McLaren pro víkendovou Velkou cenu Holandska veze velký balík vylepšení pro svůj vůz MCL38. Oba piloti se na něj již velmi těší, budou se s ním snažit porazit domácí hvězdu Maxe Verstappena s Red Bullem.
Stáj z Wokingu po letní přestávce konečně nasadí větší novinky, na které čeká již od závodu v Miami. A přijdou vhod, protože se snaží udržet v popředí a dále stahovat ztrátu na vedoucí Red Bull v šampionátu konstruktérů, který má u nich větší prioritu než individuální titul některého z jejich pilotů.
Co by si Norris od nového balíku přál? "Abychom byli rychlejší, opravdu nic více. Aby autu poskytl větší přilnavost a zrychlil ho," odpovídá britský pilot, který má před druhou částí sezóny na druhém místě ztrátu 78 bodů na Verstappena, zatímco mezi týmy schází McLarenu 42 bodů.
"Opravdu jsme od Miami neměli žádné vylepšení. Přidávali jsme na auto drobné věci, ale nic takového, co bych podle našich poměrů a z pohledu většiny lidí označit za vylepšení," popisuje Norris to, jak dlouho již čeká na nějaké novinky.
Ty z počátku května z Miami naštěstí fungovaly, ale soupeři se od té doby zlepšili - zejména Mercedes udělal obrovský pokrok, zatímco Ferrari začalo s posledními vylepšeními poskakovat a muselo udělat krok zpět, v poslední době své tempo zpomalil také Red Bull.
"Šlo o mezitím jen o jednu věc, jen drobné krůčky kupředu. Nic, co by představovalo čistý dobrý krok z pohledu výkonnosti. Hodně týmů to ale v posledních několik závodech udělalo, zejména naši hlavní soupeři," pokračuje 24letý jezdec.
Nechtěl, aby jeho tým bezhlavě nasazoval novinky, které by na trati moc dobře nefungovaly: "Je na čase. Ale myslím to v tom dobrém smyslu - trvalo nám to pokusit se věcem dobře porozumět. Viděli jsme, jak jiné týmy na auto nasazují věci, které nezbytně nefungovaly. A chtěli jsme zajistit, abychom se tomu vyhnuli."
"Byli jsme trpěliví. Myslím, že jsme na to v posledních závodech dopláceli, byť jsme odjeli pár skvělých závodů ve srovnání s našimi soupeři, kteří nasazovali vylepšení," shrnuje Norris. Podaří se tento víkend McLarenu dosáhnout na své třetí letošní vítězství a porazit po letní přestávce Red Bull?
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.