McLaren pro víkendovou Velkou cenu Holandska veze velký balík vylepšení pro svůj vůz MCL38. Oba piloti se na něj již velmi těší, budou se s ním snažit porazit domácí hvězdu Maxe Verstappena s Red Bullem.
Stáj z Wokingu po letní přestávce konečně nasadí větší novinky, na které čeká již od závodu v Miami. A přijdou vhod, protože se snaží udržet v popředí a dále stahovat ztrátu na vedoucí Red Bull v šampionátu konstruktérů, který má u nich větší prioritu než individuální titul některého z jejich pilotů.
Co by si Norris od nového balíku přál? "Abychom byli rychlejší, opravdu nic více. Aby autu poskytl větší přilnavost a zrychlil ho," odpovídá britský pilot, který má před druhou částí sezóny na druhém místě ztrátu 78 bodů na Verstappena, zatímco mezi týmy schází McLarenu 42 bodů.
"Opravdu jsme od Miami neměli žádné vylepšení. Přidávali jsme na auto drobné věci, ale nic takového, co bych podle našich poměrů a z pohledu většiny lidí označit za vylepšení," popisuje Norris to, jak dlouho již čeká na nějaké novinky.
Ty z počátku května z Miami naštěstí fungovaly, ale soupeři se od té doby zlepšili - zejména Mercedes udělal obrovský pokrok, zatímco Ferrari začalo s posledními vylepšeními poskakovat a muselo udělat krok zpět, v poslední době své tempo zpomalil také Red Bull.
"Šlo o mezitím jen o jednu věc, jen drobné krůčky kupředu. Nic, co by představovalo čistý dobrý krok z pohledu výkonnosti. Hodně týmů to ale v posledních několik závodech udělalo, zejména naši hlavní soupeři," pokračuje 24letý jezdec.
Nechtěl, aby jeho tým bezhlavě nasazoval novinky, které by na trati moc dobře nefungovaly: "Je na čase. Ale myslím to v tom dobrém smyslu - trvalo nám to pokusit se věcem dobře porozumět. Viděli jsme, jak jiné týmy na auto nasazují věci, které nezbytně nefungovaly. A chtěli jsme zajistit, abychom se tomu vyhnuli."
"Byli jsme trpěliví. Myslím, že jsme na to v posledních závodech dopláceli, byť jsme odjeli pár skvělých závodů ve srovnání s našimi soupeři, kteří nasazovali vylepšení," shrnuje Norris. Podaří se tento víkend McLarenu dosáhnout na své třetí letošní vítězství a porazit po letní přestávce Red Bull?
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.