhnout na své třetí letošní vítězství a porazit po letní přestávce Red Bull?
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.